Sniper Skrivet 17 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2011 Världens bästa dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2011 Vill hylla min flickvän som trots kvällningar med en nål grävde ut en jordnöt som fastnat i mitt vidsomstandshål. Starkt jobbat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 18 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2011 (redigerad) Sportknäckebröd. Det sliter på min mun så mycket. Sitter med ett litet sår i munnen. aj. HHEHEH nu blev det lite fel- Våren! Save! Redigerad 18 april, 2011 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 19 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2011 Satans jävla kuk, sitter och skriver projektarbete på lovet när det är stålande sol, är kukvarmt inne i huset så jag sitter i kalsonger och det är ändå varm. Har dessutom ett dussintal andra saker förutom skolarbeten att göra... Vill hylla att jag gjorde klart mitt projektarbete i höstas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 21 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2011 "less is more" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 21 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2011 Jag vill hylla dagens väder, samt den wake 'n bake jag valde att inta denna varma dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2011 (redigerad) Jag vill hylla dagens väder, samt den wake 'n bake jag valde att inta denna varma dag. Var vädret vackert före eller efter att du rökte på? Redigerad 21 april, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 21 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2011 Var vädret vackert före eller efter att du rökte på? http://www.youtube.com/watch?v=t29K8HN79Jg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=t29K8HN79Jg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 22 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2011 Jag vill hylla den här låten! Ett riktigt lyckopiller! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 25 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2011 Nässpray! Himmelskt botemedel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2011 Det är så jävla underbart att gå upp tidigt på sin lediga dag. Käka lite frukost i sängen framför TV:n och sedan somna om i ungefär tjugo minuter, myskänslan är överväldigande! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 26 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2011 Vill hylla delvis vädret och värmen vilket gör att det är skönt att sitta ute på balkongen om dagarna blir kanske nästan upp till en timme eller två. Kvällar och nätter blir det lite mer skönare då man sitter ute med fars gubben och pratar om allt och tar en cigg blir kanske upp till 2 timmar då vi pratar. Sen vill jag även hylla att det har blivit mer roligare att gå ut med hunden och stöta på massa nytt folk med barn eller utan barn. Man brukar höra från barnen titta mamma vilken stor hund eller titta mamma vilken fin hund, då brukar man höra mamman säga ja hunden är jätte fin eller jätte stor. Sen får man se ett glatt leende från personen man blir varm av att höra komplimanger som går till hunden. Eller ibland blir det att dem kommer fram och frågar om det är en Leonberger eftersom vår hund är en blandras just med Leonberger så det är alltid kul när folk kommer fram och hör komplimanger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 27 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2011 Det är så jävla underbart att gå upp tidigt på sin lediga dag. Käka lite frukost i sängen framför TV:n och sedan somna om i ungefär tjugo minuter, myskänslan är överväldigande! MEN ÅHHH jag vill med. Träligt att man sitter uppe till 3 och sedan vaknar efter lunch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 27 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2011 Jag vill hylla denna krönika av Marcus Birro: Det har gått några dagar nu, men vissa saker får inte falla iglömska. Medierapporteringen klingar av, det är i sin ordning. Medierna må ha sin dramaturgi, men sorgen och vreden har sin. Och få saker har upprört mer än skammen runt Emil Linells död. En sjuksköterska vägrar att skicka en ambulans och skändar Emil med en brist på omtanke och hänsyn som får en bödel att framstå som human. Låt oss tala i klartext. Vi har släpat människovärdet i smutsen så länge att en redan anmäld sjuksköterska kan sitta och lyssna på hur en ung människa dör i realtid - utan att skicka en ambulans till honom. Vad säger det om Sverige? Har man den minsta lust att se sammanhanget är det synligt för alla. Svensk sjukvård har gått från en av världens bästa till en nedmonterad bakgård på bara några år. Sjuksköterskan som var med och tog livet av Emil ingår i ett sammanhang. Svensk sjukvård är en cynisk, eftersatt koloss som skyller alla sina vidriga beslut på enskilda medarbetare. Efter att sjukvården begått en rad grova misstag i samband med att vår första son föddes för tidigt och dog 2006, skrev jag i tur och ordning, en artikel på DN Debatt, en bok om sorgen och en pjäs. Allt för att få en dialog med sjukvården om människovärde, empati, rutiner och bemötande. Vad jag fick? Ett hånfull tystnad och en överläkare som i DN beklagade sig över att en "kändis" i chock getts utrymme på deras sidor. Ingen tog debatten. Sjukvården glider undan, skyller ifrån sig, håller käften, hänvisar till att de inte kan tala om "enskilda fall", det kanske allra fegaste argumentet som beslutsfattare och ansvarstagare använder för att slippa ta ansvar. Vi som höjer våra röster blir betraktade som rättshaverister. Till slut orkar vi inte längre. Jag önskar och hoppas av hela mitt hjärta att Emils föräldrar orkar föra den här striden, för de möter en fiende som nästan alltid vägrar lyssna. Dessutom är alla ni tysta, stillasittande medborgare en del av skammen. Er tystnad är en del av systemet. Vi som blivit utsatta för dessa övergrepp, behöver de mångas solidaritet. Om inte annat, för att det kan vara ni som råkar illa ut nästa gång. Också systemet runt prickade vårdgivare är ett dåligt skämt. Vårdpersonal som är ren fara för allmänheten får jobba kvar!Hur i hela friden är det ens möjligt? För två år sedan uppdagades det att privata Medhelp hade ett bonussystem för sin sjukvårdsupplysning.Sköterskor som lyckades halvera svarstiden fick en lönebonus på 1000 kronor. En liten pojke hann dö på grund av det. Inte förrän tidningarna skrev om det, upphörde denna ryska roulett med människoliv. Anklagelsen gällande Emils död går itvå riktningar. Dels är detta en stank från ett Sverige som blivit galet mycket hårdare de senaste åren. Vi har urholkat det allra mest grundläggande, livets okränkbara värde. De senaste tio, femton åren har synen på människan, på oss, hårdnat. Cynismen är en bakterie i systemet. Vi har alla varit med om att forma detta iskalla land. Men också sköterskan har ett personligt ansvar. Det går inte att svära sig fri sitt eget moraliska ansvar, eller skylla ifrån sig. Inte när en ung man dör. Skammen sitter djupt, och har två knivblad. All värme och omtanke går till Emils anhöriga. Sana ord, sanna ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2011 Jag vill hylla denna krönika av Marcus Birro: Är det inte lite drastiskt att peka på en grov miss i systemet som ett bevis på att vi "släpat människovärdet" i smutsen? Visst, det är en saftig story men som alltid i sådana här skandaler talar man sällan om det som faktiskt fungerar. Jag har ringt SOS alarm flera gånger och alltid fått perfekt hjälp, både med snabb utryckning och hjälpsamhet och empati under tiden. Jag har heller inte upplevt att jag behandlats omänskligt inom vården och de gånger när folk jag känner har känt sig "illa behandlade" har felet oftast legat hos de själva. Nu är ju det som hänt väldigt tragiskt men det känns bara som Birro kan stå med en saftig story i hand och få lite uppmärksamhet. Sen så vill jag nästan skratta åt hans retorikrecept. Tag en story, blanda i en stor del förenkling, två delar vaghet, sila ut all fakta, häll över en del falsk indignation, tag ett paket snyfthistoria från egen trädgård och toppa av med en stor skopa beskyllning av läsarens påstådda passivitet och impotens. Smaskens. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 4 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 (redigerad) Jag vill hylla anmärkningspoäng på forumet! Det är ganska kul att gissa vem/vilka som har plussat på ett inlägg innan man tittar! Det enda tråkiga är att man nästan alltid får rätt om man enbart gissar Kebab edit. Det heter ju faktiskt anseendepoäng. Redigerad 4 maj, 2011 av Maimstream 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 maj, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 Jag vill hylla anmärkningspoäng på forumet! Det är ganska kul att gissa vem/vilka som har plussat på ett inlägg innan man tittar! Det enda tråkiga är att man nästan alltid får rätt om man enbart gissar Kebab Jag vill hylla att du skriver så roliga inlägg! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 4 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 Jag vill hylla att du skriver så roliga inlägg! Tack! Tycker inte att jag är så rolig personligen, så det gläder mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 4 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 Jag vill hylla att du skriver så roliga inlägg! Det vill jag med. Maim är kul. Så jag tänkte plussa ditt inlägg, men jag kom på att jag borde plussa Maim i så fall eftersom det är han som är kul. Hehe! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts