MyStiC Skrivet 11 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2009 Tänker köra om allt nu på svåraste. Rio-banan lär bli ett helvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2009 Tänker köra om allt nu på svåraste. Rio-banan lär bli ett helvete. Haha I wish you good luck, my friend. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 12 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2009 Lär bli ett köp den 27.e när man får lön. Blir nog till Xbox 360 då datorn börjar tappa stinget. Jag som är van med att köra fps på dator, är det svårt att komma in i det när man kör på Xbox? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-Razz- Skrivet 12 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2009 Lär bli ett köp den 27.e när man får lön. Blir nog till Xbox 360 då datorn börjar tappa stinget. Jag som är van med att köra fps på dator, är det svårt att komma in i det när man kör på Xbox? tycker inte jag, dock så har jag spelat fps spel på konsoll i några år så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 12 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2009 Lär bli ett köp den 27.e när man får lön. Blir nog till Xbox 360 då datorn börjar tappa stinget. Jag som är van med att köra fps på dator, är det svårt att komma in i det när man kör på Xbox? Nej, verkligen inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2009 Lär bli ett köp den 27.e när man får lön. Blir nog till Xbox 360 då datorn börjar tappa stinget. Jag som är van med att köra fps på dator, är det svårt att komma in i det när man kör på Xbox? Inte alls svårt att lära sig använda konsolkontroll till FPS. Första timmen går nog lite segt men man lär sig det väldigt snabbt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ViolentLag Skrivet 12 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2009 Jag fortfarande väntar på mitt exemplar av Cod:mw2(pc) +tekken 6 för ps3.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 12 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2009 :P Ska köra om spelet på svårare nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 november, 2009 (redigerad) Jag skulle nog säga att det är ganska svårt att vänja sig vid konsollkontrollerna om du aldrig/väldigt sällan kört FPS-spel på konsoll, och samtidigt kör ofta på PC. För mig gick det jättesnabbt, men så spelade jag nästan aldrig FPS på dator, och hade kört många andra spel på 360. Så, det kan nog bli svårt om du spelar FPS på PC ofta. Men det borde väl gå att vänja sig. Edit: Klarat hela Act 1 på Veteran nu. Var relativt lätt. Känns som om det faktiskt är svårare på Regular än vad det ska vara. Eller någonting. Alltså... Rättare sagt. Veteran känns inte lika svårt som man antog att det skulle vara med tanke på svårighetsgraden på regular. Redigerad 12 november, 2009 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2009 Jäklar vad jag har fått kämpa för att få det här spelet att funka, måste nästan berätta. Laddar ner, rarrar upp, bootar om i Windows, installerar, spelar i ~30 minuter och sen, BOOM! Bluescreen. Misstänker att det var pga. överhettning på min stackars Macbook Pro. Jag startar iaf om datorn men får då felmeddelanden under uppstarten: Missing file hal.dll. Jag kör Boot Camp så tänkte ersätta filen via OS X men blev påmind om att man inte kan ändra i NTFS genom OS X. Eftersom datorn inte startade ens i felsäkert läge fanns det inget annat att göra än formatering. Då slog det mig att jag inte har någon XP-skiva här, men utnyttjade istället skolans erbjudande om gratis Windows 7. När jag ska ladda ner image-filen märker jag dock till mitt stora förtret att man får en Downloader.exe av någon oerhört korkad anledning. Jag får därför ladda ner det genom min rumskamrats windows-dator. Sen var det dags att föra över filen till min dator men kommunikation mellan PC och MAC är inte helt självklar, jag fick googla en bra stund innan det fungerade. Sätter igång Boot Camp och ska påbörja installationen men märker då att man såklart behöver en fysisk skiva för att kunna installera ett operativsystem. Hittar inga DVD-R-skivor. Träffar en kompis som ger mig några DVD-R-skivor. Förstör tre stycken eftersom brännaren på min mac har aids och cancer. Brände på systers dator istället. Installerar Windows 7. Startar Winodws 7. Märker att man inte kommer åt Mac-diskarna (inkl den externa där spelet ligger på) och googlar runt ett bra tag eftersom jag inte mindes varför. Installerar om Boot Camp och trixar med massa annat, startade väl om en 10 gånger med olika inställningar... Inget hjälpte. Då slog det mig att man är tvungen att ha ett program som heter Mac Drive för att få detta att funka. Det kostar pengar så jag fick lov att pirata det, och då krävs ju program som uTorrent och WinRAR. Först fick jag fel version av programmet som inte var Windows 7-kompatibel men sen några installeringar, avinstalleringar och omstartar senare fick jag tag på rätt version. Nu kunde jag äntligen installera spelet igen (först behövde jag förstås Daemon Tools (inkl omstart)), dessvärre startade det inte p.g.a. DirectX-fel... Googlade runt, uppdaterade det ena och det andra och efter en slutgiltig omstart så startade faktiskt spelet igen, och nu har jag haft flera timmars mycket njutbart mördande! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 13 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2009 Jäklar vad jag har fått kämpa för att få det här spelet att funka, måste nästan berätta. Laddar ner, rarrar upp, bootar om i Windows, installerar, spelar i ~30 minuter och sen, BOOM! Bluescreen. Misstänker att det var pga. överhettning på min stackars Macbook Pro. Jag startar iaf om datorn men får då felmeddelanden under uppstarten: Missing file hal.dll. Jag kör Boot Camp så tänkte ersätta filen via OS X men blev påmind om att man inte kan ändra i NTFS genom OS X. Eftersom datorn inte startade ens i felsäkert läge fanns det inget annat att göra än formatering. Då slog det mig att jag inte har någon XP-skiva här, men utnyttjade istället skolans erbjudande om gratis Windows 7. När jag ska ladda ner image-filen märker jag dock till mitt stora förtret att man får en Downloader.exe av någon oerhört korkad anledning. Jag får därför ladda ner det genom min rumskamrats windows-dator. Sen var det dags att föra över filen till min dator men kommunikation mellan PC och MAC är inte helt självklar, jag fick googla en bra stund innan det fungerade. Sätter igång Boot Camp och ska påbörja installationen men märker då att man såklart behöver en fysisk skiva för att kunna installera ett operativsystem. Hittar inga DVD-R-skivor. Träffar en kompis som ger mig några DVD-R-skivor. Förstör tre stycken eftersom brännaren på min mac har aids och cancer. Brände på systers dator istället. Installerar Windows 7. Startar Winodws 7. Märker att man inte kommer åt Mac-diskarna (inkl den externa där spelet ligger på) och googlar runt ett bra tag eftersom jag inte mindes varför. Installerar om Boot Camp och trixar med massa annat, startade väl om en 10 gånger med olika inställningar... Inget hjälpte. Då slog det mig att man är tvungen att ha ett program som heter Mac Drive för att få detta att funka. Det kostar pengar så jag fick lov att pirata det, och då krävs ju program som uTorrent och WinRAR. Först fick jag fel version av programmet som inte var Windows 7-kompatibel men sen några installeringar, avinstalleringar och omstartar senare fick jag tag på rätt version. Nu kunde jag äntligen installera spelet igen (först behövde jag förstås Daemon Tools (inkl omstart)), dessvärre startade det inte p.g.a. DirectX-fel... Googlade runt, uppdaterade det ena och det andra och efter en slutgiltig omstart så startade faktiskt spelet igen, och nu har jag haft flera timmars mycket njutbart mördande! Var det värt allt krångel? Blir det ett köp senare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2009 Var det värt allt krångel? Blir det ett köp senare? Ja så här i efterhand när allt funkar så var det värt det, ofta sitter man ju med datorstrul och inte lyckas fixa det... Jag tror inte jag kommer köpa det, även om jag tycker det är grymt kul! Men det känns som ett för litet/oepiskt spel för pengarna. Man måste ju älska det grymma utbudet vapen de har lag till. Att springa runt i Rio och slakta milis med två antika hagelgevär är inte helt fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 13 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2009 oepiskt Jag tycker att man får ordet epic flygandes i skallen var 45:e minut man spelar. Visst det är bara 5 timmar speltid men lägg till MP så har du mer än tillräckligt att spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 13 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2009 Jag har klarat storyn men inte hunnit spela så mycket MP ännu. Vad tycker ni andra om den nya multiplayern? (PC-spelare främst) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 13 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2009 Jag har klarat storyn men inte hunnit spela så mycket MP ännu. Vad tycker ni andra om den nya multiplayern? (PC-spelare främst) Jag tycker att de fungerar bra hittills. Alltså, sålänge man är relativt casual så kommer man klara sig utan de dedikerade serverarna, även om de skulle vara bättre. Utöver det så är det riktigt bra. Kicka igång Steam, snacka med några polare och dra ihop en privatematch och kör. Det är skitnis! : ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 13 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2009 Jag hoppas verkligen det är som 4ans MP, så likt som möjligt. Låser man upp vapen osv? Med ranks n stuff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 13 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2009 (redigerad) Jag hoppas verkligen det är som 4ans MP, så likt som möjligt. Låser man upp vapen osv? Med ranks n stuff. Nu har jag som sagt inte hunnit med så mycket MP, men den största skillnaden är matchmaking-systemet (om du spelar på PC), och att man som mest kan köra 9 vs. 9. Annars är det ganska likt, fast med flera nya funktioner såklart. Jag måste börja spela lite så jag kommer in i det. Edit: det låter bra Saleen! Redigerad 13 november, 2009 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2009 http://upl.gizgiz.nu/files/thumbb.jpg :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 13 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2009 http://upl.gizgiz.nu/files/thumbb.jpg :P Ta det inte så hårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 13 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2009 (redigerad) . Redigerad 14 november, 2009 av Flaskan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts