Dusse Skrivet 18 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2010 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 18 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2010 Garden State, Zach Braff och Natalie Portman. Så jävla bra (fortfarande)! Första gången jag såg den, mysig film! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 19 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2010 FÖR I HELVETE. Dessa signaturbyten. Jag blir förälskad. Trodde att jag hade skrivit en massa, så hade jag gjort det .pP:.p.p:P.pp. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 19 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2010 Avatardelardagen Många roliga stunder! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 19 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2010 Avatardelardagen Många roliga stunder! Indeed! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2010 Jag vill hylla mitt högstadie-jag. Konstigt va? Eller hur? Många tänker nog tillbaka på sig själv (18 år och äldre) och känner att man förändrats mycket. Att man nästan skäms lite över hur man var som person under högstadiet. Jag med, det är inte mig själv som person jag ska hylla heller. Utan den lilla, lilla ljusglimten i min annars urkassa musiksmak under högstadiet som jag vill hylla. Jag hittade mina gamla MP3-spelare från högstadiet. Jag är helt säker på att den inte är besudlad med annan musik efter högstadiet. För jag fick den julen när jag var 13, eller 14, jag fick sedan min W800 när jag fyllde 16 (Gick i nian) och då slutade jag använda min MP3. Så den är helt och hållet fylld med musik som jag lyssnade på under högstadiet. I alla fall, innan jag tog mod till mig för att gå igenom låtarna så byggdes mina föraningar om hur det hela skulle sluta upp. Jag såg skräck, förtvivlan och.. Skräck framför mig. Jag hade onda aningar om dålig techno, dåliga technocovers på annars bra låtar, Need for Speed-musik och annan fjortisaktig skitmusik. Jag stoppade till slut in lurarna i öronen, startade MP3spelaren genom att skjuta igen batteriluckan. (Den är trasig så man måste hålla i luckjäveln hela tiden, annars öppnas den och MP3n dör.) Till en början sannades mina onda förhoppningar, och jag fick tårar i ögonen över musiken som flödade genom lurarna. Det var inte glädjetårar. Desperat hoppade jag vidare till nästa låt, och till nästa låt, och till nästa låt. Men bara skit dök upp, det var precis som jag befarat. De första 10 låtarna var tagna direkt från Need for Speed sedan följde den mest randomiserade musikstilslistan ni kan tänka er. Ingenting var vettigt för fem öre. Sedan kom jag in på technodelen, den var ungefär som jag minns den, vilket gjorde att jag snabbt tog mig vidare. Technodelen följdes av ointressant amatörhiphop och en hel hög med amatardisslåtar. Jag hade just börjat ge upp hoppet om att hitta någon bra musik när jag helt plötsligt snubblade in på det heliga. Det kändes som en uppenbarelse. Reggaemappen hade öppnat upp sig för mig. Den var inte stor, men den var där, den fanns där. Den lilla ljusglimten i min annars mörka MP3-spelare. Där fanns en del halvklassiska låtar med artister så som 123vligt, Kalle Baah och Yellowman. (Som jag idag visserligen inte gillar) Sedan fanns där en del mainstreamlåtar med artister så som Bob Marley, Inner Circle och Peter Tosh. Men det här är musik som har följt med mig hela tiden, så det kändes inte så speciellt att höra, även om jag var glad över att jag faktiskt hade någon slags smak i den åldern. Men helt plötsligt, alldeles i slutet på Reggaemappen hittade jag tre otroliga låtar, tre låtar som jag inte alls hört sedan jag slutade använda min MP3, tre låtar som jag nästan helt hade glömt bort. Jag fick tårar i ögonen över musiken som flödade genom lurarna. Det var glädjetårar. Låtarna som spelades upp var Yes I, I Pray och Colourblind Affair (FM) (Lägg märke till parentesen, (FM) och utan (FM) är två olika versioner) med Black Uhuru! Det var helt otroligt, det kändes nästan heligt på något vis. Att jag faktiskt lyssnade på den stilen i så unga år. För det är faktiskt en rätt svår reggaestil att anamma som ovan lyssnare ska ni veta. I alla fall, när jag låg där och lyssnade så kände jag att det trots allt fanns hopp för mig själv, vilket jag idag ju redan vet om. Jag tror inte någon kommer orka lyssna på låtarna, men jag länkar dem här ändå. Mest för min egen skull, men kanske också för någon lycklig själs skull. Black Uhuru - Yes I Finns tyvärr bara som Dub på Youtube, men låten finns på Spotify som tur är! Black Uhuru - I Pray Finns tyvärr bara som Dub på Youtube, men låten finns på Spotify som tur är! http://www.youtube.com/watch?v=9-QNanA6kEA Black Uhuru - Colourblind Affair (FM) Först trodde jag inte att den här låten fanns alls, en sökning på Youtube gav ingenting. Skivan som låten finns med på fanns inte på Spotify, ingenting! Men efter intensivt googlande så visade det sig att den fanns på Youtube trots allt. Tacka gudarna, för den här låten är underbart bra! http://www.youtube.com/watch?v=wbasx_I1tig Förresten, någon som vet vad (FM) i slutet på låten står för? För det här är helt klart en lugnare variant av den riktiga Colourblind Affair. Kanske är (FM) något vanligt inom musikvärlden som jag missat? Hur som helst, det här är nog inte rätt tråd att ta den diskussionen i. Men om någon kan svaret så kan ju denne citera det här inlägget och svara på det i en passande tråd. Det vore snällt. Nåväl, nu har jag tjatat klart. Jag har alltså hyllat mig själv som faktiskt hade lite vett att lyssna på bra musik i yngre dar, men jag känner att hyllningen gått över lite till att hylla dessa tre bra låtar. Eller kanske framför allt Black Uhuru i sig. Tack för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 20 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2010 Daft Punk Dom som gjorde hela Tron Legacy. Hade det varit några andra artister som gjort musiken hade jag nog inte sett den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 20 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2010 Vill hylla min bror, som köper cigg till mig när jag har dåligt med pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 21 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2010 Björn Ehrlemark - Staden som alltid misslyckas. En otroligt bra beskrivning av Göteborgs misslyckade arkitektur och, ja, allmänt misslyckande. http://www.arkitekt.se/s62635 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 21 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2010 Att gå från mobilt bredband (samt vara begränsad till 2GB/vecka) till det här, är ju underbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2010 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 21 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2010 Vill passa på att hylla Youtuberepeat.com. Riktigt användbart. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 21 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2010 Vill passa på att hylla Youtuberepeat.com. Riktigt användbart. Oh. Aldrig hört om den sidan innan, men den kommer användas flitigt. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2010 Jag vill hylla Razer Orca. Fy fan, bästa hörlurarna jag någonsin haft. Episkt bra. Ljud - 9/10 Komfort - 10/10 Utseende - 8/10 Bas - 8.5/10 Bästa £50 jag spenderat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 22 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2010 LOOOOOOOOOOOV! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 22 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2010 Horatio Cane. Coolaste smurfen i Miami. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 22 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2010 Polisskolan filmerna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 22 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2010 (redigerad) Och att man inte kan diskutera huruvida musik på ett "objektivt" sett är bra (eller dåligt) är till 90% BS Hyllar detta. Hatar när man inte kan prata musik eller film med folk utan att dem drar till "men det är bara vad du tycker" eller "men för honom är det bra" när det gått ett tag och man verkligen gjort allt man kan för att prata om musiken/filmen i fråga från ett opartiskt perspektiv. Redigerad 22 december, 2010 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2010 (redigerad) Ctrl+F. Hur många gånger har man inte tackat gudarna för detta fantastiska verktyg när man stött på en vägg av text i sökandet efter information? Där sa du nåt. Vill passa på att hylla nu att man är ledig i 3 veckor samt man är på bättrings vägen och hoppas på att entarms förstoppning går över imorn. Och en hyllning till att man lyckas sova lite över 15tim för första gången Redigerad 22 december, 2010 av SilentViper 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 23 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2010 Delicato för deras pepparkaksdammsugare, brutalt god. Sen vill jag banne mig hylla Gillette och deras fusion power hyvel som drog bort mitt "band of horses" skägg i ett drag, kände mig som killen i reklamen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts