Kebab Skrivet 29 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2009 Hola chicos. Jag har fått för mig att jag vill köpa ett USB-minne med 8 eller 16 GB utrymme. Min gamla trotjänare, 256megabajtarn som kostade 700 spänn, börjar kännas lite liten och har för övrigt en trojan som jag inte lyckas få bort. Är det, förutom designmässigt, någon skillnad på USB-minnen, eller är det bara att hugga första bästa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 29 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2009 Hola chicos. Jag har fått för mig att jag vill köpa ett USB-minne med 8 eller 16 GB utrymme. Min gamla trotjänare, 256megabajtarn som kostade 700 spänn, börjar kännas lite liten och har för övrigt en trojan som jag inte lyckas få bort. Är det, förutom designmässigt, någon skillnad på USB-minnen, eller är det bara att hugga första bästa? Vi har fått USB-minnen av skolan, de höll någon månad ungefär. Jag har inte ägt något annat USB-minne, men kan med säkerhet säga att det måste finnas av högre kvalitet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 29 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2009 Helt klart olika kvalité på grejerna, skriv/läshastighet samt accesstid är dom viktigaste skulle jag tro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2009 I princip borde du hugga första bästa. Så vida du inte ska ha ett supersnabbt minne så är de billigare i princip lika bra. När jag köpte ett USB-minne så tog jag det billigaste jag kunde hitta, och det har hållt bra. Tänk såhär: Antingen köper du ett billigt som håller i kanske ett halvår. Sedan köper du ett nytt som håller nästa halvår, saker och ting har då tappat i pris och du kan köpa ett med större utrymme för samma peng. Eller så köper du ett dyrt. Det må hålla hela året, men då är du även fast med samma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 29 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2009 Mjeh, inget kul med ett minne minne med 3mb/s skrivhastighet. Ska man överföra några låtar/dokument/bilder så visst, men ifall du ska föra över några album eller nån film så känns det så jäffla segt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 Sant. Allt handlar om vad man vill använda minnet till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 Tack för svaren. USB-minnet ska till viss del fungera som backup hade jag tänkt, så det vore fint om det inte kraschar så fort... Vad tror ni om det här? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=315792 25 MB/s i skrivhastighet låter rätt najs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 30 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 Använd inte USB-minnen som backup fick vi lära oss första veckan på Medieproduktion A. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 30 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 Tack för svaren. USB-minnet ska till viss del fungera som backup hade jag tänkt, så det vore fint om det inte kraschar så fort... Vad tror ni om det här? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=315792 25 MB/s i skrivhastighet låter rätt najs. Den verkar riktigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 30 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 Såg att teknik magasinet säljer ett 16 eller om det var 18gb USB minne från kingston bara för 300kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 30 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 Stick ner på Clas Ohlson o köp det som ligger i en av korgarna i mitten. 16gb o så dåligt kan det ju inte vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 Tack för svaren. USB-minnet ska till viss del fungera som backup hade jag tänkt, så det vore fint om det inte kraschar så fort... Vad tror ni om det här? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=315792 25 MB/s i skrivhastighet låter rätt najs. Det där är iofs vad jag kallar en budgetsticka Men den är bra! Jag har många klasskamrater som har det märket, funkar prima! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 30 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 (redigerad) http://www.dustinhome.se/pd_5010267344.aspx?intcmp=Flik_home Redigerad 30 mars, 2009 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 Använd inte USB-minnen som backup fick vi lära oss första veckan på Medieproduktion A. Nej, alltså.. Jag tänkte mest att med 16 GB minne kan man ju lika gärna slänga över bilder och sådant som ändå inte tar så mycket plats som en "extra fallskärm". Och, nu ska ni få höra! Det där USB-minnet i prisjaktlänken där uppe var som billigast på Kjell & Company, och jag funderade på att beställa. Tidigare idag frågade min syster mig om jag ville hänga med till Norrköping, och det första jag stötte på när jag kom dit var... Gissa vad? En Kjell & Co-butik. Så jag slog självklart till! 199 spänn var inte fy skam. Vet i och för sig inte riktigt vad jag ska ha det till... Tack för alla svar. Och Panimala, det där var ruskigt nice! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 30 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 San Disk Cruser funkar bra. Se bara till att ta bort det inbyggda boot-programet det första du gör. Det suger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2009 (redigerad) Så jag slog självklart till! 199 spänn var inte fy skam. Vet i och för sig inte riktigt vad jag ska ha det till... Samma här, jag har också köpt ett 16 GB för 199 och jag tycker det är grymt billigt, men jag har ingen aning om vad jag ska med det till. Det är sånt man märker först när man behöver det, och 16 GB film/musik är fett nice när det väl kommer till kritan http://www.gtasajten.com/forum/style_emoticons/default/cool.gif. Redigerad 30 mars, 2009 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 31 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2009 San Disk Cruser funkar bra. Se bara till att ta bort det inbyggda boot-programet det första du gör. Det suger. Blir så jävla förbannad på den skiten varje jävla gång jag lånar farsans USB. Han vägrar ju ta bort det så klart och jag får inte, så varför skulle jag när det inte är mitt minne. Men det är ändå inte lika jobbigt som skiten på WD My Passport. Bränn skiten i helvetet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 1 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2009 http://www.dustinhome.se/pd_5010267344.aspx?intcmp=Flik_home Jag är kär.! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts