Jump to content

Netop School

SilentViper
 Share

Recommended Posts

Funkar detta program på hem datorerna? Då jag nu sitter i skolans IT sal och såg att lärarna hade detta program på deras inloggning på datorn. Då det är huvud datorn som står här inne så de ser över oss. Så jag undrar kan jag använda detta program hemma då vi sitter på trådlöst nätverk och ha kontroll över andras datorer här i hemmet? Eller krävs det andra saker för detta ska funka?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funkar detta program på hem datorerna? Då jag nu sitter i skolans IT sal och såg att lärarna hade detta program på deras inloggning på datorn. Då det är huvud datorn som står här inne så de ser över oss. Så jag undrar kan jag använda detta program hemma då vi sitter på trådlöst nätverk och ha kontroll över andras datorer här i hemmet? Eller krävs det andra saker för detta ska funka?

Du vill alltså... kontrollera andra datorer i samma nätverk utan att dom vet eller vaddå? :teehee:

För det finns säkert MYCKET bättre program varor än dom!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, Jag nämner inga program som låter en ta kontroll utan att LÄGGA dit en mjukvara först. Men VNC, Installera VNC server på klient datorn och dölj programmet så kan du ansluta utan att användaren vet, både se OCH styra den datorn.

Öhm. Någon med ett bra tips på en säker VNC klient?

För googlar man kommer det ju tusen konstiga saker som jag inte riktigt vågar lita på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor