Jump to content

Hyllningar!

Kebab
 Share

Recommended Posts

Jag vill hylla Grooveshark som jag tycker är många gånger bättre än Spotify. De har nu fixat mobilapp till iPhone, de har INGEN reklam och även rätt schyssta bonusar om man skaffar VIP... Vilket kostar 3 dollar i månaden! Största fördelen är förstås att de har alla låtar man kan tänka sig (Beatles? Jajjemän. Metallica? You know it. Headhunterz? JA! <3). :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill hylla Grooveshark som jag tycker är många gånger bättre än Spotify. De har nu fixat mobilapp till iPhone, de har INGEN reklam och även rätt schyssta bonusar om man skaffar VIP... Vilket kostar 3 dollar i månaden! Största fördelen är förstås att de har alla låtar man kan tänka sig (Beatles? Jajjemän. Metallica? You know it. Headhunterz? JA! <3). :naughty:

Mycket imponerande urval av musik, hittade en hel del artister, och många låtar, som inte finns på Spotify.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det lagligt då? :mellow:

Is Grooveshark legal?

Grooveshark is 100% legal. It is our aim to revolutionize the way you listen to music, and we intend to do so in a completely legal manner. Artists and labels are compensated every single time a song is streamed from Grooveshark. If anyone is opposed to their content being on Grooveshark, we will happily remove it, but we would much prefer to pay them!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det hör väl egentligen inte hemma i den här tråden, men..

Grooveshark befinner sig i samma gråzon som The Pirate Bay gör. Man har uppe massor av material som man inte har rättigheter till..men det luriga i affären är att de själva (åtminstonde försöker frigöra sig från det) inte har något ansvar för det hela, utan att man anger att uppladdarna är ansvariga för materialet. Här kan hittas en lista på alla bolag de har avtal med..men det man kan notera är t ex att av de fyra största skivbolagen (Sony Music Entertainment, Universal Music Group, Warner Music Group och EMI) har man ett avtal med ett av dem (EMI, det avtalet kom till efter att EMI stämt dem förresten). Så sent som i Mars stämde Pink Floyd dem..och vann givetvis.

Min gissning är att så länge det är så pass litet som det är nu så kommer det inte att hända någonting särskilt snabbt (de har andra, högre prioriteringar)..men om de växer så..

Sedan tror jag förvisso att Plaisir med sin fråga undrade om det var lagligt att använda.

Whatever, Grooveshark 4 life.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor