Jump to content

Sommartid!

Nik.
 Share

Recommended Posts

Jag märkte när jag drog till repet idag att det var ljusan dag, fast det för max två veckor sen var kolmörkt klockan 19. Mycket trevligare att vakna till morgonljuset när man faktiskt ska gå upp så dags också :)

Förra veckan trodde jag det var tidsskifte, så jag sov bara 5 timmar pga att jag ställde fram klockan :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag märkte när jag drog till repet idag att det var ljusan dag, fast det för max två veckor sen var kolmörkt klockan 19. Mycket trevligare att vakna till morgonljuset när man faktiskt ska gå upp så dags också :(

Förra veckan trodde jag det var tidsskifte, så jag sov bara 5 timmar pga att jag ställde fram klockan :confused:

Men iomed Sommartiden så blir det ljusare på kvällen och mörkare på morgonen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men iomed Sommartiden så blir det ljusare på kvällen och mörkare på morgonen. :>

Beror väl helt på när man brukar behöva stiga upp i jämförelse med solen? Jag brukar ha morgonljus minst en timme innan jag behöver gå upp. Mycket härligare att få ljuset senare, kanske en halvtimme innan klockan ringer så att man vaknar upp långsamt men i tid, till skillnad från nyligen då man hade ljus alldeles för länge så man störde sig på det. Även om morgonljus in i ett ljust rum är sjukt mysigt sätt att vakna på är det surt om man sovit för kort tid.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror väl helt på när man brukar behöva stiga upp i jämförelse med solen? Jag brukar ha morgonljus minst en timme innan jag behöver gå upp. Mycket härligare att få ljuset senare, kanske en halvtimme innan klockan ringer så att man vaknar upp långsamt men i tid, till skillnad från nyligen då man hade ljus alldeles för länge så man störde sig på det. Även om morgonljus in i ett ljust rum är sjukt mysigt sätt att vakna på är det surt om man sovit för kort tid.

Dina vanor förändrar ju inte det faktum att det blir ljust en timme senare enligt klockan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor