Jacker Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Jag är väldigt attraherad av instrumental musik just nu, eller artister/band som överhuvudtaget lägger mer fokus på det instrumentala än "vanligt". Musik som spela av bra instrumentalister låter väldigt mycket annorlunda jämfört med musik som spelas av personer med mindre instrumenttalang, uppenbarligen. Vad finns det för bra instrumental musik anser ni, alla genrer? Post-rock band som Explosions In The Sky och God Is An Astronaut är ju populära på den instrumentala rockfronten as we speak, men personligen föredrar jag lite mer "tight" och icke-spejsad musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Do Make Say Think och Efterklang hör väl till där också, ibland kan helt vanlig klassisk musik vara mycket stimulerande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 (redigerad) http://www.youtube.com/watch?v=Zm7EeuWnc-8 < Ecstasy of gold med metallica. Sjuuuukt bra http://www.youtube.com/watch?v=jtu_tLJAUc4 < Pulling teeth med metallica. Redigerad 9 mars, 2009 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Tool. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Gillar herrn elektroniskt? Ratatat - Loud Pipes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Grymt skön låt! Kolla upp Wonderland också Nils Lofgren - Keith dont go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 AND SO I WATCH YOU FROM AFAR MYSPACE: http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...iendID=41645007 !!!!!!!!!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 AND SO I WATCH YOU FROM AFAR MYSPACE: http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...iendID=41645007 !!!!!!!!!!!!!!!!!! Du skulle skicka det förut. Du gjorde aldrig det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Jan Hammer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 ibland kan helt vanlig klassisk musik vara mycket stimulerande. Håller med. ____ En sak som jag tycker är att instrumental musik har mycket svårare att låta banal än musik med sångare, någon som håller med? Tycker helt enkelt inte att det är lika svårt att störa sig på ett instrument som på en viss sångröst... Fast man lyssnar ju ändå mest på musik med sångare. Vad gäller artister är ju Mahavishnu Orchestra trevliga att lyssna på särskilt albumet "Birds of Fire", och lite hederlig jazz funkar ju också. Vill man höra lite instrumental gitarrock är The Shadows ett bra val, tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 EST, men annars är i princip jazz nästan alltid instrumentalt (behöver inte vara storband) om man inte medvetet letar efter vocalzz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Jag personligen älskar Apocalyptica, ett band som består av 4 killar som spelar Cello. Dem flesta låtarna är instrumentala, dock har dom även såna där dom bjuder in sångare från andra band. http://www.youtube.com/watch?v=LpXLZH7Mduk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 EST, men annars är i princip jazz nästan alltid instrumentalt (behöver inte vara storband) om man inte medvetet letar efter vocalzz. Vill bara stämma in på det där! Jazz är underbart. Musikstilen alltså, inte du. Inte för att du inte är underbar eller så - eller underbar kanske är att ta i, jag känner dig inte riktigt. Men jag ska sluta prata nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2009 Mogwai är väldigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 10 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2009 Steve Vai och Joe Satriani är två gudar på fronten. Sök på t.ex. For The Love of God med Vai och Surfing With the Alien med Satriani. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Broder Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 (redigerad) . Redigerad 3 januari, 2010 av Broder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 Gillar herrn elektroniskt? Ratatat - Loud Pipes Fyfan va bra låt , du har inte fler tips på liknande låtar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 (redigerad) Bästa man kan hitta!!! Har aldrig hört något bättre vid 4:30 och framåt... Himlen kan endast låta så fint! Låten är Metallica - To live is to die Redigerad 11 mars, 2009 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 Folks just call him Buckethead! Grym gitarrist, men det blir för mycket shred i längden för min del. Därför valde jag Vai och Satriani. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2009 Fyfan va bra låt , du har inte fler tips på liknande låtar? Skaffa Ratatas tre album, alla är bra, speciellt de två första. http://open.spotify.com/artist/57dN52uHvrHOxijzpIgu3E Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts