Jump to content

Ovanligt hög ping i spel

ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Hejsan!

Igår märkte jag av att min ping verkligen höjdes ovanligt mycket.

Tidigare har jag haft följande ping i dessa spel

GW = c.a 40-50 ibland upp mot 100 inget som stör mig

TF2 = runt 10-15

CS = runt 10-15

Men numera har jag följande

GW = c.a 400 eller mer

TF2 = Ungefär 100-200

CS = Ungeför 100-200

Jag har inte gjort nått särskilt under senaste tiden och jag har inga onödiga program såsom µtorrent eller liknande igång i bakgrunden.

Har ni någon aning om vad som kan ha hänt, säkert en väldigt dum fråga, men det är förbaskat störande då jag blir kickad från bra många cs,tf2 servrar och kan knappt spela GW längre pga allt förbannat lagg.

Help pl0x?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öppna portar, kolla brandvägg, testa om din internetanslutning har rätt hastighet, sök efter virus och spyware, yada yada.

Det där börjar jag faktist fundera lite smått på och jag har testat min anslutning vid flera tillfällen även när morsans dator är igång och inte igång.

Vad jag vet har vi uppgraderat våran bandbredd från 2MB/s till 5MB/s (stort steg YAY) och alla gångerna har jag fått 3.8MB/s.

Kan det vara nått med det och göra månne tro?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åter igen med problemet.

Det hade väl "löst" sig ett tag, men nu så har samma sak börjat hänt igen, jag har börjat stänga av datorn om nätterna numera för att få den såpass kall som möjligt så det inte kan vara överhettning eller liknande. Jag testade även att städa datorn som Boomer sa.

Jag börjar fundera också, eftersom jag och morsan är kopplade till samma router, kan det vara så att hon kan ha fått något "virus" i sin dator som även slår ut min dator på nån höger?

Och, kan det vara så att spotify också kan dra bandbredd ifrån mig?

Då både jag och morsan använder det, jag brukar inte köra musik när jag spelar (åtminstone inte på fps spel, då jag tappar koncentrationen) och jag vet att mor min brukar använda det istortsett hela tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åter igen med problemet.

Det hade väl "löst" sig ett tag, men nu så har samma sak börjat hänt igen, jag har börjat stänga av datorn om nätterna numera för att få den såpass kall som möjligt så det inte kan vara överhettning eller liknande. Jag testade även att städa datorn som Boomer sa.

Jag börjar fundera också, eftersom jag och morsan är kopplade till samma router, kan det vara så att hon kan ha fått något "virus" i sin dator som även slår ut min dator på nån höger?

Och, kan det vara så att spotify också kan dra bandbredd ifrån mig?

Då både jag och morsan använder det, jag brukar inte köra musik när jag spelar (åtminstone inte på fps spel, då jag tappar koncentrationen) och jag vet att mor min brukar använda det istortsett hela tiden?

:naughty: , klart att det är Spotify! Själv tycker jag den drar enormt med bandbredd...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor