Skotten_31 Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Vissa spel funkar inte pga. Dataexekveringsskyddet. Ifall jag försöker köra t.ex. Halo2 så startar det inte, utan det står " Halo2.exe svarar inte " Sedan kommer en ruta upp där det står att dataexekveringsskyddet har stängt av spelet för att den kan innehålla virus. Händer på andra spel också.. Finns det någon lösning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Jag kan passa på att säga att jag har samma problem i XP, fast att man inte kan ha "miniatyrvy" i vissa mappar (med filmer/bilder) utan att Dataexekveringsskyddet går igång och stänger explorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Du kan också lägga till ett undantag för programmet med hjälp av Systemegenskaper på Kontrollpanelen. så här: 1. Klicka på Start, Kör, skriv sysdm.cpl och klicka på OK. 2. Klicka på fliken Avancerat, Prestanda och Inställningar. 3. Klicka på fliken Dataexekveringsskydd i Prestandaalternativ och klicka sedan på Lägg till. 4. Leta reda på programmet i dialogrutan Öppna och klicka sedan på det. 5. Klicka på Öppna, Verkställ och OK. Klicka på OK när du uppmanas att starta om datorn. http://support.microsoft.com/kb/875351/sv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 3 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Du kan också lägga till ett undantag för programmet med hjälp av Systemegenskaper på Kontrollpanelen. så här: 1. Klicka på Start, Kör, skriv sysdm.cpl och klicka på OK. 2. Klicka på fliken Avancerat, Prestanda och Inställningar. 3. Klicka på fliken Dataexekveringsskydd i Prestandaalternativ och klicka sedan på Lägg till. 4. Leta reda på programmet i dialogrutan Öppna och klicka sedan på det. 5. Klicka på Öppna, Verkställ och OK. Klicka på OK när du uppmanas att starta om datorn. http://support.microsoft.com/kb/875351/sv Fungerar inte. Jag kan inte kryssa för något eller tryck på någon knapp. http://pici.se/pictures/CfzZrkPJd.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 4 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2009 Står ju under lägg till/ta bort hur du skall göra *facepalm* "Om du vill använda de här inställningarna måste du vara administratör på datorn och du måste använda bcdedit.exe. Mer information om detta finns i Microsofts Knowledge Base online (engelsk text)." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 4 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 april, 2009 Står ju under lägg till/ta bort hur du skall göra *facepalm* "Om du vill använda de här inställningarna måste du vara administratör på datorn och du måste använda bcdedit.exe. Mer information om detta finns i Microsofts Knowledge Base online (engelsk text)." Skulle inte fråga efter hjälp om jag visste hur man använder bcdedit.. funkar inte heller att starta som adminstratör Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
direbeg Skrivet 16 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2009 jag har samma jävla problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts