Kebab Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Det här har jag tänkt på mycket.. MSN känns ju som ett koncept som aldrig kommer dö ut (well, det sade man visserligen om ICQ och Lunarstorm med... ) och så länge jag inte behöver göra några drastiska åtgärder så kommer jag ha kvar samma hotmail jämt. (Självklart med vissa utrensingar.) Det känns ju jävligt surrealistiskt att tänka på det, men tror ni också att man kommer sitta och chatta med sina gamla msn- och irl-vänner om 10-20-30-40 år också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 För mig är det solklart. Det är ju ett smidigt sätt att få kontakt med folk, så jag finner ingen anledning till att ditcha det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Jag tror jag kommer hålla kontakten med många via msn ett bra tag framöver. Intressant tanke! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Chattklienter kommer alltid finnas på ett eller annat sätt. Men just msn/windows live kommer dö ut förr eller senare. Hade exempelvis Facebook Släppt en riktigt klient tror jag de snabbt hade plockat användare från msn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Jag chattar knappt med någon i min msn-lista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Jag tror att jag kommer prata med de flesta ett bra tag framöver och behålla min nuvarande gmail-adress. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Msn vet jag inte, men nått chattprogram kommer jag absolut att använda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 (redigerad) Omöjligt att säga nu, men på något plan kommer jag säkert fortsätta hålla kontakt med vänner via chattprogram på internet. Redigerad 24 februari, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Död åt msn. Länge leve ircen \o/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Död åt msn. Länge leve ircen \o/ \o/ Msn slutade jag med (sgs) 2004 nån gång. -- Kommer GTAsajten att vara kvar livet ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Kommer GTAsajten att vara kvar livet ut? Självklart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Kommer GTAsajten att vara kvar livet ut? Klart, det här forumet är seriöst! På liv och död! Gah! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Chattklienter kommer alltid finnas på ett eller annat sätt. Men just msn/windows live kommer dö ut förr eller senare. Hade exempelvis Facebook Släppt en riktigt klient tror jag de snabbt hade plockat användare från msn. Då skulle jag iaf slopa MSN direkt. Facebook är för mig en självklarthet numera. Skulle dom släppa en bra klient så skulle det bli MSN med en egen profil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 (redigerad) Så länge den här typen av internet kommer att existera så kommer självklart olika typer av kommunikationsprogram att existera. MSN satte en milstolpe för dem, men jag tvivlar på att det kommer hänga med hela vägen. Edit: Förmodligen tar det slut när dess skapare blir för giriga. På samma sätt dog Altavista när skaparna lade in reklam - alla gick över till tomma Google. Lunarstorm dog när skaparna lade in en massa premiumfunktioner medan andra communities erbjöd detsamma gratis. Jag bara väntar på att reklam i MSN börjar pluppa upp mellan vad man sagt, och videosamtal får en månadsavgift... Redigerad 25 februari, 2009 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Då skulle jag iaf slopa MSN direkt. Facebook är för mig en självklarthet numera. Skulle dom släppa en bra klient så skulle det bli MSN med en egen profil. Själv ogillar jag facebook. Mest för att jag är skitdålig på att ha kontakt med personer jag inte träffar regelbundet. Ända gången jag kollar facebook är när någon taggat mig eller någon lös bekant har lagt till en som vän bara för att de vill ha fler vänner i sin lista, suck. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Själv så tror ja att ja kommer behålla msn ett bra tag. Det är ju en bra möjlighet att prata med IRL vänner och andra från utlandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Fattar inte att folk gillar facebook. Det är segt, fult och tråkigt. Vad skall man göra där? Skriva på/i varandras gästböcker och skicka en massa frågesportstävlingar till varandra...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Använder knappt msn nuförtiden och knappt någon av mina vänner gör det heller. Facebook suger också för den delen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 (redigerad) Fattar inte att folk gillar facebook. Det är segt, fult och tråkigt. Vad skall man göra där? Skriva på/i varandras gästböcker och skicka en massa frågesportstävlingar till varandra...? Och puffa varandra! Nah, srsly. Jag är lika aktiv på Facebook som Kalle. Loggar in när någon lagt till en som vän/skrivit något. Annars är det 0% aktivitet. Redigerad 25 februari, 2009 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Använder inte msn så där jätte mycket nu mera, men visst är det bra att kunna logga in o snacka med folk, men ja.. Jag tror inte jag kommer använda msn om 20 år, men who knows. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts