Sniper Skrivet 13 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2009 Fastnat lite på Act III... mest för att min dator hänger sig. Den klara inte riktigt regnet/blixtarna etc... Hur kommer det sig att snö-banorna är roligast? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 13 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2009 Hur kommer det sig att snö-banorna är roligast? Jag vet inte, men jag håller med! Nu har jag spelat en del multiplayer. Mycket roligt! Skönt att det oftast är lagom mycket folk på servrarna också. Tycker inte att det är mycket sämre än förut, däremot kan man inte välja bana vilket är lite synd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 14 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 Väldigt välbalanserat och skitbra multiplayer. Var lite skeptisk till några banor först etc, men nu har jag börjat få ett par favoriter. Snöbanorna är oftast dom roliga i single player ja, men det finns ett par stycken andra roliga imo. Att dem gjort juggernaut och martyrdom till deathstreaks är någonting som fungerar perfekt. Lite synd och känns konstigt att granater nu är på equipment tillsammans med blast shield och claymores. Men det gör ju det hela också mycket mer balanserat. Det sämsta är egentligen att det bara är en claymore när väl väljer dom. Borde vara två. Jag förstår varför det bara ska vara en, för att granaterna kan man kasta och dom är det inte säkert att man träffar med, och fienden kan springa ifrån dem. Därför två, medans claymores nästan säkert dödar någon om de inte har Commando Pro, eller vilken pro det nu var. Någon utav de gröna perksen iaf. Då får dem längre aktiveringstid. Men egentligen ändå... Man borde få ha två st. Körde mycket 3rd person igår. Min första match gick skitdåligt och det kändes konstigt, men när jag igår körde mycket mer så blev jag imponerad. Jävligt skoj och funkar jävligt bra. Ska köra lite idag. Blir lite orolig om jag ens kommer att kunna köra vanligt nu. x) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 14 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 Jag har verkligen problem med inställningarna i spelet nu. Jag kör i upplösningen 1920x1080. På texture kör jag Manual och har Extra, High, High. Jag har Yes på alla andra inställningar. Det funkade jättebra en stor del av spelet, men på Second Sun, när det regnade och blixtrade klarade inte datorn av det och startades om... tillslut, efter fem försök på lägre och lägre inställningar fungerade det på LÄGSTA inställningarna... Resten av spelet har funkat bra och två banor senare när man är i skogen fungerar det mesta bra igen men i alla breach-sekvenser så börjar spelet lagga ordentligt (Jag vet att det är Slow-mo då...). Det är ganska konstigt med tanke på att jag har: Core2Duo E8400 @ 3.00 GHz 4Gb RAM ATI Radeon 4870, 512Mb (GDDR5) :S --- Jag testade Optimal Video & Audio Settings men då byts min upplösning ner till 1024x768... Någon som kan rekommendera inställningar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 14 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 Heter FiskfejS på steam ifall någon vill lägga till så att vi kan köra MP/Spec Ops. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 14 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 Heter FiskfejS på steam ifall någon vill lägga till så att vi kan köra MP/Spec Ops. Addade dig! Heter f.ö Mawka1992 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 14 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 Jävligt moget. Äh! He had it coming! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 hann du sätta på han innan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 14 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 (redigerad) Munkfrilla @ steam, adda. Körde spec ops med en annan kille förut, vi klarade veteran på Favela-banan i Alpha. Jävligt skoj. Kan tipsa om en grupp på Steam, mw2Buddylist, där det finns många som lirar MW2 som man kan kontakta om man vill lira. Redigerad 14 november, 2009 av Bebben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 Jag har verkligen problem med inställningarna i spelet nu. Jag kör i upplösningen 1920x1080. På texture kör jag Manual och har Extra, High, High. Jag har Yes på alla andra inställningar. Det funkade jättebra en stor del av spelet, men på Second Sun, när det regnade och blixtrade klarade inte datorn av det och startades om... tillslut, efter fem försök på lägre och lägre inställningar fungerade det på LÄGSTA inställningarna... Resten av spelet har funkat bra och två banor senare när man är i skogen fungerar det mesta bra igen men i alla breach-sekvenser så börjar spelet lagga ordentligt (Jag vet att det är Slow-mo då...). Det är ganska konstigt med tanke på att jag har: Core2Duo E8400 @ 3.00 GHz 4Gb RAM ATI Radeon 4870, 512Mb (GDDR5) :S --- Jag testade Optimal Video & Audio Settings men då byts min upplösning ner till 1024x768... Någon som kan rekommendera inställningar? Mitt tips är att stänga av anti aliasing, det är ganska onödigt och sjukt krävande på den där upplösningen. Ifall du har dåligt med ventilation i ditt chassi kan du prova köra med öppen lucka. Jag var tvungen att göra det när jag spelade GTA4 på pappas dator, annars blev det bluescreen och omstart efter 10 minuter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 (redigerad) Mitt tips är att stänga av anti aliasing, det är ganska onödigt och sjukt krävande på den där upplösningen. Ifall du har dåligt med ventilation i ditt chassi kan du prova köra med öppen lucka. Jag var tvungen att göra det när jag spelade GTA4 på pappas dator, annars blev det bluescreen och omstart efter 10 minuter. Stängde av AA och tog bort soften smoke edges. Funkade jättebra! Ang. ventilationen i chassit.... Jag öppnade luckan och där inne låg ett stooooort lager damm. I think I'm on to something here! Nog med OffT nu! Jag klarade spelet. Väldigt öppet slut! Favoritbanan är nog när man är på flygplanskyrkogården i Afghanistan och smyger runt. Annars är det den första Snö-banan. Älskar smygandet och den ljudlösa snipern! Det var intressant att man inte fick veta hur det gick med kriget, och vad som hände med Makarov. Det lämnar väldigt mycket till MW3... 2011? Redigerad 15 november, 2009 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 http://upl.gizgiz.nu/files/1258035395841.jpg lul Singleplayer var nice, får önska mig spelet i julklapp så man kan lira multiplayer, även om det med dedikerade serverar suger pung. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 Singleplayer var nice, får önska mig spelet i julklapp så man kan lira multiplayer, även om det med dedikerade serverar suger pung. Det är inte så farligt. Om du inte spelar i klan så lär det inte vara något problem, och jag har sett flera klaner med många medlemmar som spelat på samma server. Jag har iallafall blivit positivt överraskad med tanke på de förväntningar jag haft efter all information om servrarna och så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 Vad sägs om att hosta upp ett spel via Hamachi någon kväll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 (redigerad) Lite härliga configs till folket! Tips å trix i configen All cred till caponx "Callofduty.se Crew " Detta har jag inte provat själv, men rent teoretiskt borde det fungera. Enligt andra ska det fungera. Mw2 är som cod 4 när det gäller inställningarna. Ni som redan vet hur man ändrar i en config kan helt enkelt browsa er in i foldern där den ligger och ändra diverse inställningar. configen ligger i Valve\Steam\Steamapps\Common\Modern Warfare 2\players > open config_mp.cfg I den kan man ändra är i stort sett det mesta var jag förstå, jag har ej testat detta själv dock, så någon får gärna ge lite feedback. För att ni inte ska klanta till det så sparar ni en kopia av configen i fall ni råkar radera allt. Saker som ska gå att ändra. // Max amount of frames shown per second (FPS 125 borde dock räcka långt) seta com_maxfps "250" (default is 85) // Joins a server with maximum X amount of ping seta cl_maxping "150" (default is 800) (undrar hur dom tänkte här? 800??, om ni sätter den lägre borde ni får spela på servrar som har bra ping, sätt den runt 50 till 100 är mitt tips, det kan vara svårare att hitta matcher om ni sätter den lägre. Tänk på det) // Disables weapon brass (default is 1) seta cg_brass "0" (Har för mig att detta är kulor som skickas ur magget, ger mer FPS om man sätter på 0) // Amount of time that the chat will show (default is 12000) seta cg_chatTime "4000" (ändrar hur länge chatten (texten) syns) // Show the "Hold *** to hold breath text (default is 1) seta cg_drawBreathHint "1" (visar vilken knapp som ska tryckas in för "breath" på tex snipers) // Max packets, by putting it higher your ping will be a lot more stable (default is 30) seta cl_maxpackets "100" (Skickar mer paket över internet till andra klienter,bra för folk med bra bredband) // Shows your ping in a lagometer, you will see exactly when you have the slighest change in ping (Default is 0) seta drawLagometer "1" (Visar en grafisk kurva över hur din förbindelse är till severn) // Dynamic environment, objects won't move when are shot at/exploded etc (default is 1) seta dynEnt_active "0" (saker som kan skjutas på blir stillastående/försvinner) // Anti-aliasing, can go from 1 to 16 (default is 2) seta r_aaSamples "4" (AA inställningar) // Distortion effect from weapons/explosions (default is 1) seta r_distortion "0" (Tror detta är det som händer runt omkring explosioner osv att bilden vobblar till eller förändras) // Play in full-screen or Windowed (default is 1) seta r_fullscreen "1" (fullskärm eller kör i ett fönster) // Enable/disable ragdoll (default is 1) seta ragdoll_enable "1" (Ändrar om döda kroppar ska vara som "dockor" dv se ut som riktiga lik = mjuka i rörelserna,kan forma sig efter miljön) // Choose range to show details such ass grass, trees and other objects. The higher the more FPS you get, from 1 to 4 (default is 1) seta r_lodScaleRigid "4" (denna är ganska omdiskuterad,jag skulle låta den vara om jag vore er. Den kan på vissa kartor minska mycket av miljön, oftast gräs,buskar osv. Jag vet ej vad VAC tycker om denna ändring, på PB var det enbart tillåtet med 1eller 2 om jag minns rätt. Ändra denna på egen risk) // Change FOV seta cg_fov 80 (Inte säker på att denna finns eller går att ändra) Redigerad 16 november, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 Lite härliga configs till folket! // Play in full-screen or Windowed (default is 1) seta r_fullscreen "1" (fullskärm eller kör i ett fönster) YES! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 Jag har verkligen problem med inställningarna i spelet nu. Jag kör i upplösningen 1920x1080. På texture kör jag Manual och har Extra, High, High. Jag har Yes på alla andra inställningar. Det funkade jättebra en stor del av spelet, men på Second Sun, när det regnade och blixtrade klarade inte datorn av det och startades om... tillslut, efter fem försök på lägre och lägre inställningar fungerade det på LÄGSTA inställningarna... Resten av spelet har funkat bra och två banor senare när man är i skogen fungerar det mesta bra igen men i alla breach-sekvenser så börjar spelet lagga ordentligt (Jag vet att det är Slow-mo då...). Det är ganska konstigt med tanke på att jag har: Core2Duo E8400 @ 3.00 GHz 4Gb RAM ATI Radeon 4870, 512Mb (GDDR5) :S --- Jag testade Optimal Video & Audio Settings men då byts min upplösning ner till 1024x768... Någon som kan rekommendera inställningar? Vet inte om det har nån betydelse nu när du fått hjälp men har du Windows 7? Vet att en kompis som har W7 hade grejerna för att maxa spelet men varje gång han tog "väöj optimal" så fick han 1024*768 så vi kollade upp det på internet och tydligen så har Windows 7 några buggar med spelet som gör att det krachar / laggar / svartnar och sen stänger av sig själv.. Blev åtgärdat från och med fredagen enligt han. Om det är någon här som vill köra Mp nån gång så adda gärna mig! Ante234 @ steam Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 Jag och Giz körde nyss lite coop, det var awesome. Nu ska han bara fixa skype och sen är vi igång på riktigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 Vet inte om det har nån betydelse nu när du fått hjälp men har du Windows 7? Vet att en kompis som har W7 hade grejerna för att maxa spelet men varje gång han tog "väöj optimal" så fick han 1024*768 så vi kollade upp det på internet och tydligen så har Windows 7 några buggar med spelet som gör att det krachar / laggar / svartnar och sen stänger av sig själv.. Blev åtgärdat från och med fredagen enligt han. Om det är någon här som vill köra Mp nån gång så adda gärna mig! Ante234 @ steam Nja, jag har inte skaffat W7 än. Men tack ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 Yay! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts