L_Voll Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Jag vet att det finns en tråd om IPRED, men jag är nyfiken på om folk har blivit skrämda av den nya lagen. Själv har jag inte vågat ladda ner något. Det här är första gången jag gör en poll, grattis till mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Nej, jag är väl ingen fjant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 april, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Nej, jag är väl ingen fjant! Det är sant. Nedladdning blir mer och mer gangsta för varje ny lag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Jag är mer försiktig. Finns det något jag verkligen, verkligen vill tanka så tänker jag självklart göra det (från stängda trackers), men just nu tänker jag avvakta lite. Visserligen är jag så gott som 100% säker på att jag aldrig skulle åka dit ändå, så jag kommer troligtvis återgå till de gamla vanliga "oj-det-där-ser-intressant-ut-låt-oss-tanka-trots-att-jag-inte-kommer-kolla-på-det"-tankebanorna förr eller senare. Fast först måste jag ha en ny hårddisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Jag kör lite försiktigt nu i början för att spana av hur lagen faktiskt verkar, men kommer nog att trappa upp mer och mer är jag rädd. Men jag ska försöka se det som ett tillfälle att gå över till att köpa mer musik. Vote: Jag är mer försiktig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Nej nej nej och åter nej har inte slutat ladda då jag inte bryr mig ett skit om detta. Men jag kommer iallafall inte ladda på nån vecka då för att se hur det blir. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Vote: Nej! Jag laddar ner precis lika mycket som före allt det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Nej nej nej och åter nej har inte slutat ladda då jag inte bryr mig ett skit om detta. Men jag kommer iallafall inte ladda på nån vecka då för att se hur det blir. Hah. -- Laddar ner väldigt sällan redan. Musiken jag lyssnar på kommer från Spotify. Är mest bara TV serier jag laddar ner, och det är 2~ nedladdningar/vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 De verkar ånga på förfullt så jag tankar bara nya tv-serie-avsnitt at the moment. Får se hur det blir sen, nya skivor måste man ju ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Jag har det i bakhuvudet, men laddar ändå ner i god takt. Känner mig tyvärr inte påläst nog att riktigt argumentera starkare än att det verkar vara så liten chans fortfarande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Är mer försiktig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 /care. tankar som aldrig förr. Vill dom något så blånekar jag, vill dom ta min dator byter jag disk i den. Problemet löst, försök igen gode herr Pontén. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 /care. vill dom ta min dator byter jag disk i den. Hur skall du göra det vid en husrannsakan? HR borde polisen få göra om de anser att olaglig fildelning förekommit, och då kan du inte be dem vänta en kvart innan du öppnar. Eller skulle de inte kunna få tillåtelse till en HR? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Näh, trams. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 *tittar ner i vänstra hörnet och ser en grön ruta med ett konstigt "u" innuti* Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 *tittar ner i vänstra hörnet och ser en grön ruta med ett konstigt "u" innuti* Det är inte ett My-tecken då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Har haft µTorrent på sedan 27 mars nu står det. Tankat hela tiden. Trappar inte ner, nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Vote: Jag är mer försiktig, nu till en början. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Jag är försiktig. Har inte laddat hem något än. Väntar och ser dom första dagarna om man märker av något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Hur skall du göra det vid en husrannsakan? HR borde polisen få göra om de anser att olaglig fildelning förekommit, och då kan du inte be dem vänta en kvart innan du öppnar. Eller skulle de inte kunna få tillåtelse till en HR? Polisen kommer inte göra ett skvatt då detta inte är deras område, IPRED = ungefär lika med privatpoliser. Alla har rätt att kräva ut IPadresser osv, men staten kommer inte göra något (förutom att agera med rättsal och jurister, men det blir betalat av den som förlorar fallet) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts