Jump to content

Hyllningar!

Kebab
 Share

Recommended Posts

Sant. Om Hammarby möter West Ham så hejar jag naturligtvis på Bajen, men för varje gång West Ham vinner i ex. Premier League blir jag lite lyckligare.

Sedan som du säger så kan man heja på lag för att det ska bli en jämn matchserie, eller för att utgångsläget för ens egna lag blir bättre om Lag X vinner, eller vad som helst som behagar. Jag "hejar" på aik i kvalserien, i och med att det vore roligt för Stockholmsidrotten med ett till lag i högsta serien. I övrigt önskar jag aik samt dif allt hemskt i världen.

Typ som du säger jag har haft Liverpool kärt i ca 4-5 år i Engelska ligan men håller lite på Bajen i fotboll och som du säger om dem lagen möts i nån fotbolls match håller jag självklart på Liverpool

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stort reportage om Stig Dagerman i SvD idag! Jag blev glad!

Sen blev jag ännu gladare när jag läste att alla hans romaner ska ges ut i nyutgåva. Jag har hittat alla mina genom släkt och vänner eller genom gamla bokbutiker och många saknar sidor och ramlar sönder. Så jag vill hylla att Sverige upprätthåller sitt kulturarv!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill hylla mig själv.

Fick för en timme sedan en påminnelse om den kortare antropologiska uppsatsen som skulle ha skrivits till imorgon. Höll först på att bajsa på mig av självhat, men övergick ganska raskt till att skriva istället. Började från ett blankt papper och har nu, en timme senare, färdigställt hela läxan. Jag är verkligen bäst på att skita ur mig struntprat när jag som mest behöver det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill hylla mig själv.

Fick för en timme sedan en påminnelse om den kortare antropologiska uppsatsen som skulle ha skrivits till imorgon. Höll först på att bajsa på mig av självhat, men övergick ganska raskt till att skriva istället. Började från ett blankt papper och har nu, en timme senare, färdigställt hela läxan. Jag är verkligen bäst på att skita ur mig struntprat när jag som mest behöver det.

Haha, starkt jobbat!

Passande också att du skrev det inlägget då jag vill hylla mig själv jag med.

Har ett sårigt knä (Ovanligt att jag har det under försäsong. :( ) och det här är värre än vad det varit något annat år. Det har varat och runnit blod såpass under kvällen att vid ett tillfälle såg det ut som någon hade hällt lite vinbärsgele på mitt knä. Det var klumpar och de hade ungefär samma färg, genomskinlighet och glänsande yta som gele har.

I alla fall, jag tänkte att det här kan jag fan inte sova med, hela sängen kommer vara nedsölad när jag är klar med den.

Smet in i badrummet då jag vet att morsan brukar ha kompresser hemma, men det fanns inga, vad göra?

Jo, rota fram dina gamla, fortfarande förslutna, bomullstussar som du fått av tandläkaren efter att ha dragit ut tänder, och som du sparat av någon outgrundlig anledning. Veckla upp dessa tussar, kommer du få en rätt stor fyrkantig bit plus en gummiring. Eftersom det är ganska stora maskor i biten av bomullstråd så viker du arket på mitten en gång, sedan applicerar du den mot såret och tejpar fast med kirurgisk papperstejp. Enkelt! :D

Det roliga var att den första tussen gick nästan sönder för att jag inte lyckades veckla upp den, den andra tussen gick rätt snabbt att veckla upp, men lite av biten gick sönder när jag lossade gummiringen. När jag sedan skulle ge mig på den tredje tussen så hade jag lärt mig hur tussen var "uppbyggd" så då tog det mig bara två rörelser så hade jag vecklat ut hela bomullstussen och hade gummiringen i min hand utan trasig bomullsbit.

Eller, det var kanske inte det roliga. Men det roliga var att jag blev sjukt stolt över mig själv att jag så snabbt lärt mig hur tussen var uppbyggd att jag kunde öppna den tredje så enkelt och snabbt. Känns inte som någonting man borde bli stolt över. :P

Men är man teknist så är man, då älskar man när man lyckas se hur saker fungerar, även om det så bara är hur man gör en bomullstuss av ett fyrkantigt bomullsark och en gummiring. :D

Ehm, ja just det. Det är min kreativitet jag vill hylla, nu sitter jag med ett litet ark över såret som bör släppa igenom luft lika bra som en kompress gör, samtidigt som den ser till att jag inte kommer klägga ned hela sängen under natten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill hylla Beverly Hills 90210! Har aldrig sett det förr, men råkade precis zappa över på ett program från första säsongen. De har fester och musiken som spelas är ju helt jävla awesome! :D:D:P:wub:

Haha sweet, minns faktiskt att jag tittade på det när det gick. Antagligen gjorde jag det för att mina systrar tittade på det. De på jobbet trodde inte på mig eftersom jag bara skulle ha varit fyra år när det kom till Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...