Tweak Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Om jag köper de här högtalarna, kan jag koppla in dem direkt i en mp3 då eller måste man ha någon slags förgrenare (hittar inte ordet) mellan mp3n och dem då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Adapter kanske är ordet du söker? Och nej det behöver du inte, stereoutgångar på mp3-spelare är 3,5 mm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 (redigerad) Finns dom som är på 2.5mm, men dom är ganska ovanliga så det är nog inget problem. Redigerad 20 februari, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Adapter kanske är ordet du söker? Och nej det behöver du inte, stereoutgångar på mp3-spelare är 3,5 mm Aa, och tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Just dom där är inga problem alls, 2x1W är inget. Däremot så fungerar det inte att dra in typ vilka wattantal som helst, då mp3'an inte skulle klara av att driva högtalarna. Det behöver man en egen källa till, oftast i gestalt av en adapter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 (redigerad) Just dom där är inga problem alls, 2x1W är inget. Däremot så fungerar det inte att dra in typ vilka wattantal som helst, då mp3'an inte skulle klara av att driva högtalarna. Det behöver man en egen källa till, oftast i gestalt av en adapter. Prylen står att prylen är gjord för att användas till mp3-spelare så watten är nog inget man behöver bry sig om. Då det är inbyggd förstärkare så kan du mata in en svag signal och driva vilka högtalare som helst, så länge stärkaren är kraftig nog och det kan man ju då anta att den är. En adapters enda syfta är att byta form på en kontakt (i det här fallet), hur menar du att det skulle vara en egen källa? Redigerad 20 februari, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 Prylen står att prylen är gjord för att användas till mp3-spelare så watten är nog inget man behöver bry sig om. Då det är inbyggd förstärkare så kan du mata in en svag signal och driva vilka högtalare som helst, så länge stärkaren är kraftig nog och det kan man ju då anta att den är. En adapters enda syfta är att byta form på en kontakt (i det här fallet), hur menar du att det skulle vara en egen källa? http://www.bassemporium.com/images_products/dunlopecb05.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 (redigerad) http://www.bassemporium.com/images_products/dunlopecb05.jpg Drivs med 3 st. R03-batterier Redigerad 21 februari, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 Just dom där är inga problem alls, 2x1W är inget. Däremot så fungerar det inte att dra in typ vilka wattantal som helst, då mp3'an inte skulle klara av att driva högtalarna. Det behöver man en egen källa till, oftast i gestalt av en adapter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 Just dom där är inga problem alls, 2x1W är inget. Däremot så fungerar det inte att dra in typ vilka wattantal som helst, då mp3'an inte skulle klara av att driva högtalarna. Det behöver man en egen källa till, oftast i gestalt av en adapter. Även om det hade hade stått 2x15 watt så hade MP3-spelaren kunnat driva det, eftersom det är inbyggd förstärkare. Den externa strömförsörjningen (adaptern) har ingenting med signalstyrkan ur mp3:n att göra, eller hur mycket elementen kommer röra sig. Den gör bara så batteriet inte tar slut så fort. När TS undrade om han behövde en adapter menade han typ en sånhär Så när du svarar på hans fråga om adapter med att anledningen till att man inte behöver det är för att högtalarna bara ligger på 1W så är det jäkligt otydligt hur du menar. Sen vet jag ju att du vet det jag skriver nu, men grejen är att du uttrycker dig så klumpigt. . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 Strömadapter, det där på bild är i mina ögon mer en converter (även om det heter jack adapter på eng). Nu vet jag redan vad du syftade på, men du verkar onekligen inte fatta vad jag menar. Dom högtalarna han länkade till är helt orelevanta, då jag menade att han inte kan ta med sig vad som helst (JAAA, JAK TAR MED MIG MITT 5.1 UT I SKOGEN UTAN EXTERN DRIVKRAFT). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts