Jump to content

Foto-på-det-du-precis-köpt

Vice.
 Share

Recommended Posts

Deras EULA tillåter mig inte att ta ett riktigt foto på slutprodukten, men... det här ska väl gå bra. (Kommer nog fota och sudda siffror etc när jag väl har det i handen... :shifty: )

post-4777-0-75663000-1316797198.jpg

:D

Hur fick du det kortnummret? Coolt!

Edit: AH det är BILDEN på kortet som är det coola. Hur får man välja bild?

Redigerad av Vice.
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar att man inte kan ha en bild på sitt kontokort i Sverige? Då vill jag informera herrn om att jag har både sett och hållit i en herrans massa kontokort som det är personliga bilder på.

Jag ringde ju precis Nordea och frågade.

Hade varit så jävla typiskt om man kan få egna bilder på alla banker utom Nordea.

Vill som ha fan ha en personlig bild

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Deras EULA tillåter mig inte att ta ett riktigt foto på slutprodukten, men... det här ska väl gå bra. (Kommer nog fota och sudda siffror etc när jag väl har det i handen... :shifty: )

post-4777-0-75663000-1316797198.jpg

:D

Häftigaste kortet ever. :ph34r:

Men får man ha en sån där bild? Brukar de inte ha ganska fascistiska bestämmelser om copyright m.m.?

Wilshere på omslaget, fuck yes. Varannan kund på MediaMarkt köpte FIFA 12, haha.

Ska köpa det nästa vecka! :yes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men får man ha en sån där bild? Brukar de inte ha ganska fascistiska bestämmelser om copyright m.m.?

Jag läste alla deras regler och Ctrl-F-ade deras flersidiga EULA innan jag laddade upp och jag såg inget som sade att just den där bilden borde fällas.

• Bilden får inte kränka annans rätt. Bild får därför t e x inte visa varumärken, logotyper, symboler, mönsterskydd, kända personer eller företagsnamn. Bild får inte heller innehålla texter och/eller bokstäver.
  • Bilden får inte ha opassande motiv t e x får den inte uppfattas som omoralisk, stötande, kränkande, rasistisk, våldsam.
  • Person på bild får inte vara naken eller halvnaken.
  • Bild på alkohol, vapen och tobak tillåts inte.
  • Bilden får inte visa opassande värderingar eller ge uttryck för värderingar av exempelvis rasistiskt, religiöst eller politiskt slag.
  • Bilden får inte visa pinkod, kontonummer, personuppgift, telefonnummer eller webbadress.
  • Oavsett vad som anges ovan har Banken rätt att efter egen prövning ej acceptera en bild.
Vanliga avvisningsorsaker av bilder

Bilder som innehåller logotyper av sportklubbar - Såväl svenska lokala klubbar som stora internationella ligaklubbar Bilder som innehåller kända personer - Detta gäller oavsett om den kända personen är i livet eller ej.

Bilder som innehåller någon typ av texter - Både enstaka ord men också om bilden innehåller till exempel fotografens namn. Bilder som innehåller handtecken - Exempel på detta kan vara V-tecken. Bilder som har ett stötande innehåll - Exempel på det kan vara bilder som kan väcka anstöt, aggressiva bilder, bilder på tecknade krigare, bilder som anspelar på sex och liknande.Tecknade bilder - Till exempel så kallade Manga-bilder. Tecknade bilder är med största sannolikhet upphovsrättsskyddade. Bilder som innehåller pengar Bilder med flaggor

Så... Bilden är tecknad, typ, men inte i den bemärkelse de använder i sitt exempel. Copyright vet jag inte om man kan säga att det finns på en enskild screenshot då den inte innehåller varumärket Guybrush Threepwood eller det specifika namnet Monkey Island/Mêlee Island. Dock, om man bildgooglar min screenshot kommer mycket riktigt introskärmen (med text och varumärke) upp som förslag och då är det ju värre.

Om inte uppladdningen sket sig, så borde jag ha fått ett nekande mail för en vecka sen. Annars ska den dimpa ner i posten om max 4 dagar. Kommer posta ett foto på kortet med banknamnet dolt och siffrorna+namnet suddat, då har jag ju tekniskt sett inte brutit mot deras ickepostar-regler då plastkortet kunde komma varifrån som helst :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad snyggt chassit är! Är du nöjd med köpet? :)

Eller hur, jag är väldigt nöjd! Både utseende och funktion.

En fröjd att skruva i om man jämför med mitt tidigare chassi.

Den absolut enda jag har att "klaga på" so far är att den gärna hade fått vara 2 cm bredare så det finns djupare yta bakom bakplåten för kabeldragning.

Btw så sänkte jag tempen på processorn med 25 grader i full load jämfört med förra kylaren och chassit.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skickade ett meddelande till dem eftersom jag fortfarande inte fått mitt kort, och då säger de att den inte godkänts (trots att jag lämnade min mailadress som de kunde använda för att meddela just detta). Skickade ett svar där jag frågar varför den inte godkänts och påpekade att den inte visar något varumärke eller något direkt copyrightskyddat (en screenshot är väl inte copyrightad?), men jag tror inte att det kommer lyckas. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor