Jump to content

Hyllningar!

Kebab
 Share

Recommended Posts

Och varför skulle man inte kunna ha det?

Eftersom det strider mot logikens lagar, nationalencyklopedin definierar"favorit" som väntad vinnare (av tävling); person som är mest omtyckt, som du ser står person i singular och det finns bara en sak inom samma område som du kan favorisera, förutsatt att dessa inte är exakt likadana.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom det strider mot logikens lagar, nationalencyklopedin definierar"favorit" som väntad vinnare (av tävling); person som är mest omtyckt, som du ser står person i singular och det finns bara en sak inom samma område som du kan favorisera, förutsatt att dessa inte är exakt likadana.

Å andra sidan kan favoritskapet, inom samma sport, gå i en hierarkisk trappa där Lag 1 är laget i hjärtat medan Lag 2 och Lag 3 har man ett litet gott öga för (tänk odds fast istället för hur bra lagen är så hur bra du tycker om dem). Ofta är lagen från olika nationer men det finns en risk att de kan mötas i cupspel eller liknande.

Jag gillar Bajen i alla sporter, till och med bowling.

-

Jag vill hylla min far som gav mig en biljett till gårdagens final i födelsedagspresent. Det blev en heldag i Uppsala då tåget från Sthlm C gick 10:11. Under matchen var det riktigt kallt men det var som bortblåst när slutsignalen gick, och alla samlades på planen. Vissa stormade till och med ceremonipodiet, mest huliganer och ultras, men även vanligt folk. Vem ser jag inte lunka ned för trappan efter ett tag om inte farsan?! >_< Bara det är värt en hyllning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Å andra sidan kan favoritskapet, inom samma sport, gå i en hierarkisk trappa där Lag 1 är laget i hjärtat medan Lag 2 och Lag 3 har man ett litet gott öga för (tänk odds fast istället för hur bra lagen är så hur bra du tycker om dem). Ofta är lagen från olika nationer men det finns en risk att de kan mötas i cupspel eller liknande.

Men då är ju bara det första laget ditt favoritlag?

Själv kan jag sympatisera med andra lag utifall att mitt favoritlag inte spelar.

I lördags tex satt jag o hejjade på Brynäs bara för att jag ville att det skulle bli en jämn matchserie där. Men mitt favoritlag är LHC.

För det har jag ju inte fler favoritlag utan endast ett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men då är ju bara det första laget ditt favoritlag?

Själv kan jag sympatisera med andra lag utifall att mitt favoritlag inte spelar.

I lördags tex satt jag o hejjade på Brynäs bara för att jag ville att det skulle bli en jämn matchserie där. Men mitt favoritlag är LHC.

För det har jag ju inte fler favoritlag utan endast ett.

Sant. Om Hammarby möter West Ham så hejar jag naturligtvis på Bajen, men för varje gång West Ham vinner i ex. Premier League blir jag lite lyckligare.

Sedan som du säger så kan man heja på lag för att det ska bli en jämn matchserie, eller för att utgångsläget för ens egna lag blir bättre om Lag X vinner, eller vad som helst som behagar. Jag "hejar" på aik i kvalserien, i och med att det vore roligt för Stockholmsidrotten med ett till lag i högsta serien. I övrigt önskar jag aik samt dif allt hemskt i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ha ett favoritlag och sympatisera med andra. Men jag tycker om han håller på Bajen som har lag i nån av de högsta divisionerna i alla populära sporter borde man hålla på dom i alla, inte ha ett annat i hockey t.ex.

För att vara någorlunda nära topic vill jag hylla Ballerina Kladdkaka, Leo Messi, The Stone Roses och vädret.

Redigerad av Frusciante
Länk till kommentar
Dela på andra sidor