Jump to content

Hyllningar!

Kebab
 Share

Recommended Posts

Tyst me'rej! Basshunter, Scooter och liknande är den elektroniska musikens Green Day.

Skrattretande lökiga "vocals" i i stort sett varje låt, överdrivet upprepande och banala melodier. Överlag verkar producenterna för hardstyle gå efter en mall likt schlagermusiken och anpassa sig för en intelligensbefriad publik.

Ska man kalla sig intresserad av elektronisk musik finner jag det lustigt att lyssna på den mest lättlyssnade dansmusiken som får "massan" att FAKKA UR.

Sedan kanske det finns några enstaka (äldre?) producenter som har lite skills, men överlag verkar ju genren idag anpassas för kommersiella behov (vilket man ganska tydligt kan se i den nästan komiska videon MyStiC länkade).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrattretande lökiga "vocals" i i stort sett varje låt, överdrivet upprepande och banala melodier. Överlag verkar producenterna för hardstyle gå efter en mall likt schlagermusiken och anpassa sig för en intelligensbefriad publik.

Ska man kalla sig intresserad av elektronisk musik finner jag det lustigt att lyssna på den mest lättlyssnade dansmusiken som får "massan" att FAKKA UR.

Sedan kanske det finns några enstaka (äldre?) producenter som har lite skills, men överlag verkar ju genren idag anpassas för kommersiella behov (vilket man ganska tydligt kan se i den nästan komiska videon MyStiC länkade).

Att folk ska börja hacka på någon bara för ATT dom inte gillar det man själv gillar är bara skevt.

Lägg ner nu istället indiepojken. <- Det är ungefär så du och andra beter sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att folk ska börja hacka på någon bara för ATT dom inte gillar det man själv gillar är bara skevt.

Indiepojken? Har i stort sett inte lyssnat på något som går under "indie" på snart två år, och har knappt gjort det även innan dess (nåja, åtminstone inte efter genren gick käpprätt åt helvete). Och att man inte kan diskutera huruvida musik på ett "objektivt" sett är bra (eller dåligt) är till 90% BS, visst kan man ha olika tycke för själva stilen, men enligt mig finns det bra och dålig musik inom alla stilar förutom metal, dansband och modern R'n'B som alltid är dåliga.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det förvånar mig att någon som har hängt på internet och forum i några år kan ta det där inlägget som att "hacka på någon". :o Tycker för övrigt att det där är ganska intressant så någon borde dra tummen ur och skapa en vettig tråd åt dylika diskussioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill hylla min praktik plats trodde först att jag inte skulle trivas fast dem som ordnade platsen åt mig sa att dem andra har trivdes rätt så bra där så trodde ja först att ja inte skulle göra det. Men redan första och andra dagen så trivdes jag jätte bra. Var inte alls som jag trodde har faktiskt fått prova på olika saker där som jag har knappt gjort förut och bra med arbetare har man också men synd bara att det är 5 veckor kvar av min praktik.

Skulle gärna komma tillbaks dit och jobba och känns annorlunda att kliva upp 6 på morgonen jämn fört med 7 halv 8 när man skulle med bussen till skolan då kände ja mig rätt så seg och trött. Men nu när man går upp 6 på morgonen och tar på sig arbetskläderna och gör sig ordning och börjar gå så har ja märkt att jag är inte alls lika trött på morgonen som förut. Men skulle vara kul om man fick mer praktik där samt sommarjobb och framför allt kanske praktik där i 2 år eller fastanställning. Så min hyllning går till min praktik plats jag har.

Samt att jag gör mer på praktiken än vad jag gör i skolan så kanske detta kommer ge mig ett lyft sen när man återkommer till skolan har inte vart som i skolan att man inte orkar göra visa saker, men nu när jag får nya arbetsuppgifter direkt när man är klar så uppskattar jag verkligen att man får prova på arbetslivet. Samt att man får variera lite också.

Redigerad av SilentViper
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill hylla den extremt konstiga medelålders mannen som ser ut som en ryss i ansiktet och står utanför en resturang varenda morgon och säger "Good Morning" till alla han möter vilket i stort sett är minst 3 personer i sekunden. Långmeningfail!

Ibland skippar han dock "Good" och säger bara "Morning". Både komiskt och underbart att träffa på honom varenda morgon.

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor