P-C Skrivet 16 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2009 Kaffe ska drickas med mjölk eller kanske lite sojagrädde. Kan inte dricka svart eller med socker och ser ingen anledning till varför jag skulle göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2009 Det blir minst en tekanna om dagen. En kanna är väl sisådär 5 koppar så vi avrundar det till 3 koppar kaffe. Jag har börjat dricka mer och mer kaffe på sistone också, föräldrarna fick något Irish Cream-kaffe och det är verkligen jättegott. Kanske blir en kopp extra eller två. Fysiskt beroende kan man vad jag har läst inte bli av koffein men lite psykiskt beroende är jag nog. Eftersom jag får i mig koffein i princip dagligen slipper jag "baksmällan" man får 72 timmar efter sin senaste koffeindos men visst är jag (eller intalar mig att jag är) trött om jag inte får en kopp te på morgonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2009 Själv känner jag mig aldrig piggare efter en(elller fler) kopp(ar) kaffe. Det kanske är för att jag inte går in tillräckligt mycket för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 16 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2009 (redigerad) Själv känner jag mig aldrig piggare efter en(elller fler) kopp(ar) kaffe. Det kanske är för att jag inte går in tillräckligt mycket för det. Egentligen måste man väl inbilla sig att man blir piggare. Då blir man det. Redigerad 16 februari, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 16 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2009 Minst 1 gång om dagen blir det, men oftast 2-3. På morgonen, efter maten och alltid innan träning. Jag klassar nog mig själv som beroende men med tanke på allt annat skit man kan bli beroende av känns koffeinet ganska så harmlöst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2009 (redigerad) Fysiskt beroende kan man vad jag har läst inte bli av koffein Fel. Koffein är nästan den mest beroendeframkallande, lagliga substansen som finns. Efter långvarigt bruk binder sig koffeinet till speciella receptorer i hjärnan som är till för ett annat ämne jag inte minns namnet på så istället för att ta emot det ämnet tar receptorerna emot koffeinet och blir med tiden till "koffeinreceptorer" istället för "vaddetnuhettereceptorer". När det händer ändras hjärnans signalsubstanser och det leder till att hjärnan ger kroppen fysisk abstinens när den inte får sitt koffein. Receptorerna återställer sig såklart om man inte dricker på ett tag. edit: Abstinenssymptom brukar kicka in 12-36 timmar efter senaste intaget och ger huvudvärk, migrän, trötthet, initiavtlöshet och i vissa fall depression eftersom hjärnan slutar tillverka dopamin om du går cold turkey. Redigerad 16 februari, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 16 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2009 Dricker 0-5 koppar om dagen, beroende på vart jag befinner mig. Alltid svart. Nej, inte beroende. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 1-2/nej. Jag tycker om kaffe, det är gott och uppiggande. Emellertid är jag för lat för att orka brygga det särskilt ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 Har börjat köpa smaksatt kaffe från Kahls. Så jävla gott, har inte hunnit gå igenom allt än, men snart så. http://www.kahls.se/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 Jag undviker kaffe. I've got a sweet-tooth, yo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 Hahahah fy fan vilken fucking historia, bästa jag hört 2009 !. Men jag dricker typ 4 eller 5 koppar per dag om kaffet finns hemma dvs. Brukar alltid vilja dricka mer men försöker hålla mig, tycker jag är onyttig så det räcker nu... kanske jag ska trappa ner till 3 koppar per dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 Har hört att man inte kan bli beroende av kaffe på så sätt som med tobak. Däremot får vanliga kaffetunnor ofta abstinens och huvudvärk ca 12-36 timmar efter senaste koppen. Själv dricker jag två, tre stycken 2,5 dl koppar om dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts