Jump to content

Jag ska köpa en ny mp3spelare

VickeX
 Share

Recommended Posts

:P

Jag fick ett presentkort på 200kr för teknikmagasinet i födelsedagspresent av min moster, och jag kände för att impulsköpa någonting idag. Kollade deras hemsida och hittade en del fina mp3spelare för rätt hyffsade priser. Jag har tre alternativ när det gäller en mp3spelare. Annars kan jag köpa vad som helst annat också, men jag vill ha någonting som jag kan komma att använda, inte bara någon kläm-tutte eller någonting sådant. K?

Dessa jag tänker på mest:

Zap SR25 (4GB) - 399kr

Philips SA2820 (2GB) - 399kr

Fördelen med Zappen är att den kan hålla 4gb, och har färgskärm (bara för att det ser lite roligare ut), men där är ju nackdelen batteritiden.

Tvärt om med Philips då. 2GB endast (fast det är ju ändå väldigt bra om man jämnför med den mp3-spelare på 512mb jag har nu. och 20h batteritid.

Vet inte hur ljudet är i någon av dem. FullSound låter ju bra, fast det kan ju vara en sån där funktion som dom slängt in som egentligen suger, bara för att det ska låta bra och få folk att köpa den, i don't know. Snabba svar? Åker buss in till stan om 1h 10min.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det var ju ett jävla impulsköp det här.

Men hur lång är batteritiden på zappen och så länge det är över 8h, spelar det någon roll?

Såg nyss att det var upp till 8h, jag skulle hooka zappen.

Och spelar verkligen skärmen någon roll, när det handlar om så "lite" utrymme så har man ju alltid typ shuffle och låter låtarna spelas på bara.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det var ju ett jävla impulsköp det här.

Men hur lång är batteritiden på zappen och så länge det är över 8h, spelar det någon roll?

Såg nyss att det var upp till 8h, jag skulle hooka zappen.

Handlar sällan/aldrig på teknikmagasinet ändå. De har för mycket skit i min mening. Datorer och sådant köper jag hellre på större kedjor som inriktar sig på sådant. Så, en mp3spelar låter enligt mig som ett bra val. Och mer än 100kr vill jag inte lägga till, så jag tycker att det är helt ok.

Checkade reviews till Philips-spelaren och den hade typ for 6/10 överallt, och många skrev att det knappt fanns några funktioner. Sedan stog det ju att man kan använda den som usb-minne. Har dom betalat för att det ska stå så eller? Det är väl klart att man kan använda den andra som usb-minne också, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Handlar sällan/aldrig på teknikmagasinet ändå. De har för mycket skit i min mening. Datorer och sådant köper jag hellre på större kedjor som inriktar sig på sådant. Så, en mp3spelar låter enligt mig som ett bra val. Och mer än 100kr vill jag inte lägga till, så jag tycker att det är helt ok.

Checkade reviews till Philips-spelaren och den hade typ for 6/10 överallt, och många skrev att det knappt fanns några funktioner. Sedan stog det ju att man kan använda den som usb-minne. Har dom betalat för att det ska stå så eller? Det är väl klart att man kan använda den andra som usb-minne också, eller?

Ja det skulle jag nog tro, men fråga också för säkerhetens skull. Jag skulle iaf välja zappen men det beror helt på hur mycket du lyssnar på musik. jag skulle lätt kunna fylla 4gb med låtar som är aktuella för mig nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det skulle jag nog tro, men fråga också för säkerhetens skull. Jag skulle iaf välja zappen men det beror helt på hur mycket du lyssnar på musik. jag skulle lätt kunna fylla 4gb med låtar som är aktuella för mig nu.

Jag klarar mig i princip på den 512mb som jag har nu, så det borde gå bra. Ska fråga hur det är med filöverföring. Om man kan ordna låtar i mapper och lite så, och om man kan bara dra in filerna, eller om ett program som följer med programvaran krävs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor