dibel Skrivet 10 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2010 Jag vill hylla techno och då speciellt den eminenta kreatören Dj Himmler. Här äro ett exempel på ett av denne mästers storverk: 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2010 Tyst me'rej! Basshunter, Scooter och liknande är den elektroniska musikens Green Day. Skrattretande lökiga "vocals" i i stort sett varje låt, överdrivet upprepande och banala melodier. Överlag verkar producenterna för hardstyle gå efter en mall likt schlagermusiken och anpassa sig för en intelligensbefriad publik. Ska man kalla sig intresserad av elektronisk musik finner jag det lustigt att lyssna på den mest lättlyssnade dansmusiken som får "massan" att FAKKA UR. Sedan kanske det finns några enstaka (äldre?) producenter som har lite skills, men överlag verkar ju genren idag anpassas för kommersiella behov (vilket man ganska tydligt kan se i den nästan komiska videon MyStiC länkade). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2010 (redigerad) Skulle ju inte skriva något mer, så jag kör på ett par bilder istället... alt http://data.fuskbugg.se/dipdip/1289422929825.png Redigerad 10 november, 2010 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2010 Jag vill hylla Bill Meltzer som skrivit denna text. Även om ni ogillar hockey i allmänhet är det en av de bästa texter jag någonsin läst. Riktigt, riktigt bra! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 11 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2010 Jag vill hylla Bill Meltzer som skrivit denna text. Även om ni ogillar hockey i allmänhet är det en av de bästa texter jag någonsin läst. Riktigt, riktigt bra! Jag blev fan tårögd när jag läste det där. +rep lvlup Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2010 Jag vill hylla Bill Meltzer som skrivit denna text. Även om ni ogillar hockey i allmänhet är det en av de bästa texter jag någonsin läst. Riktigt, riktigt bra! Superfint skrivet, verkligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 Skrattretande lökiga "vocals" i i stort sett varje låt, överdrivet upprepande och banala melodier. Överlag verkar producenterna för hardstyle gå efter en mall likt schlagermusiken och anpassa sig för en intelligensbefriad publik. Ska man kalla sig intresserad av elektronisk musik finner jag det lustigt att lyssna på den mest lättlyssnade dansmusiken som får "massan" att FAKKA UR. Sedan kanske det finns några enstaka (äldre?) producenter som har lite skills, men överlag verkar ju genren idag anpassas för kommersiella behov (vilket man ganska tydligt kan se i den nästan komiska videon MyStiC länkade). Att folk ska börja hacka på någon bara för ATT dom inte gillar det man själv gillar är bara skevt. Lägg ner nu istället indiepojken. <- Det är ungefär så du och andra beter sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 12 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2010 (redigerad) Att folk ska börja hacka på någon bara för ATT dom inte gillar det man själv gillar är bara skevt. Lägg ner nu istället indiepojken. <- Det är ungefär så du och andra beter sig. Indiepojken? Har i stort sett inte lyssnat på något som går under "indie" på snart två år, och har knappt gjort det även innan dess (nåja, åtminstone inte efter genren gick käpprätt åt helvete). Och att man inte kan diskutera huruvida musik på ett "objektivt" sett är bra (eller dåligt) är till 90% BS, visst kan man ha olika tycke för själva stilen, men enligt mig finns det bra och dålig musik inom alla stilar förutom metal, dansband och modern R'n'B som alltid är dåliga. Redigerad 12 november, 2010 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 november, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2010 Att folk ska börja hacka på någon bara för ATT dom inte gillar det man själv gillar är bara skevt. Lägg ner nu istället indiepojken. <- Det är ungefär så du och andra beter sig. Det förvånar mig att någon som har hängt på internet och forum i några år kan ta det där inlägget som att "hacka på någon". Tycker för övrigt att det där är ganska intressant så någon borde dra tummen ur och skapa en vettig tråd åt dylika diskussioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 13 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2010 Det förvånar mig att någon som har hängt på internet och forum i några år kan ta det där inlägget som att "hacka på någon". Tycker för övrigt att det där är ganska intressant så någon borde dra tummen ur och skapa en vettig tråd åt dylika diskussioner. Do it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 13 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2010 Pheew! Jag har äntligen kommit upp i två inlägg/dag-ratio. Det tog mig sex år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 13 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2010 Pheew! Jag har äntligen kommit upp i två inlägg/dag-ratio. Det tog mig sex år. Så högt kommer jag aldrig komma :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 13 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2010 Samma här, men hellre det än att horposta! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2010 (redigerad) Vill hylla min praktik plats trodde först att jag inte skulle trivas fast dem som ordnade platsen åt mig sa att dem andra har trivdes rätt så bra där så trodde ja först att ja inte skulle göra det. Men redan första och andra dagen så trivdes jag jätte bra. Var inte alls som jag trodde har faktiskt fått prova på olika saker där som jag har knappt gjort förut och bra med arbetare har man också men synd bara att det är 5 veckor kvar av min praktik. Skulle gärna komma tillbaks dit och jobba och känns annorlunda att kliva upp 6 på morgonen jämn fört med 7 halv 8 när man skulle med bussen till skolan då kände ja mig rätt så seg och trött. Men nu när man går upp 6 på morgonen och tar på sig arbetskläderna och gör sig ordning och börjar gå så har ja märkt att jag är inte alls lika trött på morgonen som förut. Men skulle vara kul om man fick mer praktik där samt sommarjobb och framför allt kanske praktik där i 2 år eller fastanställning. Så min hyllning går till min praktik plats jag har. Samt att jag gör mer på praktiken än vad jag gör i skolan så kanske detta kommer ge mig ett lyft sen när man återkommer till skolan har inte vart som i skolan att man inte orkar göra visa saker, men nu när jag får nya arbetsuppgifter direkt när man är klar så uppskattar jag verkligen att man får prova på arbetslivet. Samt att man får variera lite också. Redigerad 15 november, 2010 av SilentViper 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 november, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2010 Vill hylla min praktik plats[...] Härligt, det är med den inställningen min blir anställd! :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 15 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2010 Jag hade mens i föregående inlägg, jag ber om ursäkt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 16 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2010 Nybryggt kaffe och snus innan skolan är det som gör att jag orkar gå dit. Därför väljer jag att hylla det. God morgon! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 16 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2010 Nybryggt kaffe och snus innan skolan är det som gör att jag orkar gå dit. Därför väljer jag att hylla det. God morgon! Nybryggt kaffe och en snus på morgonen oavsett vart man ska. Det finns få bättre starter på dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 17 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2010 Lufttorkad skinka - den gör kaos med "vanlig" skinka. Sjukt gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2010 Jag vill hylla den extremt konstiga medelålders mannen som ser ut som en ryss i ansiktet och står utanför en resturang varenda morgon och säger "Good Morning" till alla han möter vilket i stort sett är minst 3 personer i sekunden. Långmeningfail! Ibland skippar han dock "Good" och säger bara "Morning". Både komiskt och underbart att träffa på honom varenda morgon. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts