Jump to content

Hyllningar!

Kebab
 Share

Recommended Posts

Koranens budskap.

Fysatan vilken jävla smörja. Att man faktiskt har gjort ett skolämne av att tolka dessa skrifter är urlöjligt. Men, vad gör man inte för ett G...? -_-

Inget ont som inte har något gott med sig.

Bra Patrick. Jag ska erkänna att jag skrattat högt när jag läste din text, mycket underhållande. Det som gör den riktigt bra är hur du har använt dig av egna resonemang och teorier kring texternas likheter och olikheter. MVG

Okej.

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget ont som inte har något gott med sig.

Bra Patrick. Jag ska erkänna att jag skrattat högt när jag läste din text, mycket underhållande. Det som gör den riktigt bra är hur du har använt dig av egna resonemang och teorier kring texternas likheter och olikheter. MVG

Okej.

Kan du inte visa din text?!? Jag vill också läsa.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill hylla mig själv för att jag är så jävla bra! :D

När maj är över kommer jag ha klarat 100% av mina studier detta läsår, som dessutom fått kämpa om tiden med styrelsearbete och körkort, med relationsproblem (som löst sig!) och extrakurser som inneburit 160% lästempo. Jag skickade igår in det dokument som jag längtat efter att skicka in i tre år nu, nämligen ett intyg på att jag har klarat tillräckligt med poäng för att vara en fullständig Masterstudent. En jättestor tyngd har släppt från mina axlar! Jag kommer i höst kunna casha in min kandidatexamen och fortsätta för fullt med mina Masterstudier som om ingenting nånsin varit något problem. Om ett år kommer jag vara examinerad med Master of Ecology and the Environment som titel efter sex år på detta universitet. Mitt exjobb börjar ta form och jag kommer spendera hela sommaren med att göra fältarbete ute i lummiga platser i Östergötland, helt på egen hand. Bara jag, min hyrbil och naturen. Ska bli så jävla skönt! :D

Jag har blivit jävligt bra på att spela trummor, har jag insett, och jag har verkligen funnit min plats i min orkester. Mina kompisproblem och känslan av ensamhet börjar sakta men säkert ebba ut till något mycket mindre än förr. Jag har på egen hand lärt mig spela elbas emellan studier, plikter, uppsatser och tentor och skickade nyligen in en ansökan om att få ta del i dirigentarbetet för min orkester. Hur det går får vi se men just nu spelar det ingen roll alls.

Jag har på sistone unnat mig en hel del materialistiska saker jag suttit och snålat på hur länge som helst, så jag känner mig lite rik nu ändå :D Har köpt ett antal nya skor, nya kläder, nya accessoarer och annat som får mig att känna mig snygg. Har dessutom fixat en teve i full HD, vilket jag gått och väntat på i evigheter. Hur skönt som helst att sätta på en blurayrulle som man hittills bara tyckt är überlyx som "jag inte behöver". Jag har fixat min dator som strulat i ett halvår, och med en ny hårddisk som jag inte behöver oroa mig över är det hur skönt som helst att ha en fungerande teknikpark igen. Hur gött som helst att ha en fungerande dator och en PS3 inkopplad till en schysst HD-teve och allt flyter hur bra som helst efter att ha varit bunden till skolans lånedator i typ ett år.

Jag känner mig bara allmänt upprymd över att den här betungande checklistan som innehållit prylar att fixa sedan åratal tillbaka bara börjar tunnas ut, punkt efter punkt. Jag tror inte att någon här över huvud taget kan förstå den kontrast som finns mellan hur jag mår nu och hur jag mått ända sedan 2008 till typ hösten 2010. Livet är inte dystrare än omständigheterna, och nu efter allt som hänt under så lång tid känner jag att jag stänger locket till väldigt mycket negativa upplevelser, stress och ångest, och blickar framåt till nånting jag bara kan beskriva som "det kommer att ordna sig". Underbart! :D

...och om en dryg vecka åker jag på turné ut i Europa till okända platser igen med världens skönaste gäng.

LIFE IS GOOD! :D

• Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hyllar mig själv för att jag vågade klippa av mig emofrillan och skaffa något nytt, fräschare och snyggare. Dessutom efter att ha haft nästan 3-4 decimeter långt hår till att ha gått till cirka 4-5 centimeter. :D

Sen att jag nått bästa möjliga anseende på anseendepoäng här på sajten.

Dessutom att jag faktiskt ändrat mitt humör helt och hållet, jag är glad!

:)

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor