Jump to content

Hyllningar!

Kebab
 Share

Recommended Posts

Jag vill hylla Darrell "Dimebag Darrell" Lance Abbot , en av världens bästa el-gitarrister, som blev brutalt mördad den 8 December 2004 (5 år sedan) under en konsert med sitt nya band Damageplan. Dimebag är mest känd för att ha spelat el-gitarr i bandet Pantera. Han blev 38 år gamal.

rb_2_1143021_0.png

R.I.P Dimebag, älskad av många, glömd av få.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill hylla Darrell "Dimebag Darrell" Lance Abbot , en av världens bästa el-gitarrister, som blev brutalt mördad den 8 December 2004 (5 år sedan) under en konsert med sitt nya band Damageplan. Dimebag är mest känd för att ha spelat el-gitarr i bandet Pantera. Han blev 38 år gamal.

R.I.P Dimebag, älskad av många, glömd av få.

Vad var motivet bakom mordet och hur gick det till (mitt under konsert)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad var motivet bakom mordet och hur gick det till (mitt under konsert)?

Så här var det:

Pantera splittrades efter interna bråk 2003. Vinnie Paul (trummisen) och Dimebag gick vidare och skapade bandet Damageplan. Det var under en Damageplan konsert 2004 som en psyksjuk kille (Nathan Gale) rusade upp på scenen och sköt Dimebag i huvudet fem gånger. Gale var ett stort Pantera fan men hävdade samtidigt att Pantera hade snott alla låtar som han hade skrivit och gjort om till sina egna. Sen var det väl en blandning mellan just det och det faktim att Pantera hade splittrats som var droppen som fick bägaren att rinna över :D

EDIT: Ett stort R.I.P till John Lennon också. Inget Beatles fan, men han var en otroligt skicklig musiker. That's for sure.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill hylla julkänslan som äntligen infinner sig. Det slog mig för ett par minuter sedan när jag tittade ut på snön, hade en lussebulle i handen och hörde Fairytale of New York på TV:n i bakgrunden, att det faktiskt är jul... :mf_doof:

Fan, jag fick nog också den första riktiga julkänslan idag! Var minusgrader när jag cyklade till skolan, vi gick och fikade efter skolan, jag drack varm choklad, och ikväll har jag skitit i allt pluggande jag borde göra och spelat CS med en massa kompisar, vilket var riktigt längesen. Skev definition av julkänsla men så är det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, jag fick nog också den första riktiga julkänslan idag! Var minusgrader när jag cyklade till skolan, vi gick och fikade efter skolan, jag drack varm choklad, och ikväll har jag skitit i allt pluggande jag borde göra och spelat CS med en massa kompisar, vilket var riktigt längesen. Skev definition av julkänsla men så är det!

Haha, aw. Själv hoppas jag på att julkänslan ska inbefinna sig i dagarna här, har verkligen noll julkänsla (däremot är jag kär som jag vet inte vad!). Men ja, ligger väl 1,5 dm snö här och julmusiken spelas för fulla muggar, men nädå, julkänslan uteblir.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor