Jump to content

Vem tror du vinner F1 mästerskapet iår?

SilentViper
 Share

F1 mästerkskapet  

20 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Denna säsong känner ja att den kommer bli ganska spännande och det var rätt så spännande förra säsongen då sista tävlingen var avgörandet jag kunde nästan känna hur Felipe kände då han fick reda på att han inte hade vunnit då man såg tårarna på han komma. Men ändå starkt gjort av Felipe med allt stöd han fick från Kimi publiken Alonso samt Ferrari stallet. Då Alonso gick ut med att han skulle hjälpa Felipe och Ferrari till segern förra året. Alonso visade sin klass förra året då han vann 2 tävlingar i rad så det blir svårt nu att välja ut en kandidat här då jag har flera styckna. Även Vettel visade totalt ut klassning på Monza banan förra året.

Så kandidaterna är Kimi Räikkönen Felipe Massa Fernando Alonso och Vettel. Men det får bli Kimi iår igen samt även att Ferrari vinner konstruktörsmästerskapet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är rätt säker på att Felipe med Ferrari kan ta hem det, han var ju nära förra året och om Vettel inte är på topp (han hade skadat handen, det var i alla fall vad de sa på presskonferansen förra veckan) och med ryktena om Alonsos comeback så sätter jag helt klart mina pengar på Felipe. Jag vet vad ni tänker, han pallade inte trycket sist så varför skulle han göra det nu? Men jag säger att om man tänker på Felipes trackrecord (11 segrar i Milano, 7 i Sant Lopez på bara 3 år) så tycker jag att han är en av de mest underratade förarna i år. Jag skyller på konstrutörstränaren, så jävla korkat att byta bort Nióna Manúni som hade presterat så bra (alla minns väl förraförra årets succérace när Felipe tog om Kimi i tredje kurvan på banan i Tansa Maria?). Idiotiskt är vad det är. Och ja, de finns de som menar att om Kimi inte kör i andra distriktsemifinalsuttagningsfinalen så kanske Filipe går om Alonso och kör i andra divisionsgruppen och inte kommer kunna köra på Milano eftersom han ju har kört mest på kolbaserad asfalt istället för den som används där. Men folk som säger så vet inte vad de pratar om. Om Kimi ligger på 2.3, Filipe 2.6 och Alonso på hela 3.0 så finns det ingen chans att det händer. Aja, det kommer bli spännande i år, no doubt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är rätt säker på att Felipe med Ferrari kan ta hem det, han var ju nära förra året och om Vettel inte är på topp (han hade skadat handen, det var i alla fall vad de sa på presskonferansen förra veckan) och med ryktena om Alonsos comeback så sätter jag helt klart mina pengar på Felipe. Jag vet vad ni tänker, han pallade inte trycket sist så varför skulle han göra det nu? Men jag säger att om man tänker på Felipes trackrecord (11 segrar i Milano, 7 i Sant Lopez på bara 3 år) så tycker jag att han är en av de mest underratade förarna i år. Jag skyller på konstrutörstränaren, så jävla korkat att byta bort Nióna Manúni som hade presterat så bra (alla minns väl förraförra årets succérace när Felipe tog om Kimi i tredje kurvan på banan i Tansa Maria?). Idiotiskt är vad det är. Och ja, de finns de som menar att om Kimi inte kör i andra distriktsemifinalsuttagningsfinalen så kanske Filipe går om Alonso och kör i andra divisionsgruppen och inte kommer kunna köra på Milano eftersom han ju har kört mest på kolbaserad asfalt istället för den som används där. Men folk som säger så vet inte vad de pratar om. Om Kimi ligger på 2.3, Filipe 2.6 och Alonso på hela 3.0 så finns det ingen chans att det händer. Aja, det kommer bli spännande i år, no doubt!

Hah, gjorde du inte samma grej förra året? :confused:

(kul, oavsett, vill jag tillägga)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...