ZcruweN Skrivet 12 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2009 (redigerad) Frågan är om det ens är tillåtet att ge så låg lön till en 18-åring.. Är det svartjobb? Det är det som jag faktist undrar över.... Folk som jag känner som har jobbat där tidigare har jobbat svart där så mjae... Edit: Det var nånting man skulle skriva in här nu va......? Redigerad 12 maj, 2009 av ZcruweN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Jag har ett ganska brett arbetsområde. Jobbar på avdelningen för IT-drift. Blir en del springande på verket för att felsöka datorer åt användare som har råkat ut för problem. Tar emot leveranser av ny datorutrustning och sätter upp dessa hos användare runtom på stället. Skrotar äldre utrustning, konfigurerar arbetsstationer, blir även lite montering och felsökning av nätverk. Servar en del datorer, felsöker och installerar OS. Väldigt mycket jobb på sommaren där faktiskt. Kärnreaktorerna stängs av för revision några veckor varje sommar (bränslebyte, vanlig service, uppgraderingar för att öka effekten, förbättra säkerheten och liknande). Då kommer det flera hundra arbetare från Sverige och övriga Europa för att arbeta. Har då delat ansvar med några andra att dessa personer får fungerande datorarbetsplatser när dom anländer. Blir då en del arbete när dessa datorer ska konfigureras upp, fraktas ut, nätverk ska dras, skrivare ska installeras m.m. Lite av en allt-i-allo. Har spenderat varje sommar där dom senaste åren. Väldigt givande, man lär sig väldigt mycket. Ååååhhh, Låter som mitt dröm jobb Vad kräver det för utbldningar eller vad har det krävt av dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Ååååhhh, Låter som mitt dröm jobb Vad kräver det för utbldningar eller vad har det krävt av dig? Fick praktikplats där under två veckor i nian. Dom var väldigt nöjda med mig och erbjöd mig att få jobba där sommaren efter, sen har jag återkommit varje sommar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Fick praktikplats där under två veckor i nian. Dom var väldigt nöjda med mig och erbjöd mig att få jobba där sommaren efter, sen har jag återkommit varje sommar. Sen jobbar ju din mamma där också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 Sen jobbar ju din mamma där också. Touché! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 (redigerad) Sen jobbar ju din mamma där också. För ett annat företag, annan avdelning, samma anläggning, ja. Redigerad 13 maj, 2009 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 22 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2009 Se på självaste fan, fick sommarjobb idag på avfallsanläggningen härintill från 27 Juli till 14 Augusti. Tar max 10 minuter med cykel, får hoppas att det är chill, anläggningen är nämligen inte så värst stor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Har fått ett jobb av en tant att måla en stuga på 60 kvadrat. Frågan är vad man kan ta för timlön. Vad tror ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Har fått ett jobb av en tant att måla en stuga på 60 kvadrat. Frågan är vad man kan ta för timlön. Vad tror ni? Uppskatta hur lång tid som kommer gå åt och ta ett fast pris för jobbet istället, det tycker jag är mest rättvist mot både dig och henne. Du slipper känna stress för att göra rätt för pengarna och hon blir inte blåst om arbetet tar längre tid än hon trodde . Annars 100 kr/timmen + skatt, kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Usch och fy, såg mitt schema för sommaren. 3 veckor har jag fått garanterat.. 3 veckor! Det är fucking ingenting. Hoppas jag får hoppa in mycket åt någon annan, annars blir det trist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 (redigerad) Tackade nej till ett 10-veckors sommarjobb, 5 dagar i veckan, på en kyrkogård med riktigt bra lön. Lär inte söka något annat jobb heller, har bestämt mig för att den här sommaren ska bli den bästa ever. Redigerad 25 maj, 2009 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Har jag tur så hamnar jag i kassan på willys, men det handlar bara om tur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 (redigerad) Tackade nej till ett 10-veckors sommarjobb, 5 dagar i veckan, på en kyrkogård med riktigt bra lön. Lär inte söka något annat jobb heller, har bestämt mig för att den här sommaren ska bli den bästa ever. Den lär inte bli den bästa ever utan pengar. Då kan du inte göra något. ----------------- Ska jobba fem veckor i sommar och kommer få ungefär 16.000. Duger. Redigerad 25 maj, 2009 av Lajnux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Kanske kirrat fotojobb. 20 000 för 25 bilder. Det ser sjukt lovande ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Den lär inte bli den bästa ever utan pengar. Då kan du inte göra något. Jag är rätt tät, så det ska nog ordna sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Hur är det, har det allmänt sett varit svårare för er och era bekanta att hitta sommarjobb i år pga den försämrade ekonomin? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Hur är det, har det allmänt sett varit svårare för er och era bekanta att hitta sommarjobb i år pga den försämrade ekonomin? För min del har det inte varit någon skillnad alls men det har troligtvis att göra med att jag har ett par olika sommarjobb som jag kan få av vänner till familjen men bland vännerna har det varit betydligt mycket svårare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Hur är det, har det allmänt sett varit svårare för er och era bekanta att hitta sommarjobb i år pga den försämrade ekonomin? Ja. Två annars säkra kort tar inte in några sommarjobbare alls i år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Hur är det, har det allmänt sett varit svårare för er och era bekanta att hitta sommarjobb i år pga den försämrade ekonomin? I tidningen stod det att flera hundra sommarjobb försvann i denna kommunen men man vet inte riktigt hur mycket de överdriver med tanke på att jag bor i en ganska liten kommun. Själv har jag i alla fall sommarjobb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Hur är det, har det allmänt sett varit svårare för er och era bekanta att hitta sommarjobb i år pga den försämrade ekonomin? Arbetar just nu på "extrem deltid" (det vill säga när chefen ber mig hoppa in), han kan inte lova fast jobb i sommar på grund av ovissheter med klimatet, ekonomin samt svininfluensan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts