ZcruweN Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 Hejsan! Igår märkte jag av att min ping verkligen höjdes ovanligt mycket. Tidigare har jag haft följande ping i dessa spel GW = c.a 40-50 ibland upp mot 100 inget som stör mig TF2 = runt 10-15 CS = runt 10-15 Men numera har jag följande GW = c.a 400 eller mer TF2 = Ungefär 100-200 CS = Ungeför 100-200 Jag har inte gjort nått särskilt under senaste tiden och jag har inga onödiga program såsom µtorrent eller liknande igång i bakgrunden. Har ni någon aning om vad som kan ha hänt, säkert en väldigt dum fråga, men det är förbaskat störande då jag blir kickad från bra många cs,tf2 servrar och kan knappt spela GW längre pga allt förbannat lagg. Help pl0x? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 Om du har andra datorer i huset som kör uTorrent så kan det vara problemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2009 Om du har andra datorer i huset som kör uTorrent så kan det vara problemet. Morsan är den enda som har dator kopplad till samma router och hon vet inte hur man använder µtorrent så nein, kan inte vara det som är problemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 22 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2009 Morsan är den enda som har dator kopplad till samma router och hon vet inte hur man använder µtorrent så nein, kan inte vara det som är problemet. ' Annars kan du mäta din bredbandsstyrka Här och kolla om den är "rätt" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2009 Städat datorn på senare tid? Om inte så bör du göra det, damm kan sätta sig på jobbiga ställen och göra det varmt för datorn. Detta kan resultera i högre ping. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2009 Städat datorn på senare tid? Om inte så bör du göra det, damm kan sätta sig på jobbiga ställen och göra det varmt för datorn. Detta kan resultera i högre ping. Det var nått nytt för mig, får väl ta och göra det imorn då, orkar inte just nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2009 Haha, jag röä'ste Winling i denna tråd som hjag såeöade tidigare ikväl!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2009 Haha, jag röä'ste Winling i denna tråd som hjag såeöade tidigare ikväl!! Dude...... ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2009 Öppna portar, kolla brandvägg, testa om din internetanslutning har rätt hastighet, sök efter virus och spyware, yada yada. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 23 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2009 Öppna portar, kolla brandvägg, testa om din internetanslutning har rätt hastighet, sök efter virus och spyware, yada yada. Det där börjar jag faktist fundera lite smått på och jag har testat min anslutning vid flera tillfällen även när morsans dator är igång och inte igång. Vad jag vet har vi uppgraderat våran bandbredd från 2MB/s till 5MB/s (stort steg YAY) och alla gångerna har jag fått 3.8MB/s. Kan det vara nått med det och göra månne tro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 23 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2009 gw = ? Har du rätt settings i tf2 å cs? rates osv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 23 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2009 gw = ? Och du menar? Har du rätt settings i tf2 å cs? rates osv Ja, jag har kollat upp allt det där också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 23 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2009 gw = ? Guild Wars Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 2 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Åter igen med problemet. Det hade väl "löst" sig ett tag, men nu så har samma sak börjat hänt igen, jag har börjat stänga av datorn om nätterna numera för att få den såpass kall som möjligt så det inte kan vara överhettning eller liknande. Jag testade även att städa datorn som Boomer sa. Jag börjar fundera också, eftersom jag och morsan är kopplade till samma router, kan det vara så att hon kan ha fått något "virus" i sin dator som även slår ut min dator på nån höger? Och, kan det vara så att spotify också kan dra bandbredd ifrån mig? Då både jag och morsan använder det, jag brukar inte köra musik när jag spelar (åtminstone inte på fps spel, då jag tappar koncentrationen) och jag vet att mor min brukar använda det istortsett hela tiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 2 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2009 Åter igen med problemet. Det hade väl "löst" sig ett tag, men nu så har samma sak börjat hänt igen, jag har börjat stänga av datorn om nätterna numera för att få den såpass kall som möjligt så det inte kan vara överhettning eller liknande. Jag testade även att städa datorn som Boomer sa. Jag börjar fundera också, eftersom jag och morsan är kopplade till samma router, kan det vara så att hon kan ha fått något "virus" i sin dator som även slår ut min dator på nån höger? Och, kan det vara så att spotify också kan dra bandbredd ifrån mig? Då både jag och morsan använder det, jag brukar inte köra musik när jag spelar (åtminstone inte på fps spel, då jag tappar koncentrationen) och jag vet att mor min brukar använda det istortsett hela tiden? , klart att det är Spotify! Själv tycker jag den drar enormt med bandbredd... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts