SilentViper Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Hej jag är nu ute efter sommarjobb så jag kan röra mig med lite pengar i sommar. Jag har sökt via Västerås kommun och får inte besked först slutet i april. Jag har vart och sökt på Elgiganten i vintras förra året och även idag nu på Onoff lämnade in mitt CV till dom och killen sa att deras chefen skulle ringa mig om en interjuv plats om jag nu får nån. Även vart på Siba men de sa bara att jag var tvungen att vara 18 år. Och frågan är nu att jag vill ha tips då jag har ett CV papper kvar där står det mina praktiker och sommarjobb jag har gjort. Då bla står det att jag har haft praktik genom Försvarsmakten och lite annat. Meningen då med denna tråd tänkte ja om ni hade fått sommarjobb till sommaren eller om ni är osäkra på vad ni vill jobba med under sommaren så kan du be om tips här. Praktik genom försvarsmakten var dock en av de roligaste praktiker jag har haft på länge. Ändra tråd titeln om den blev dålig. Finns även en bild på mitt CV som jag kan visa er: http://pici.se/pictures/qYdcUkdNh.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Jobbar som vanligt på Bussgods i sommar, blir mest troligt ett fast arbete efteråt också ett tag. \o/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Jag borde verkligen, men... nä. Försöker snåla med studiebidragen istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Om jag har tur får jag ett samtal från en Applebutik den här veckan. Annars kanske jag ska chilla på Karolinska en sommar till, eller något helt annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Har sökt för att sätta plant. Satte åt samma företag i fjol så jag borde få jobb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 .. Försöker få jobb, inte bara för sommaren. Arbetslös, usch och fy! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Försöker hitta, kommer inte på nått bra ställe att sommarjobba på dock. Och cv'et mitt måste jag skriva klart också, usch tvi och bläää! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Sökte till Liseberg, men de jäklarna låter mig inte jobba där. Ska kolla runt på några olika lager också. Jobbade på ett äldreboende förra sommaren, men eftersom att jag inte var 18 då så slapp jag göra grovjobbet (duscha Agda, 88, och byta blöja på Erik, 79). Nu är jag 18, så det innebär att jag skulle få göra allt det där, och jag vägrar. Skulle aldrig, aldrig, aldrig kunna tänka mig att göra det. Där sätter jag en gräns. Fy. Vore dockskönt att få ett jobb så jag kan bidra till utlandsresan i sommar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Städa sjukhuset. Roligare än det låter, några av dagarna förra sommaren skulle jag gärna haft även utan betalning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Inte alls. Jobbade på flyttfirma 2007, slackade lite med ansökningarna 2008 och i år känns det verkligen som att det kvittar. Rycker in den 3 augusti, så det känns som att jag lika gärna kan ta lite sommarlov. Har blivit lovad lite ersättning av mina föräldrar för jag ska vara med och jobba på en minst sagt omfattande renovering av sommarstugan som vi ska dra igång i vår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 (redigerad) Jag ska proa på posten och om det går bra på posten så kanske jag söker sommarjobb där. Redigerad 10 maj, 2009 av Grumpy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 Sökte till Liseberg, men de jäklarna låter mig inte jobba där. Ska kolla runt på några olika lager också. Jobbade på ett äldreboende förra sommaren, men eftersom att jag inte var 18 då så slapp jag göra grovjobbet (duscha Agda, 88, och byta blöja på Erik, 79). Nu är jag 18, så det innebär att jag skulle få göra allt det där, och jag vägrar. Skulle aldrig, aldrig, aldrig kunna tänka mig att göra det. Där sätter jag en gräns. Fy. Vore dockskönt att få ett jobb så jag kan bidra till utlandsresan i sommar. Känner igen mig när ja jobbade på förskolan så hade ja tur iallafall att de sa att ja inte behövde byta blöjor på dom. Nån som har tips på sommarjobb åt mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 Det fixar sig nog. Ska kolla om jag kan jobba på SVTs webb eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 (redigerad) *bla bla borta. Jag hade fel yo.* Ska själv söka till en camping eller dela ut tidningar. Funtime Redigerad 5 mars, 2009 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 T: Nej, på sommaren har man semester. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Wie, fick minst en månad på sjukhuset igen. Kan nog bli lite jobbigare i år men lönen är ganska fet. Skönt att återigen slippa engagera med att söka jobb, ett samtal/mejl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Äldreboende. Är lyckligtvis inte 18. Runt 5000 för 3 veckor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Wie, fick minst en månad på sjukhuset igen. Kan nog bli lite jobbigare i år men lönen är ganska fet. Skönt att återigen slippa engagera med att söka jobb, ett samtal/mejl. Vad får du? Jag har samma jobb som senaste tre åren, klädaffär/outlet. Sjukt bra jobb, bor på Öland i en månad med min bästa vän och hans familj + sköna säsongsarbetare från hela Sverige. Prismärker, galgar, hjälper kunder, står i kassan och så vidare. Frukost, fika, lunch från restaurang och middagar ingår i jobbet. Tror det blir 100 kr i timmen i år vilket blir en del med tio timmars arbetsdag. Börjar jobba direkt efter skolavslutningen och slutar runt 13 juli, ledigt någon dag i veckan + Hultsfred. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Vad får du? Jag har samma jobb som senaste tre åren, klädaffär/outlet. Sjukt bra jobb, bor på Öland i en månad med min bästa vän och hans familj + sköna säsongsarbetare från hela Sverige. Prismärker, galgar, hjälper kunder, står i kassan och så vidare. Frukost, fika, lunch från restaurang och middagar ingår i jobbet. Tror det blir 100 kr i timmen i år vilket blir en del med tio timmars arbetsdag. Börjar jobba direkt efter skolavslutningen och slutar runt 13 juli, ledigt någon dag i veckan + Hultsfred. Uh, vilket skönt jobb du verkar ha. Eller fet kanske den inte är, och jag är osäker på hur det är med semestertillägg osv. men jag hörde en siffra runt 120:-/h förra året tror jag. 8 timmars arbetsdag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 8 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2009 Vad får du? Jag har samma jobb som senaste tre åren, klädaffär/outlet. Sjukt bra jobb, bor på Öland i en månad med min bästa vän och hans familj + sköna säsongsarbetare från hela Sverige. Prismärker, galgar, hjälper kunder, står i kassan och så vidare. Frukost, fika, lunch från restaurang och middagar ingår i jobbet. Tror det blir 100 kr i timmen i år vilket blir en del med tio timmars arbetsdag. Börjar jobba direkt efter skolavslutningen och slutar runt 13 juli, ledigt någon dag i veckan + Hultsfred. lager 157?^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts