kobbe Skrivet 14 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2009 Har fått ett stort problem nu till helgen, det är nämligen så att datorn inte startar. Hårddisken som windows är installerat på hittas inte och då startar inte datorn. Är det helt kört med hårddisken eller har ni några tipps? Har kollat sladdar och dyligt men finner inte några problem. Skulle verkligen behöva kopiera skolarbeten jag har där . Finns det något jag kan göra eller finns det företag som kan reparera och återfå mina arbeten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 14 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2009 (redigerad) Sorry: Dummla post Xo Redigerad 14 mars, 2009 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 14 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2009 (redigerad) Har fått ett stort problem nu till helgen, det är nämligen så att datorn inte startar. Hårddisken som windows är installerat på hittas inte och då startar inte datorn. Är det helt kört med hårddisken eller har ni några tipps? Har kollat sladdar och dyligt men finner inte några problem. Skulle verkligen behöva kopiera skolarbeten jag har där . Finns det något jag kan göra eller finns det företag som kan reparera och återfå mina arbeten? Kolla I BIOS om du hittar den, om inte då är det (HDD fel (kolla kablar och shit) om så pröva tryck boot menu eller återställ BIOS (ifall någon inställning blivit fel) EDIT: JÄVLA FUCKING HOR WEBBLÄSARE, Trycker enter i fältet där man skriver meddelande och då postas posten jag inte ens skrivith Redigerad 14 mars, 2009 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2009 Inga kablar är fel och datorn är bara någon månad gammal. Hitar den inte i bios heller, ska kanske testa och reseta då. Tror ni det hjälp att testa den i en annan dator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 (redigerad) Verkar som problemet jag hade att den inte hittade Windows det jag gjorde med min hårddisk var att ta ut den från datorn. Sen ska en liten plupp eller nån vit sak som ska sitta där så jag tog ut den och så funkade hårddisken igen. Men dock efter jag tog ut den fick jag återställa datorn då visa saker försvann från datorn. Jag och pappa gjorde även likadant på en annan hårddisk och det funkade prima. Testa även flytta runt den där vita saken till olika platser där den sitter. Redigerad 15 mars, 2009 av Agent.47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2009 Verkar som problemet jag hade att den inte hittade Windows det jag gjorde med min hårddisk var att ta ut den från datorn. Sen ska en liten plupp eller nån vit sak som ska sitta där så jag tog ut den och så funkade hårddisken igen. Men dock efter jag tog ut den fick jag återställa datorn då visa saker försvann från datorn. Jag och pappa gjorde även likadant på en annan hårddisk och det funkade prima. Testa även flytta runt den där vita saken till olika platser där den sitter. Dom kallas jumper, de används till för att bestämma vilken HDD som är huvuddisk och slave. Mest för gammla datorer som dom spelade roll. Jumpers finns BARA på IDE diskar (som dom spelar roll). De på SATA diskar är bara där för bakåt-kompabilitet.. http://img401.imageshack.us/img401/4858/07opticaljumpersx9.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts