Jump to content

Foto-på-det-du-precis-köpt

Vice.
 Share

Recommended Posts

Var? Pris? :)

Ombord på m/s Silja Europa, faktiskt. Dock inte en enda box som bilden visar utan varje säsong var skilt för sig. Priset var 12,90 EUR styck, de jag köpte var de sista som fanns.

Jag skulle nog ha beställt via Discshop annars, men envis som jag är så... Dessutom var priset bättre ombord :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Kan någon förklara för mig varför filen blir 2mb större när jag klipper i den och sparar i png?

PNG är lossless.

Comparison_of_JPEG_and_PNG.png

"Icke-förstörande komprimering, alternativt felfri kompression, kallas, till skillnad från förstörande komprimering, sådana metoder för datakompression som komprimerar på ett sådant sätt att all ursprunglig data går att återskapa."

- http://sv.wikipedia.org/wiki/Icke-f%C3%B6rst%C3%B6rande_komprimering

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har du alltså en HTC Desire HD, en iPod Touch och en iPad? Ledsen om jag verkar tjatig, men vad ska du med alla prylar till egentligen? :P

Dom kompletterar varandra ;)

Htc - telefon, tillgång till de appar jag gillar hos Google plus mycket mer. ALLTID med

IPod - spelar mycket spel o lyssnar på musik iom den bra batteritiden. Ligger i bilen med fm-sändare för det mesta

IPad - kommer användas mest till pluggandet hade jag tänkt. Men skriver tex det här från den då min (ganska nyligen inköpta) bärbara är för jobbig att sätta sig med oftast.

Sparar till en macbook air till hösten också :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor