Jump to content

Svensk GTA wiki

VickeX
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 502
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fick också kryss på mina första försök, antar att det är samma användare på alla wikia-sidor? ...så att det är upptaget på någon annan sida?

Japp.

---

Alright, ni som har "anmält" er ska börja regga er nu.

edit: Tog bort listan eftersom den var gammal

----

Sen var det det här med arbetsordning.

Om vi utgår från Henkibojjs tankekarta (KLICK) är det troligtvis bäst att börja med följande artiklar:

GTA-serien

GTA

GTA 2

GTA III

GTA: Vice City

GTA: San Andreas

GTA IV

Rockstar

Take 2

GTA London

GTA Advance

GTA LCS

GTA VCS

GTA TLA

GTA CW

När dessa artiklar har skapats borde det finnas en massa röda länkar som vi kan spinna vidare på och börja konstruera huvudsidan och det grafiska. :yes:

Välj en artikel som ni vill skriva (eller be om att bli tilldelade en) och sätt igång, personligen tänkte jag börja med att skriva Vice City-artikeln. Om ni vill får ni, som sagt, översätta/skriva av från andra wikis så länge de är under GNU-licensen (=bl.a. alla wikia-sidor+"vanliga" wikipedia).

Vidare behövs en temporär logga. Storlek: 135x155. Nothing fancy now. :naughty:

(Angående reklamen så länkar den till andra wikia-sidor, använd adblock om den stör.)

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Umb har en fråga. Visst de som bara som anmält sig att skriva artiklar ska skriva detta om GTA? Kanske var en dum fråga men men

Nope (tror inte de iaf), alla får skriva, bara det att han ville ha några som lovat att hjälpa till så att han inte sitter själv och ska fylla allt.

typ. :naughty:

Jag börjar hjälpa till efter helgen, ska dra på lan nu snart

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

\o/

Första artikeln + ny logga!

Jag använde mig av artiklar på wikia+wikipedia när jag skrev artikeln. Den är dock fortfarande lite havlfärdig och det finns inga bilder i artikeln, nån får gärna fixa det.

Nu finns det ett antal röda länkar som ni kan skriva vidare på. :yes:

Nope (tror inte de iaf), alla får skriva, bara det att han ville ha några som lovat att hjälpa till så att han inte sitter själv och ska fylla allt.

Exakt. Ska jag sitta och göra allt kommer det här projektet att gå under innan det ens har börjat.

Time to put your money where your mouth is!

Jag reggade mig också igår. Doc Grumpy till eran tjänat, tilldela mig en arbetsuppgift (jag vill dock inte skriva om GTA 1 och 2 men allt annat går bra).

Skriv om GTA III. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

\o/

Första artikeln + ny logga!

Jag använde mig av artiklar på wikia+wikipedia när jag skrev artikeln. Den är dock fortfarande lite havlfärdig och det finns inga bilder i artikeln, nån får gärna fixa det.

Nu finns det ett antal röda länkar som ni kan skriva vidare på. :yes:

[inster arg smiley] varför låste du den? Hade ju kunnat fixa bild och så annars! Men jag måste defenitivt lära mig lite olika koder och boxar som är användbara!

Fuderar också på om vi verkligen borde ha länkar till svenska wikipedia i vice city artikeln?

Känner på mig att om jag börjar skriva kommer det bli så oseriöst! Vet inte om jag vågar skriva något?

Hur fan får man till boxarna som ligger på höger sida?

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor