kicken Skrivet 26 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 ÄR DET EN LAPTOP?!?!? Det är en GRYM skillnad mellan vanliga 5.2 tum cd-läsare och slim laptop cd-läsare. Om det är en laptop så kan skivan ha lossnat från släden och hakat sig. Så inget kommer ut, Det var därför jag nämde knacka på den lite hårt. Det är en laptop. Trodde inte det var någon skillnad så nämnde inte det förrän i senaste posten. Men då är det bara två saker som gäller? Skruva loss eller knacka hårt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2009 En liten undran bara, finns det cd-läsare till laptops som har en cirkelformad utgjutning? Eller har alla en 'plupp' som man placerar CDns hål mot och trycker så att det klickar till? För jag tror inte att knacka hjälper om det är som på min laptop att man måste klicka dit skivan. Man måste ju trycka rätt hårt för att skivan ska klickas dit när man sätter i en CD i en sådan. Den ligger ju inte bara i en cirkelformad utgjutning som det är på en stationär. Så chanserna för att den ska trilla rätt när man knackar tror jag är ganska små om det är läsare som har den där 'pluppen'. Dels så måste skivan glida runt så att hålet hamnar precis ovanför pluppen och dels så ska man lyckas knacka så att det blir en kraft uppifrån som trycker ned skivan på plats. Är det däremot en sådan med en cirkelformad utgjutning så är det enklare, då behöver ju bara skivan glida runt så den råkar hamnar på rätt position så ramlar den ju ned i 'hålet'. Nåväl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 27 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2009 Nao wtf! Jag fick ut cd-skivan! Jag lyckades till slut efter flera försök med en tandpetare! Tryckte in den i ejecthålet och turligt nog kom det ut. Men skivan fanns inte i (trodde jag) eftersom jag inte såg någon, så mitt uttryck var lite "wtf?". Jag satte i en annan skiva och den gick i väldigt segt och hela datorn började ge sig ifrån konstiga ljud. När jag väl ska ta ut skivan som sitter inne märker jag att den är upp och ner (trodde jag igen) och ännu en gång fick jag ett "wtf" uttryck. Jag trodde nämligen att skivan jag satt in ändrat håll (hahah!). Det visade sig dock att den skivan som satt inne hade gått in så långt så den inte syntes när man tog ut cd-läsaren eller vad det kallas. Iaf, problemet löst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts