Jump to content

PS2 problem på HDTV!

SimonJ
 Share

Recommended Posts

Hejsan! :cry:

När jag köpte en Xbox 360 inför GTA IV för snart ett år sedan så köpte mina föräldrar en HDTV till den också, Xbox spelen ser ju fantastiska ut men jag vill ju självklart fortfarande spela på min PS2 också. Problemet är att spelen blir skitfula och "grumliga" på HDTV:n och nu börjar jag bli ganska trött på det, finns det något man göra för att spelen ska se bättre ut utan att köpa till massa kablar och sånt?

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer inte på vad du kan göra om du inte vill köpa sladdar, men du kan prova att köpa en komponent sladd då kanske det bli lite skarpare blid. :cry:

http://www.console.se/ps2/kablar/ps2komponentkabel.html

Varför de blir så suddigt är därför att ett PS2 skickar ut 480p/576p och HD är minst 720p vilket gör att bilden liksom smetas, och blir suddig :cry:

Edit:

Ajj hekibojj hann före :D :

Redigerad av Ferrari
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer inte på vad du kan göra om du inte vill köpa sladdar, men du kan prova att köpa en komponent sladd då kanske det bli lite skarpare blid. :cry:

http://www.console.se/ps2/kablar/ps2komponentkabel.html

Varför de blir så suddigt är därför att ett PS2 skickar ut 480p/576p och HD är minst 720p vilket gör att bilden liksom smetas, och blir suddig :cry:

Edit:

Ajj hekibojj hann före :D :

Hundra spänn var ett kap ju. Rekommenderas lätt, om det nu funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen med PS2 är att den har ganska låg upplösning och väldigt dåliga kablar. Eftersom det är samma kabel till PS3 som PS2 ser även PS3 skit ut på HDTV om man kopplar med AV-kabel. Det enda vore att försöka hitta nån högkvalitets-AV/MULTI-OUT-kabel till PS2.

Okej, innan jag köpte HDMI kabel till mitt Xbox 360 såg dom spelen också fula ut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor