StellHell Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Tror just wikia går ihop med reklam då det är gratis att ha det på deras server. Vet ej om det finns betalningsmöjligheter för att slippa reklam, men man kan iaf byta till ett annat domännamn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Nu är jag också registrerad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 (redigerad) Jag kan vara med och hjälpa till med texter, bilder eller något sånt. Jag nickar PlutoniuM^. Redigerad 26 februari, 2009 av kattälskaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Hmpf, varför går det inte att registrera som Boomer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Hmpf, varför går det inte att registrera som Boomer? Fick också kryss på mina första försök, antar att det är samma användare på alla wikia-sidor? ...så att det är upptaget på någon annan sida? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 (redigerad) Fick också kryss på mina första försök, antar att det är samma användare på alla wikia-sidor? ...så att det är upptaget på någon annan sida? Japp. --- Alright, ni som har "anmält" er ska börja regga er nu. edit: Tog bort listan eftersom den var gammal ---- Sen var det det här med arbetsordning. Om vi utgår från Henkibojjs tankekarta (KLICK) är det troligtvis bäst att börja med följande artiklar: GTA-serien GTA GTA 2 GTA III GTA: Vice City GTA: San Andreas GTA IV Rockstar Take 2 GTA London GTA Advance GTA LCS GTA VCS GTA TLA GTA CW När dessa artiklar har skapats borde det finnas en massa röda länkar som vi kan spinna vidare på och börja konstruera huvudsidan och det grafiska. :yes: Välj en artikel som ni vill skriva (eller be om att bli tilldelade en) och sätt igång, personligen tänkte jag börja med att skriva Vice City-artikeln. Om ni vill får ni, som sagt, översätta/skriva av från andra wikis så länge de är under GNU-licensen (=bl.a. alla wikia-sidor+"vanliga" wikipedia). Vidare behövs en temporär logga. Storlek: 135x155. Nothing fancy now. (Angående reklamen så länkar den till andra wikia-sidor, använd adblock om den stör.) Redigerad 26 februari, 2009 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Umb har en fråga. Visst de som bara som anmält sig att skriva artiklar ska skriva detta om GTA? Kanske var en dum fråga men men Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Umb har en fråga. Visst de som bara som anmält sig att skriva artiklar ska skriva detta om GTA? Kanske var en dum fråga men men Nope (tror inte de iaf), alla får skriva, bara det att han ville ha några som lovat att hjälpa till så att han inte sitter själv och ska fylla allt. typ. Jag börjar hjälpa till efter helgen, ska dra på lan nu snart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Boomer > PCarlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Reggade mig jag också. Pixiegnom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 (redigerad) Jag reggade mig också igår. Doc Grumpy till eran tjänst, tilldela mig en arbetsuppgift (jag vill dock inte skriva om GTA 1 och 2 men allt annat går bra). Redigerad 26 februari, 2009 av Grumpy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 (redigerad) Har inte spelat GTA på år och dagar känns det som, men översättningar kan jag absolut sätta mig ner och göra. Redigerad 26 februari, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 \o/ Första artikeln + ny logga! Jag använde mig av artiklar på wikia+wikipedia när jag skrev artikeln. Den är dock fortfarande lite havlfärdig och det finns inga bilder i artikeln, nån får gärna fixa det. Nu finns det ett antal röda länkar som ni kan skriva vidare på. :yes: Nope (tror inte de iaf), alla får skriva, bara det att han ville ha några som lovat att hjälpa till så att han inte sitter själv och ska fylla allt. Exakt. Ska jag sitta och göra allt kommer det här projektet att gå under innan det ens har börjat. Time to put your money where your mouth is! Jag reggade mig också igår. Doc Grumpy till eran tjänat, tilldela mig en arbetsuppgift (jag vill dock inte skriva om GTA 1 och 2 men allt annat går bra). Skriv om GTA III. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Är det någon som har ett tips om vad jag kan skriva? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Är det någon som har ett tips om vad jag kan skriva? Vad som helst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Jag skrev lite kort om Ray Liotta. Sen kom jag på att man kanske borde ha länkat direkt till Wikipedias artikel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 (redigerad) Jag blir gärna tilldelad en artikel att skriva om. Just hollar. EDIT: Jag är inte så erfaren med wikia's så jag undrar bara hur man skapar en ny artikel? Redigerad 26 februari, 2009 av Bebben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 (redigerad) \o/ Första artikeln + ny logga! Jag använde mig av artiklar på wikia+wikipedia när jag skrev artikeln. Den är dock fortfarande lite havlfärdig och det finns inga bilder i artikeln, nån får gärna fixa det. Nu finns det ett antal röda länkar som ni kan skriva vidare på. :yes: [inster arg smiley] varför låste du den? Hade ju kunnat fixa bild och så annars! Men jag måste defenitivt lära mig lite olika koder och boxar som är användbara! Fuderar också på om vi verkligen borde ha länkar till svenska wikipedia i vice city artikeln? Känner på mig att om jag börjar skriva kommer det bli så oseriöst! Vet inte om jag vågar skriva något? Hur fan får man till boxarna som ligger på höger sida? Redigerad 26 februari, 2009 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Känner på mig att om jag börjar skriva kommer det bli så oseriöst! Vet inte om jag vågar skriva något? Äsch. Finns ju alltid moderatorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 EDIT: Jag är inte så erfaren med wikia's så jag undrar bara hur man skapar en ny artikel? "Sök" på det du vill skriva om, sedan kommer följande text upp: "Det finns ingen sida med titeln "***". Du kan skapa denna sida.", du klickar bara på länken (andra meningen) så kommer sidan fram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts