Lajnux Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 Plusgrader Slutar aldrig flina åt din miserabla syn på det svenska vädret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 Anyway, det jag vill säga är att jag tittar inte direkt i lärningssyfte, för sådana är inte hans program (Undantaget cook-a-long möjligtvis) men alla hans program är riktigt intressanta att se. Av många anledningar. Håller med till 100%!, x_därHåller med till 100%!sa_x. Jag brukar också se på Gordon Ramsay's program, dels för att det är skön TV-underhållning och så ser ju mycket av det de lagar jävligt smaskigt ut. Men fan vad jag stör mig på vissa restauranggäster i det där programmet där Gordon tar in amatörkockar som får laga en hel meny, varefter gästerna får välja om de vill betala för den eller ej beroende om de gillade menyn eller inte. Vissa verkar ju klaga bara så att de ska få en chans att vara med på TV. Minns speciellt förra avsnittet då någon tjej klagade på att äggröran var för lös, varpå Gordon läxade upp henne och sa att om äggröran var fastare hade det varit a fucking omelette, your taste must be fucking bland. Då vill jag passa på att hylla "Vad blir det för mat?"! Maken till underhållningsvärde får man leta efter i ett matlagningsprogram! ...håller med även här, Moberg är fan så skön. Här hemma ogillas han lite då han ofta smakar maten med träsleven han sedan forsätter röra om i maten med, eller när han står och slänger med håret ovanför maten och utan hårnät. Själv tycker jag han är härlig som fan och lagar grym mat utan några som helst krusiduller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 Håller med till 100%!, x_därHåller med till 100%!sa_x. Jag brukar också se på Gordon Ramsay's program, dels för att det är skön TV-underhållning och så ser ju mycket av det de lagar jävligt smaskigt ut. Men fan vad jag stör mig på vissa restauranggäster i det där programmet där Gordon tar in amatörkockar som får laga en hel meny, varefter gästerna får välja om de vill betala för den eller ej beroende om de gillade menyn eller inte. Vissa verkar ju klaga bara så att de ska få en chans att vara med på TV. Minns speciellt förra avsnittet då någon tjej klagade på att äggröran var för lös, varpå Gordon läxade upp henne och sa att om äggröran var fastare hade det varit a fucking omelette, your taste must be fucking bland. Haha ja, jag såg det avsnittet också! Det är F-[acronym=Det där skrev jag faktiskt. ]Håller med till 100%!, precis det programmet som jag tycker är allra bäst. I morse gjorde de någon huvudrätt av kanin där även levern och njurarna fanns med som garnering, och någon skickade tillbaka sin rätt för att levern var "blodig". Gordon blev rasande, skar upp levern i småbitar och sa att den var perfekt tillagad och att det bara är att peta den åt sidan om man inte tycker om den. Sedan gick han ut och pratade med tjejen och hon satt samtidigt och tuggade på kola då sa han något i stil med att hon var sjuk som hade mage att klaga på levern för att sedan sitta och tugga på kola. Han nämnde också något om att gästerna var dumma i huvudet, fast när han var inne i köket. Fast det jag skrattat mest åt, är när han var hemma hos någon kändis och lagade hummer. Tror det var med i det avsnittet du pratade om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 Helge Skoog i "Halv 8 hos mig" Han gör programet. Tjej går genom en gång i köpcentret och ber lite försiktigt en person att flytta på sig Tjej: Ursäkta! Helge: AKTA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 Helge Skoog i "Halv 8 hos mig" Han gör programet. Tjej går genom en gång i köpcentret och ber lite försiktigt en person att flytta på sig Tjej: Ursäkta! Helge: AKTA! Hahahaha! Ja, Helge är tokrolig i det programmet ibland, han har även många bra klipp från sin tid i Parlamentet där han är riktigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 Hahahaha! Ja, Helge är tokrolig i det programmet ibland, han har även många bra klipp från sin tid i Parlamentet där han är riktigt bra. Här glänser han: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 Fast det jag skrattat mest åt, är när han var hemma hos någon kändis och lagade hummer. Tror det var med i det avsnittet du pratade om. Det var väl hos Jeremy Clarkson han var då, han som hade ätit skitsträngen på hummern i 40 år? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 Det var väl hos Jeremy Clarkson han var då, han som hade ätit skitsträngen på hummern i 40 år? the best lobster... IN THE WORLD! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 8 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2011 Jag vill hylla Ridderheims Bearnaisesås. Fan vad god den är! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 10 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 (redigerad) Vill hylla Cheap Monday för deras kläder. Bättre kvalité/pris ratio går ju inte att hitta på andra märken. Jag menar, ett par schyssta jeans för 399 kan man ju knappt hitta på JC? Nu är ju inte CM världens mest designrevolutionerande märke men man får schyssta grejer ändå. Redigerad 10 januari, 2011 av Saleen 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Jag vill hylla mannen som i Australien riskerade sitt liv för att rädda en kängru som ramlat i vattnet pga översvämningarna i Queensland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Jag vill hylla Kapten Röd, hans låtar tar mig framåt i vardagen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Jag vill hylla mannen som i Australien riskerade sitt liv för att rädda en kängru som ramlat i vattnet pga översvämningarna i Queensland. Varför? Jag menar inte att verka tuff eller så men vem fan bryr sig om en känguru dör i situationer som denna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Varför? Jag menar inte att verka tuff eller så men vem fan bryr sig om en känguru dör i situationer som denna? Uppenbarligen killen på bilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Uppenbarligen killen på bilden. Det var en retorisk fråga... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Snön är ful och sprider dödens kalla ljus: http://www.aftonbladet.se/debatt/article8396241.ab Det bästa Aftonbladet har publicerat sedan tidernas begynnelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Fan vad jag vill hylla jätteglada och vänliga busschaufförer! De kan göra en hel dag åt en! Skulle utan tvekan betala extra för en resa om jag fick se så glada busschaufförer i varenda buss. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 (redigerad) Varför? Jag menar inte att verka tuff eller så men vem fan bryr sig om en känguru dör i situationer som denna? Retorisk fråga eller inte: Vissa människor tycker faktiskt att djur har liv värda att rädda också. Du tycker uppenbarligen inte det, så jag ska inte försöka förklara för dig varför djur är värda att rädda. Du skulle tycka att det var ren bullshit ändå. Men kort sagt kan man säga att det är i krissituationer som ens sanna karaktär träder fram. Redigerad 12 januari, 2011 av Renard 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2011 Retorisk fråga eller inte: Vissa människor tycker faktiskt att djur har liv värda att rädda också. Du tycker uppenbarligen inte det, så jag ska inte försöka förklara för dig varför djur är värda att rädda. Du skulle tycka att det var ren bullshit ändå. Men kort sagt kan man säga att det är i krissituationer som ens sanna karaktär träder fram. Jo djur är värda att rädda men att det blir en nyhet i situationer som denna är bara fånigt, man borde inte behöva den triggern för att känna sympati eftersom det i sig är en relativt meningslös hjälpinsats. Om han nu riskerade sitt liv för att rädda en känguru så var det ju också rent dåraktigt, tänk på hans anhöriga: tänk om han hade dött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 13 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2011 Jo djur är värda att rädda men att det blir en nyhet i situationer som denna är bara fånigt, man borde inte behöva den triggern för att känna sympati eftersom det i sig är en relativt meningslös hjälpinsats. Om han nu riskerade sitt liv för att rädda en känguru så var det ju också rent dåraktigt, tänk på hans anhöriga: tänk om han hade dött. Vi vet inte ens om han hade anhöriga. Han kanske hade förlorat alla sina nära och kära och kände att han inte hade något att leva för. Då ser han plötsligt en kängru som håller på att drunkna och ser då en chans att göra något gott. Vad vet vi? Måste vi veta exakt vem han är för att kunna uppskatta hans goda gärning? Ja, vattenkatastrofen i Australien är ett stort ämne, men det är de små sakerna som kan få en att inse att det både finns godhet och ondska i världen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts