Bubbli Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Nu är det så att jag och Curly har diskuterat att göra en film i GTA IV. Vi har hittills kommit på en story och flertalet scener som ska vara med. Problemet är bara att det är omöjligt att genomföra med två personer. Vi uppskattar att vi behöver minst 4-5 personer till. De huvudsakliga uppgifterna för ”skådespelarna” är att vara chaufförer, då stora delar av filmen går ut på en större bilkortege, samt till en större eldstrid. Många smågrejer kan vi säkert göra själva, men det kommer att bli mycket enklare med fler personer. Notera att detta är ett mer ambitiöst projekt, i stil med filmen The Majestic. Hur kvalitativt resultatet blir i slutändan kan vi ju så klart inte veta nu. Intresserade kommer att få ta del av storyn, som just nu håller på att skrivas i detalj. Tider för inspelning är i detta tidiga skede inget vi har. För att det ens ska gå att genomföra på ett bra sätt måste vi ha hjälp från seriösa forummedlemmar! Moddning krävs, vad exakt kommer senare, men inte direkt några allvarligare ingrepp. Möjlighet till att prata i TeamSpeak är väldigt, väldigt välkommet. Intresscherad? Schkriv då ett inlägg. Gäller endast PC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Låter väldigt trevligt! Jag kan skriva upp mig, jag moddar, vill gärna vara med att göra en seriös film (Försökt ett ex. antal gånger själv men misslyckats)... Bra på att köra enligt mig själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Jag är väldigt gärna vara med måste bara fråga kör ni t.ex. hamachi? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Kul med intresse. Vi brukar köra vanligt online via Live. Men om det behövs ska inte Hamachi vara nåt problem. Crackat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Curly och Bubbli, lägg till FlaTheR på live... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Vi är nu fem totalt om jag förstått saken rätt. Curly, dvs. jag Bubbli Joe Dirt swat Alle090 Vi välkomnar fler. Jag har tagit kontakt med andra GTA-spelande svenskar, får se om det blir nåt av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Hade ni tänkt redigera det i det medföljande programmet eller är ni lite seriösare? Har det inte till PC, men kan förstås bidra med teknisk hjälp och idéer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Hade ni tänkt redigera det i det medföljande programmet eller är ni lite seriösare? Har det inte till PC, men kan förstås bidra med teknisk hjälp och idéer. Vi har inte utforskat in game-editorn så mycket. Men vi har tidigare pratat om att klippa ihop det i andra program, Vegas exempelvis. Egentligen skulle vi vilja ha någon som kan det här med videoredigering bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 (redigerad) Vi har inte utforskat in game-editorn så mycket. Men vi har tidigare pratat om att klippa ihop det i andra program, Vegas exempelvis. Egentligen skulle vi vilja ha någon som kan det här med videoredigering bättre. Det ska finnas MODs som tar bort vattenmärkena I Gta IV Video Editor. Om ni skaffar den så kan ni ju skapa en scen I gta iv med Vid Editor och exportera I 720p (del för del). Då får ni BÅDE dom vinklar som ni vill ha och HD format EDIT: Med det vill jag säga att SENARE kan ni då ta filmerna till en riktigt video edit. Redigerad 27 februari, 2009 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 27 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 (redigerad) Det låter som en smart idé. Du råkar inte veta vad modden heter? Var man hittar den..? Tänkte bara säga att vi använder oss av Player Selector och en bilspawnare. Den enda modden som ni behöver använda er av egentligen är den första. Vi tänka använda oss av Super Spawner, men vi fick ingen ordning på den så vi slopade den idén. Redigerad 27 februari, 2009 av Bubbli Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 (redigerad) Det låter som en smart idé. Du råkar inte veta vad modden heter? Var man hittar den..? Tänkte bara säga att vi använder oss av Player Selector och en bilspawnare. Den enda modden som ni behöver använda er av egentligen är den första. Vi tänka använda oss av Super Spawner, men vi fick ingen ordning på den så vi slopade den idén. Asså, jag tror jag kan få igång den. Men då måste jag kanske ta bort ingametrainer och behöva en invite för att spela med er BTW: Läste nu att denna anti-watermark mod inte tar bort ALLT. Bara den första texten som dyker upp (namn, skapare osv osv) Anti-Watermark mod (OBS Magic IV krävs) Tråden där förfrågan kom samt lite ideer om hur man ta bort den HELT Redigerad 27 februari, 2009 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Har lockat till mig åtminstone en till, kanske uppemot fyra till totalt. Om alla säger ja är det go-time. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 Har lockat till mig åtminstone en till, kanske uppemot fyra till totalt. Om alla säger ja är det go-time. Låter väldigt bra killar! Dock så undrar jag, vilka tider kommer vi att göra detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 1 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2009 Låter väldigt bra killar! Dock så undrar jag, vilka tider kommer vi att göra detta? Det var en bra fråga som jag inte har något svar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
warclaw92 Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 Det var en bra fråga som jag inte har något svar på. Tjenare Curly jag kan joina jag jobbar mycket med Video editors och klipp går nämligen media på gymnasiet och jag skulle kunna bidra lite kan programera IV med skins mm har PC versionen . så om du behöver lite hjälp eller en i themet har Theamspeak har du msn? adda mig davidhellgren90@hotmail.com! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 Har addat warclaw92. --- Jag och Bubbli har tänkt oss att vi ska försöka spela in vissa scener i helgen. Alla brukar ha tråkigt på söndag eftermiddag, eller hur? Skriver till er på Messenger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 Har addat warclaw92. --- Jag och Bubbli har tänkt oss att vi ska försöka spela in vissa scener i helgen. Alla brukar ha tråkigt på söndag eftermiddag, eller hur? Skriver till er på Messenger. Jag har mat uppgift i familjen på söndag, så isåfall sent ca efter 18:00 för att vara säker.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 6 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 Jag har mat uppgift i familjen på söndag, så isåfall sent ca efter 18:00 för att vara säker.. 18.00 är ingen passande tid för mig. Jag måste repa då, men jag slutar repa runt 22.00, ibland lite senare typ 23.00. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 6 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2009 Själv så kan jag inte på vardagar... Lördagar är jag borta, fredagar är väl egentligen den bästa dagen för mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 7 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2009 Någon som kan ikväll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts