Jump to content

Gå från Vista till XP

Marquis
 Share

Recommended Posts

Hur är egentligen spelprestandan i Win7-betan då? Vore ju skönare att köra den, för den lär vara rätt stabilt av vad jag hört.

Dom jag känner som har Win7 har inte stött på några problem med spel

Har kompisar som har kompabilitets problem :( , te.x Steam ville inte installeras och Source baserade spel ville inte starta. Men sedan har ju det kommit lösningar med tiden plus att Windows 7 är en Beta. Men Windows 7 kommer tveklöst vara det bästa operativ systemet när det kommer ut (Vista vs XP vs Win 7)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då vi är inne på Win 7 lite så har ja en fråga. Ja har funderat på att dra ner Win7 men just att ja orkar inte sitta och formatera etc och installera om alla spel och så. Är det lagligt att tanka Win7 ja från torrent sidorna? Vet inte om de har en öppen beta fortfarande. Annars går det att få tag i win7 via microsofts hemsida?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmz, funderar kanske på att partitionera upp hårddisken och köra en XP-partition där jag bara har prestandakrävande applikationer, borde väl fungera?

Någon som sitter på något guide som är enkel att följa hur man först partitionerar hårddisken och sedan lägger in en XP-installation på den? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den lagliga nedladdningen av betan är stäng för ett bra tag sedan tror jag.

Nedladdningen ja, men du kan än få en Beta nyckel(serial) till Win 7. Ska finnas på deras hemsida för Win 7 betan :teehee:

Hmmz, funderar kanske på att partitionera upp hårddisken och köra en XP-partition där jag bara har prestandakrävande applikationer, borde väl fungera?

Någon som sitter på något guide som är enkel att följa hur man först partitionerar hårddisken och sedan lägger in en XP-installation på den?:(

Vista på ena och XP på andra?

Har du tillräckligt stor hårddisk?

Men har du installerat Vista redan så kan du använda diskhanteraren (inte för tallrik disk utan hårddisk) i Vista.

(Start -> Högerklicka på den här datorn -> Hantera -> 'under lagring' Diskhanteraren.)

Där kan du ju partionera om och grejer :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den interna är på 250GB och så har jag en extern på 500GB. Går det att köra ett operativsystem från den? Gör nog troligen inte det, men det kan vara bra att veta om alternativet finns.

Det ska gå, men det kanske blir lite knep&knop för att få det att funka :(

Samtidigt, ska du ja en Partion som är XP och en övrigt på den då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det kan sega datorn om man har två OS iallafall vad ja har hört. Rätta mig om jag har fel.

Det finns rykten om att det kan bli knas med Linux och Windows på SAMMA HDD. Tydligen så kan ena göra det segare för andra. Men inget som är offcielt eller känt.

Dock, om du bara sättre te.x Win XP i viloläge och bootar Win 7 så kommer du INTE åt filer på Win XP partitionen. Detta har jag varit med om.

Men annars så ska det funka fint.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor