kicken Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Hur som helst. Min mor ville idag lyssna på lite italiensk musik på min dator. Problemet var att jag inte såg till henne när hon stoppade i skivan. Ja, hon stoppade in den upp och ner. Av någon anledning vill cdn inte komma ut längre och när jag klickar på knappen som egentligen ska skicka ut det hör jag bara att datorn "försöker". Man hör hur den arbetar i c.a 1 sekund men sedan ger upp. Så, frågan är vad jag ska göra för att få ut den? Finns det inte någon funktion i WMP eller något liknande där man kunde klicka så att cdn åker ut? För datorn känner ju som sagt heller inte av att en cd sitter i. What to do? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Har du verkligen försökt allt i Windows kan du ta något passande och sticka in i det lilla hålet som finns på framsidan av CD-läsaren. Dra sedan ut släden försiktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Har du verkligen försökt allt i Windows kan du ta något passande och sticka in i det lilla hålet som finns på framsidan av CD-läsaren. Dra sedan ut släden försiktigt. Ska försöka. Vad mer finns det att pröva i Windows? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Testa det här: http://www.grc.com/wizmo/wizmo.htm Ska du köra den manuella metoden, ha inte datorn igång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Är det i skiva i alltså och släden vägrar åka ut? För att mata ut skivan enkelt så går det att (i den här datorn) höger klicka på cd-läsaren och sedan 'mata ut' (eject). Men om det är så att slägen har fastnat så kan du pröva knacka lite medel hårt på ch-läsaren (när den INTE arbetar). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Ta i den med naglarna (om du inte bitit av dom) och dra ut den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Testa det här: http://www.grc.com/wizmo/wizmo.htm Ska du köra den manuella metoden, ha inte datorn igång. Well. Jag förstår fram tills: • Next, edit the shortcut's command (by right-clicking on the shortcut and choosing "Properties..."). Add one of the "command verbs" (shown below) to the end of the command line (after first adding a space character of course). Hur menar dem exakt? Finns ingen "command line" så som jag ser det. Dessvärre tror jag att det ej kommer att fungera, men jag kan prova. @Alle: Eject fungerar ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 (redigerad) Hm, jag trodde att det var ett simpelt mata-ut-program. Ta ut den manuellt, och dra inte ut den som minigun säger, hålet finns för en anledning. Använd ett gem som du böjer rakt. Redigerad 25 mars, 2009 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 (redigerad) Hur menar dem exakt? Finns ingen "command line" så som jag ser det. Dessvärre tror jag att det ej kommer att fungera, men jag kan prova. Gör en genväg till det programmet och så i koloumen 'mål'/'target' så kommer du se hela adressen till programmet, därefter skriver du in kommandot. Te.x Mål "c:\Wizmo.exe" Du skriver "c:\Wizmo.exe" open Det ska mata ut skivan. Men om den inte matar ut via Windows själv så tror jag inte NÅGON mjukvara kan. Pröva knacka på läsaren annars, ifall skivan har fastnat. Att dra ut släden tror jag inte är så bra då kugghjulen kan lossa. Men du kan ju försöka dra försiktigt. Redigerad 25 mars, 2009 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Fungerade inte med Wizmo. Jag får prova med ett gem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 19:e december 1999? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 19:e december 1999? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Du menar att du frågar efter hjälp nio och ett halvt år senare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2009 Varför ens orka pilla med program och dylikt när det bara är att ta ett smalt långt föremål och trycka in i det mekaniska ejekthålet? Det krävs ganska stor kraft för det ska gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Varför ens orka pilla med program och dylikt när det bara är att ta ett smalt långt föremål och trycka in i det mekaniska ejekthålet? Det krävs ganska stor kraft för det ska gå. Jag provade med både ett gem och en knappnål i ejekthålet på min cd-läsare på laptopen och tog i rätt kraftigt, men den åker inte i. Är jag för feg eller med hur stor kraft ska den tryckas in? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Annars kan du ju alltid skruva upp den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 19:e december 1999? Henki. Vadfan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 (redigerad) Jag provade med både ett gem och en knappnål i ejekthålet på min cd-läsare på laptopen och tog i rätt kraftigt, men den åker inte i. Är jag för feg eller med hur stor kraft ska den tryckas in? Svårt att beskriva hur hårt man måste trycka, 20 newton? Men ett gem kan nog vara för klent, vad man gör är att snurra hela motorgrejen och utväxlingen i utmatningsmekanismen. Jag tror inte att du förstör något om du trycker lite till.. Edit: eller va? Är det en laptop, där behövs det nog inte alls mycket kraft eftersom de bara ploppar ut. Redigerad 26 mars, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Svårt att beskriva hur hårt man måste trycka, 20 newton? Men ett gem kan nog vara för klent, vad man gör är att snurra hela motorgrejen och utväxlingen i utmatningsmekanismen. Jag tror inte att du förstör något om du trycker lite till.. Edit: eller va? Är det en laptop, där behövs det nog inte alls mycket kraft eftersom de bara ploppar ut. Ingenting har ploppat ut. Jag har använt ett starkt, smalt föremål. Ingenting händer. Frågan är hur fan det kan fucka upp allting genom att man placerar cd-skivan upp och ner. Jag funderar på att försöka liska ut den på något annat manér om det inte fungerar igen. Eller så får jag se över möjligheterna att skruva loss skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 26 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2009 Ingenting har ploppat ut. Jag har använt ett starkt, smalt föremål. Ingenting händer. Frågan är hur fan det kan fucka upp allting genom att man placerar cd-skivan upp och ner. Jag funderar på att försöka liska ut den på något annat manér om det inte fungerar igen. Eller så får jag se över möjligheterna att skruva loss skiten. ÄR DET EN LAPTOP?!?!? Det är en GRYM skillnad mellan vanliga 5.2 tum cd-läsare och slim laptop cd-läsare. Om det är en laptop så kan skivan ha lossnat från släden och hakat sig. Så inget kommer ut, Det var därför jag nämde knacka på den lite hårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts