Jump to content

Audacity - Manuellt ladda ett osparat projekt: MAPPHJÄLP

Maimstream
 Share

Recommended Posts

Hej.

Idag pysslade jag lite med Audacity och råkade spara ner ett extra spår med som jag inte ville ha med i det färdiga resultatet. Jag tänkte att jag inte behövde spara ner projektet iochmed att jag var klar. Så nu måste jag antingen trilskas ifrån början eller trilskas med en grej som jag Googlade upp. Nämligen att ladda ett osparat projekt.

På ett annat forum läste jag att man kan ladda ett osparat projekt via en mapp som Audacity har skapat, och så. Så jag kollade vart Audacity hade skapat den här mappen och jag fick upp den här vägen:

C:\DOCUME~1\johannes\LOKALA~1\Temp\audacity_1_2_temp\audacity_temp\

Men nu har jag ett problem som leder till ett problem: Jag vet inte vad LOKALA~1 står för och kan därför inte hitta den mappen. Jag hittar ingen mapp som har ett namn som börjar på ordet lokala. Är det en dold mapp, och kan jag få den odold då?

Och vidare fråga: måste man ha sparat projektet i .wav-format?

Snälla GTAsajten. Jag behöver er hjälp!

Editation.

Hej igen.

Hjälp och support hjälpte mig.

Men tack ändå!

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

Idag pysslade jag lite med Audacity och råkade spara ner ett extra spår med som jag inte ville ha med i det färdiga resultatet. Jag tänkte att jag inte behövde spara ner projektet iochmed att jag var klar. Så nu måste jag antingen trilskas ifrån början eller trilskas med en grej som jag Googlade upp. Nämligen att ladda ett osparat projekt.

På ett annat forum läste jag att man kan ladda ett osparat projekt via en mapp som Audacity har skapat, och så. Så jag kollade vart Audacity hade skapat den här mappen och jag fick upp den här vägen:

C:\DOCUME~1\johannes\LOKALA~1\Temp\audacity_1_2_temp\audacity_temp\

Men nu har jag ett problem som leder till ett problem: Jag vet inte vad LOKALA~1 står för och kan därför inte hitta den mappen. Jag hittar ingen mapp som har ett namn som börjar på ordet lokala. Är det en dold mapp, och kan jag få den odold då?

Och vidare fråga: måste man ha sparat projektet i .wav-format?

Snälla GTAsajten. Jag behöver er hjälp!

Editation.

Hej igen.

Hjälp och support hjälpte mig.

Men tack ändå!

Som ZcruweN säger, Den lokala mappen du söker är dold i I din egna dokument mapp. Antingen gör du som ZcruweN eller så går du in på Vertyg-> Mappalternativ-> Visning(?) och sedn leta efter visa dolda filer och mappar. Bocka för och voila!

Audaciry sparar inte projekt som .wav utan som en annan fil typ. Men om du ska exportera så kan du ju antingen spara som .wav eller .Mp3

Men för mp3 så behöver du en lame.dll som tillägg (plugin) till audacity.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor