ZcruweN Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 (redigerad) Nu försöker jag undersöka vad just ni medlemmar kollar efter för att ett spel ska vara riktigt bra enligt er. Är det den där storyn som får en att vílja gråta i slutet, är det den där grafiken som gör en så fundersam på om det är real life grafik, är det musiken som får er att vilja skrika ut i en vild orgasm? Enligt mig är det storyn som gör ett spel, no story = bad game. (notering, det är annorlunda när det gäller FPS spel, där det inte direkt är nån story... som exempelvis TF2) Grafiken skiter jag ärligt talat fullständigt i, jag vill ha en story som får en att vilja spela, mer och mer och mer och mer för att sedan presentera nått oroväckande i slutet som får en att längta efter en uppföljare till spelet! (exempelvis Final Fantasy) Vad anser ni? EDIT: wtf hände med pollen? Oo EDIT2: Redigerad 4 mars, 2009 av Topp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Storyn och musiken! Grafiken skiter jag i, den betyder inget. Jag blev tårögd av slutet till GTA III och VC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Storyn och musiken! Grafiken skiter jag i, den betyder inget. Jag blev tårögd av slutet till GTA III och VC. Story och musik är viktigt! Men jag har svårt att fastna så djupt i III och VC, storyn känns svag. Nej, Metal Gear Solid typer av story, dregel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 En intressant story som gör att man inte vill sluta spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 EDIT: wtf hände med pollen? Oo Klicka bara på "Click here to manage this topic's poll " så blir det en poll. =) Handlingen helt klart. Felet många speltillverkar gör är att slänga in mängder av monster som är sjukt svåra att avliva för att på så sätt få spelet bra. För att inte snacka om "bossen" som givetvis skall vara grymt jobbig. Ju svårare desstu bättre. För mig får ett spel gärna sakna en "boss" över huvud taget. Bättre att man i så fall har en bra handling och svåare fiender. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Bra story och bra grafik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 (redigerad) En bra story och skön atmosfär/level design... Det spel som har mest feeling för omgivningen imo är Prince of Persia Warrior Within, hela grejen med tidsresande och se slottet man befinner sig i ändras från gammalt och förstört till magnifikt när man reser tillbaka i tiden. Fuck man, ett av dem skönaste spelen som finns, right up there with Resident Evil 4. Edit: ICO, Shadow of the Colossus, Bully är också spel jag får ssamma känsla av. Redigerad 4 mars, 2009 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Story och musik är viktigt! Men jag har svårt att fastna så djupt i III och VC, storyn känns svag. Nej, Metal Gear Solid typer av story, dregel! Jag har Metal Gear Solid 3: Snake Eater till min PS2 och jag tycker inte om den storyn alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Jag har Metal Gear Solid 3: Snake Eater till min PS2 och jag tycker inte om den storyn alls. Jag visste att det fanns idioter på detta forum men detta tar nästan priset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Jag visste att det fanns idioter på detta forum men detta tar nästan priset. Hehe, jag säger bara vad jag tycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Hehe, jag säger bara vad jag tycker. Kudos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 (redigerad) Ett bra gameplay. Ett praktexempel på detta är CS eller WoW. Ja, det finns en story bakom WoW men långt ifrån alla som spelar WoW har läst den. Grafiken är OK i WoW. Musik, bra i Lich King, men många stänger av allt ljud dock. Inklusive jag. CS grafiken är inte så uppdaterad rent grafiskt, samt det finns ingen story eller musik. Även blev det så populärt som det var/är. Gameplay som sagt. Redigerad 4 mars, 2009 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 (redigerad) Hehe, jag säger bara vad jag tycker. Absolut och det skall man få göra utan påhopp. Ganska omoget att hoppa på någon sådär faktiskt. Här stod nått som inte bidrag till en positivare anda i tråden. Edit: Nä jag kan inte vara så elak... Redigerad 4 mars, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 (redigerad) Du skulle nog tagit med Gameplay i polen för jag vet att många ser det som viktigast. Personligen ser jag Storyn som viktigast. Ett spel kan ha en bra Gameplay men är storynkass så tappar man lätt motiveringen IMO. Sedan kan ett speln ha en jättebra Story men usel Gameplay men då blir jag iallafall motiverad att spela igenom spelen ändå. Sedan är musik och klaraktärer också väldigt viktiga. Grafiken kan bero på vad för spel det är men jag ser grafiken mer som bonus. Men långt från viktigast. Onlineläge skiter jag i. Redigerad 4 mars, 2009 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Beror helt på spel... Har aldrig pallat mig igenom spel som till exempel Oblivion då storyn var ungefär lika intressant som flensost... Samtidigt har jag spenderat X antal hundra timmar med spel som helt saknar story (Civilization IV t.ex) tack vare intressant gameplay och grym musik! Det som jag anser gör ett bra spel är att jag har roligt när jag spelar. Det kan vara humorn, det kan vara underbart djup story (händer ytterst sällan...), det kan vara beroendeframkallande gameplay, det kan vara så att jag är totalt överlägsen alla andra i multiplayer eller så kan det vara att det bara är helt underbart! Om jag listar mina absoluta favoritspel (har inget att göra med hur mycket tid jag spenderat med dem) så ser det ut såhär ungefär: *Grim Fandango (Story, humor) *Psychonauts (Story, humor) *Civilization IV (Gameplay, musik, BEROENDEFRAMKALLANDE) *Age of empires 2 (Gameplay, musik, BEROENDEFRAMKALLANDE) *Team Fortress 2 (Gameplay, humor, onlineläge) Alltså är det svårt att svara imo... Jag vill svara story men det stämmer ju inte helt, så det får väl bli att svara: Annat, ingen aning (btw, har inte karaktärer med storyn att göra ändå?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Vote: Annat Ett bra spel enligt mig, ska ha skaplig grafik och bra musik! Story ger jag fan i. Men det som är viktigast enligt mig är kontrollerna och kameravinklarna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Bra story, bra animering, intressanta karaktärer. Sen får det gärna hålla ett tag också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 En intressant story som gör att man inte vill sluta spela. Som du säger att det ska vara en intressant story. Körde demot på Fahrenheit blev snabbt förälskad av det då jag klarade demot sen la jag in fullversionen då nördade jag sönder spelet med då jag satt och spelade 24/7 tills jag klarade ut det. ------ Bra story och musik grafiken skiter jag i hur den nu ser ut då jag är inte så grafik kåt som en del är som tror grafiken gör spelet. Visst det kan vara lite kul att spela med bra grafik. Sen ska även spelet ta en tid att göra då de kan lägga ner 2-3 år på ett spel. Som sagt det ska vara en intressant story som man fastnar med spelet och vill inte sluta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 En bra story men utan schysst gameplay faller det ibland rätt platt. Man ska inte behöva plåga sig igenom spelen för att komma till nästa cutscene. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Bra såkallad spelkänsla. hur gubben rör sig (eller bilen) och hur detta är kalibrerat till kontrollerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts