Jump to content

Problem med TCP-paket

Pico
 Share

Recommended Posts

Hejsan. Jag och några kamrater skulle spela det utmärkta Worms World Party online, och självfallet ska någon av oss vara värd för spelet. Detta har dock inneburit ett antal komplikationer som vi steg för steg har tagit oss förbi. Slutligen kom vi fram till den sista delen som ingen av oss, av någon jävla oerhörd anledning, kom riktigt underfund med.

Saxat från http://forum.team17.com/showpost.php?p=72394&postcount=4 (7.4)

> If you want to be able to host a game you will have to redirect

> incoming packets on the TCP ports to your machine.

Hur gör man detta?

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan. Jag och några kamrater skulle spela det utmärkta Worms World Party online, och självfallet ska någon av oss vara värd för spelet. Detta har dock inneburit ett antal komplikationer som vi steg för steg har tagit oss förbi. Slutligen kom vi fram till den sista delen som ingen av oss, av någon jävla oerhörd anledning, kom riktigt underfund med.

Saxat från http://forum.team17.com/showpost.php?p=72394&postcount=4 (7.4)

> If you want to be able to host a game you will have to redirect

> incoming packets on the TCP ports to your machine.

Hur gör man detta?

Tacksam för svar.

Som Giz säger så ska du fixa portarna, hur du gör detta tänker jag inte gå in på, portforward.com har svar på det mesta. Se bara till att specificera att all trafik på den porten går till din lokala IP :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor