MiRRe Skrivet 29 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2009 Jag köpte för ett tag sen ett 8GB Transcend SD HC Minneskort och har nu tagit lite över 1000 bilder, och satte precis in kortet i läsaren så var det två mappar på kortet, vilket det inte varit innan, det gör absolut inget men jag tänkte bara fråga, varför kommer det en ny mapp på kortet? Tänkte om det var för att förhindra krasch eller liknande, Den första mappen som alltid finns såklart heter 100NCD60 (1010bilder) och den nya heter 101NCD60 (58bilder) Tänkte bara fråga varför den gör ny mapp, kanske kul o veta, eller nått Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 29 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2009 Min gissning är att kameran skapar en ny mapp efter ~1000 bilder.. Testa att ta 942 bilder till så får vi veta Själv har jag satt min på att skapa ny mapp varje dag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 29 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2009 Min gissning är att kameran skapar en ny mapp efter ~1000 bilder.. Testa att ta 942 bilder till så får vi veta Själv har jag satt min på att skapa ny mapp varje dag Jo kan ju vara att den gör så, Ja det spelar ingen större roll, var mest nyfiken Men kan man ställa in dom på att skapa ny mapp efter visst antal bilder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 29 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2009 Jo kan ju vara att den gör så, Ja det spelar ingen större roll, var mest nyfiken Men kan man ställa in dom på att skapa ny mapp efter visst antal bilder? Beror på kameran, jag kan på min Canon Ixus iaf :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 29 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2009 Beror på kameran, jag kan på min Canon Ixus iaf :/ Okej Någon gång kanske jag kollar efter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 29 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2009 Bilderna heter PicXXX förmodar jag, där 000 < XXX < 999 Alltså krävs en ny mapp för att inte skriva över de gamla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 29 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 mars, 2009 Bilderna heter PicXXX förmodar jag, där 000 < XXX < 999 Alltså krävs en ny mapp för att inte skriva över de gamla. DSC_XXXX > DSC_1078 , tror inte det beror på det faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts