mr_tobbe Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Ett stimulerande gameplay och/eller genomtänkt och innovativ story. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Nästan att jag skulle säga som Mr Tobbe, men vill inte bryta mot copyright lagen Själv tycker jag att storyn och gameplay är nyckel delarna, grafiken och sådant är bara extra orgasmer! Ett spel jag minns starkt är Halo 1, Halo 2 och Halo 3. Den totala storyn är GRYM! Där även musik och grafik var orgasm givande för ögon och öron. Men sedan är det ju som sagt anorlunda för vissa spel så som TF2, GMOD och CSS. Men för att dom ska bli något så känns det som att dom MÅSTE ha något speciellt, te.x Gmod är ju 100% fritt och naket = gör vad man vill. TF2 är ju snyggt OCH otroligt kul och Counter Strike (både med mods och utan) behöver ju knappast någon anledning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Bra story och bra grafik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 (redigerad) Bra stämning - alla bitarna sitter på plats, inte att allt är bra och ser bra ut, utan att allt smälter ihop, "rockaren med läderjacka inte hiphopparen med läderbyxor och tribalskjorta." ^^ Men tog story, för den är viktig för att man skall vilja spela överhuvudtaget. Redigerad 4 mars, 2009 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 (redigerad) Vote: Bra story. -- Men när jag tänker efter så hade Metal gear: Guns of the patriots allt: Bra story Bra grafik Onlineläge Bra karaktärer Bra musik +Bra Gameplay så votar MGS: Guns of the patriots som en av världens bästa spel genom tiderna. YAI! Redigerad 4 mars, 2009 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Tycker det är fler faktorer än de som finns med här, så jag null votar. Tycker det är en bra blanding mellan spelupplevelse, design, stil & tema, handling och trovärdighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Ett spel jag minns starkt är Halo 1, Halo 2 och Halo 3. Den totala storyn är GRYM! Ärligt? Halo är ju verkligen urtypen av en platt shooter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Ärligt? Halo är ju verkligen urtypen av en platt shooter. Big time w0rd! Halo spelhistoriens mest överskattade spelserie utan konkurrens. Det är bra, men verkligen inget specielt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Ärligt? Halo är ju verkligen urtypen av en platt shooter. Det är den inte. Snarare tvärt om. HALO blev milstolpen när shooters började göras mindre platt med att sätta vikt i story, musik och karaktärer. HALO har nåt av den bästa och mäst komplexa storyn i FPS historia så om du anser den är urtypen av platt shooter så måste du tycka att alla andra shooters är riktigt usla. Kan du nämna några shooters med bättre musik, mer komplex episk story och mer komplexa djupa karaktärer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Absolut och det skall man få göra utan påhopp. Ganska omoget att hoppa på någon sådär faktiskt. Här stod nått som inte bidrag till en positivare anda i tråden. Edit: Nä jag kan inte vara så elak... Tack Vice! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 Utan bra dialog kommer 90% av spelen jag absolut älskar vara kassa. Top 3: - Bra dialog - Bra gameplay - Bra story Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 En bra story är uppskattat, och med en bra story kommer ofta intressanta karaktärer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 (redigerad) Vote: annat Gameplayen i sig, struntar totalt i story, karaktärer och grafik så länge gameplayen och spelkänslan är grym. Redigerad 5 mars, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 Vote: annat Gameplayen i sig, struntar totalt i story, karaktärer och grafik så länge gameplayen och spelkänslan är grym. Får man fråga vad du gillar för spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 Får man fråga vad du gillar för spel? Super Mario Bros' ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 Gameplay och onlineläget. (Onlineläget behöver ju inte vara något revolutionerande så länge gameplayet väger upp det) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 (redigerad) Får man fråga vad du gillar för spel? Jag är ingen spel-människa längre men de spel jag spelat/spelar är typ spel som Liero, Toribash, Tetris, counter-strike, Lugaro etc. Inget av spelen förlitar sig på story, karaktär eller grafik men alla är sjukt roliga, väldesignade och sköna att spela. Redigerad 6 mars, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 Jag är ingen spel-människa längre men de spel jag spelat/spelar är typ spel som Liero, Toribash, Tetris, counter-strike, Lugaro etc. Inget av spelen förlitar sig på story, karaktär eller grafik men alla är sjukt roliga, väldesignade och sköna att spela. Okej, då vet jag. Förstod först inte vad du menade när du skrev det där om spelkänslan, men nu förstår jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2009 Jag tar tillbaka vad jag sade om dialogen är viktigast. Det måste vara väldigt bra, inom en kort tid. Det får inte vara en 'seg uppstart' eller något, jag vill sätta i spelet och tycka det är kul inom ett par minuter. Dvs. bra gameplay. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 14 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2009 Spelbarheten, det är ju den största och viktigaste delen för ett spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts