swat Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 Hej jag sitter och knåpar lite på hur jag ska bygga min nya dator och funderar lite på att köpa en ssd i extremt liten storlet för att installera operativ systemet och dom viktigaste programmen men jag undrar om detta är värt att göra hastighetsmässigt. jag menar dom 1500 en okej ssd kan kosta är dom mycket bättre spenderade på att skaffa t.ex. en aningen bättre version av grafik kortet jag tänkt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 SSD är så jävla överskattat. Funderade på att skaffa en, men vem fan orkar lägga ut hutlösa pengar på det? Kollade lite på en raptordisk också, lika bombade priser där med. Köp en 1TB SATA, partionera upp den och få 900GB+ gratis på köpet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 SSD har inte lika stor livslängd som vanlig HDD och den enda anledningen att skaffa SSD är för bärbara datorer INTE för stationära datorer. Till en stationär så ska du har spinn HDD INTE SSD då utrymmet HELA tiden sänks och priset är genom taket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 Om du har pengarna så varför inte? En SSD har mycket bättre accesstid vilket gör att alla menyer, fönster och sådant kommer popppa upp direkt och allt kommer kännas kvickare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 Han har ju inte pengar, han frågade om han skulle lägga pengarna på bättre grafikkort. Och om han nu INTE har tänkt köpa HD4870X2 för han vill ha en SSD så säger jag bara att glöm den där SSD-disken och dra aldrig upp det igen förens du har ett X2 sittandes i burken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts