Jump to content

Hyllningar!

Kebab
 Share

Recommended Posts

Lavalampor!

Jag har suttit som förtrollad och bara följt klumparna upp och ner i sin lilla raket i flera minuter. Det tog stor viljestyrka att slita mig därifrån, för det måste man ju alltid till slut även om jag tror att man mår utomordentligt bra att stanna upp och bara fascineras och fundera en stund ibland.

Det får mig att tänka på flanerandets ädla konst; den bör hyllas. Jag måste bege mig ut på en rejäl flanörpromenad när jag kommer tillbaka till storstaden.

En stor flanerare i litteraturvärlden är Doktor Glas. En utomordentligt bra roman skriven av vår käre Hjalmar Söderberg som jag vill passa på att hylla när jag ändå snubblade in på ämnet.

Lavalampan tycks ha snurrat ihop det lite i lilla huvudknoppen, jag har svårt att koncentrera mig, så jag anser det bäst att sluta skriva nu. Men först vill jag hylla Er, GTA-sajtens medlemmar. Det är något speciellt med att kika in här någon gång om dagen och cyberumgås (åh, ett så roligt uttryck jag myntade ^_^ (fast det kanske redan fanns, ska googla när jag postat)) med er.

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill hylla att ha tenta en vecka innan lovet slutar.

Javisst, inte att ha tenta i sig, det suger ju. Men att man slipper ha den allra sist på lovet, jag tycker synd om de som har digitaltentan, för den kommer avsluta deras lov. Jag får ha en veckas jobb, sedan kan jag nu chilla en vecka till och förbereda mig mentalt inför att börja skola igen. Tack vare att man haft en vecka innan tror jag att det kommer bli enklare att ställa om.

Jag vill hylla matlagningsprogram. Efter nyår, framförallt vad jag märkt, så har Gordon Ramsays alla möjliga matlagningsprogram sänts på diverse kanaler nästan dygnet runt. Det är hans variant av Masterchef, det är Gordon Ramsay's the F-Håller med till 100%!, det är Ramsay's Kitchen Nightmares, det är Gordon's great escape och alla andra han har deltagit i.

Speciellt gillar jag The F-Håller med till 100%!, inte bara för att det är kul att se när Gordon blir arg, eller för att se själva maten som lagas, eller se hur deltagarna utvecklas. Utan för att i F-Håller med till 100%! får man även följa honom lite privat, han föder till exempel upp grisar genom serien som man får se från start till mål.

Anyway, det jag vill säga är att jag tittar inte direkt i lärningssyfte, för sådana är inte hans program (Undantaget cook-a-long möjligtvis) men alla hans program är riktigt intressanta att se. Av många anledningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När det kommer till matlagningsprogram så är det Jamie Oliver som är skönast. Han verkar verkligen vara jordnära och genuint snäll men framförallt väldigt duktig på matlagning.

Add a little olive oil x40 per program. Annars är han bra! Bäst är helt klart "vad blir det för mat", "two fat ladies (nåt sånt heter den)" eller så! Finns en till kock som tyvärr har gått en för tidig död till mötes, han drack jävligt mycket under programmen men där var det verkligen matglädje!

--

Vill hylla:

Vår moderna tid, fan vad slappt allting är egentligen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor