J-coop Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 När jag gick igenom lite äldre data-prylar i helgen så hittade jag en trådlös router som jag helt hade glömt att jag ägde. Kopplade upp den och vips så funkade den. Dock så visade det sig att jag hade lagt in ett lösenord för att logga in på inställningarna på själva routern. Testade alla standard lösenord så som "1234" och "admin" osv. Men jag måste nog ha bytt om jag inte minns helt fel. Jag vet att det går att ställa tillbaka inställningarna på routern fysiskt också genom att trycka in en liten knapp på baksidan på den i ett visst antal sekunder men jag vill först testa detta som följer. Min fråga till er är nu. Finns det någon här som vet något sätt/program som jag kan använda mig av för att få tag i det lösenord som krävs för att logga in på routern. (Inte det lösenordet alltså som man använder för att koppla upp sig via routern med.) Det enda som behövs är ett lösenord, inget användarnamn behövs. Jag använder mig av Windows XP. Så ett windows baserat och icke ett linux/unix baserat program är att föredra. Router: ZyXEL P-334WT Tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 När jag gick igenom lite äldre data-prylar i helgen så hittade jag en trådlös router som jag helt hade glömt att jag ägde. Kopplade upp den och vips så funkade den. Dock så visade det sig att jag hade lagt in ett lösenord för att logga in på inställningarna på själva routern. Testade alla standard lösenord så som "1234" och "admin" osv. Men jag måste nog ha bytt om jag inte minns helt fel. Jag vet att det går att ställa tillbaka inställningarna på routern fysiskt också genom att trycka in en liten knapp på baksidan på den i ett visst antal sekunder men jag vill först testa detta som följer. Min fråga till er är nu. Finns det någon här som vet något sätt/program som jag kan använda mig av för att få tag i det lösenord som krävs för att logga in på routern. (Inte det lösenordet alltså som man använder för att koppla upp sig via routern med.) Det enda som behövs är ett lösenord, inget användarnamn behövs. Jag använder mig av Windows XP. Så ett windows baserat och icke ett linux/unix baserat program är att föredra. Router: ZyXEL P-334WT Tack på förhand Finns väl alltid något sätt, men jag tror inte det finns något DU kan göra. Skulle tro att det enbart finns 'total' återställning Vill du spara/ha alla inställningar som finns i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
J-coop Skrivet 9 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Finns väl alltid något sätt, men jag tror inte det finns något DU kan göra. Skulle tro att det enbart finns 'total' återställning Vill du spara/ha alla inställningar som finns i? Jojo det ska gå Allt går. Jo det är inställningarna som jag skulle vilja ha kvar. Då jag inte kan logga in o kolla vad det är för inställningar så vet jag inte till vilka jag ska ställa tillbaka dem till om jag gör en återställning. Det som är tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Jojo det ska gå Allt går. Jo det är inställningarna som jag skulle vilja ha kvar. Då jag inte kan logga in o kolla vad det är för inställningar så vet jag inte till vilka jag ska ställa tillbaka dem till om jag gör en återställning. Det som är tråkigt. Brukar oftast inte vara några inställningar som är värda att spara, kan direkt säga att det inte är värt besväret att hacka en router! Tar mycket länge tid är vad du föreställer dig och du måste läsa igenom massvis med guider,helst ska du ha linux/unix också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Kan väl även passa på fråga. Hur får ja tillgång till min själva router den DWL-621 eller vad den nu hette. Måste ha lösenordet för att göra en sak men ja har inte lust att återställa routern då jag gjorde det sist då vi fick konfigurera om allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Kan väl även passa på fråga. Hur får ja tillgång till min själva router den DWL-621 eller vad den nu hette. Måste ha lösenordet för att göra en sak men ja har inte lust att återställa routern då jag gjorde det sist då vi fick konfigurera om allt. 192.168.1.1 i firefox/ie admin blank (skriv alltså inget) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Problemet är att jag har redan testat det efter de hade fixat routern igen. Då ja skyllde att ja inte hade rört routern så nu vet ja inte vad lösenordet det är då de har ändrat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Hm, ja då blir det ju genast jävligt mycket värre! Vet inte riktigt, luktar som reset faktiskt! Pröva lite olika bara admin admin admin 1234 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Testat det med. Vill helst inte reseta igen då det vart krångligt då när man skulle försöka connecta till internet igen. Satt minst 5-15min innan ja kunde använda internet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
J-coop Skrivet 10 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Inställningarna kanske inte är värt allt. Men om jag minns rätt så var det ett helvete att få routern att funka då jag satt in de inställningar som nu råder. Det är därför jag är intresserad av att kunna logga in utan att radera inställningarna. Är rädd att jag kanske inte kan få den att funka igen om jag nollställer den. Blev ju som sagt glatt överraskad när den funkade direkt nu när jag hittade den, utan att jag behövde göra något mer än att slå på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Problemet är att jag har redan testat det efter de hade fixat routern igen. Då ja skyllde att ja inte hade rört routern så nu vet ja inte vad lösenordet det är då de har ändrat. Vilka är de? Fattar inte mycket av din text men det är alltså inte standardlösenord? brukar vara: admin och password Inställningarna kanske inte är värt allt. Men om jag minns rätt så var det ett helvete att få routern att funka då jag satt in de inställningar som nu råder. Det är därför jag är intresserad av att kunna logga in utan att radera inställningarna. Är rädd att jag kanske inte kan få den att funka igen om jag nollställer den. Blev ju som sagt glatt överraskad när den funkade direkt nu när jag hittade den, utan att jag behövde göra något mer än att slå på den. Jadu, finns ju bara två alternativ att välja mellan och reset är flera gånger lättare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 När jag gick igenom lite äldre data-prylar i helgen så hittade jag en trådlös router som jag helt hade glömt att jag ägde... Försök inte ens, det kommer ta så lång tid, att det går snabbare för dig att spara ihop din veckopeng och köpa en ny. Nej, men det kommer ta så lång tid för dit att lära dig det att det inte kommer vara till någon nytta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Testat det med. Vill helst inte reseta igen då det vart krångligt då när man skulle försöka connecta till internet igen. Satt minst 5-15min innan ja kunde använda internet Är nog värt det. Jag menar 5-15 minuter av ditt liv, big deal! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Är nog värt det. Jag menar 5-15 minuter av ditt liv, big deal! Ja men har inte lust att göra det igen. Aja hoppar över det då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Satt minst 5-15min innan ja kunde använda internet Driver du med mig? Det tar det ju om det går felfritt, allt under ett par timmar är att betraktas som ett lyckat val imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Driver du med mig? Det tar det ju om det går felfritt, allt under ett par timmar är att betraktas som ett lyckat val imo. Alltså ja gjorde inga inställningar i routern utan bara öppnade två portar till utorrent och bitlord då jag startade om routern. Sen har ja en liten sak vid snabb start menyn eller vad man ska säga man kan öppna och ställa in där. Behövde bara ställa in en sak där så funkade internet igen för mig iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 (redigerad) På routern här hemma har vi guest/guest som inloggning. Lite konstigt egentligen, men så är det! (Ja alltså, ni kanske kan prova det!) Redigerad 10 mars, 2009 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 admin/pass eller admin/password är vanliga standardinloggninar med. Som redan nämnt tar det dig i alla fall bra mycket mindre tid att lära dig hur du ska ställa in inställningarna, än att lära dig hur du ska hacka dig igenom routern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 Vad är det för inställningar som ni behöver spara? Det enda jag någonsin har behövt röra är DMZ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 14 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2009 Vad är det för inställningar som ni behöver spara? Det enda jag någonsin har behövt röra är DMZ. Men DMZ är ju den lätta vägen ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts