Umberto Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Jag skulle vilja ha en väldigt simpel mindmap.. En liten ihopkoppling. Det får inte finnas konstiga kopplingar som att sidan och R* länkar till Gängen i SA. Det är ju en huvudartikel om just GTAfranchisen, som ska vara kopplad till R* och även vidare till alla spel. Varje spel ska INTE ha 40xscrolls på en sida, utan ska ha huvuddelen av vad just X handlar om, sen vidare ska finnas grundligare info om X och sen detaljerat på länkade sidor. Ska vi fördjupa oss långt, typ biografi om R* grundare osv? Mmm, jag har tänkt göra någon form av mindmap om/när wikiförslaget godkänns. Ser inget problem i att man fördjupar sig så länge ämnet är relaterat till GTA. Dock bör man i början koncentrera sig på att skriva "grundartiklar". Kommer alla få olika arbetsuppgifter på sidan eller hur kommer det att fungera? Får se... Vem som helst får iaf skriva om vad man vill så länge det är GTA-relaterat, det är trots allt roligare att skriva för att man vill och inte för att man "måste". I början är det dock, som sagt, bäst att koncentrera sig på att skriva grundartiklar; det kan t.ex. vara bra att ha en artikel om Liberty City innan man skapar en om Bohan osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 20 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Förresten Vicke, visst kan du bättre? Wiki går i ett... ljusare tema... kommer se knepigt ut med en black box. Jag spenderade inte jättelång tid med den, men tyckte att den såg helt okej ut ändå. Linjen under tjejen stör jag mig lite på, men vet inte hur jag ska få den att flyta in på ett snyggt sätt. Ser fel ut om hon bara slutar sådär. Bakgrunden var gråsvart för att jag tänkte att det skulle synas lite bättre än på forumets vita /blåa bakgrund. Det var inte tänkt att logon skulle sitta fast på den där bakgrunden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 VickeX, du borde testa göra något helt annat istället. Den är inte jättesnygg, känns rörig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Umb: Då ja inte nu kollar så mycke på wikipedia då ja inte leta efter information om arbete eller nåt annat. Så ja jag har inte så mycke erfarenheter för wiki. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 VickeX, du borde testa göra något helt annat istället. Den är inte jättesnygg, känns rörig. Gör en du Kommer ihåg att väldigt många - inklusive jag - tyckte om din förra jättemycket. Den som var menad åt GTAsajten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 20 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Gör en du Kommer ihåg att väldigt många - inklusive jag - tyckte om din förra jättemycket. Den som var menad åt GTAsajten. Håller med. Ser lite bättre ut nu, imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Testade lite mer: ..eller.. Kan inte Umberto fixa ihop en logga med alla H&CO-karaktärerna? imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 (redigerad) Hur står det till med wiki-kunskaperna hos er andra btw? Ptja, man skulle väl kunna säga att det är en form av BBcode man lär sig, det är inte svårt att redigera men kanske en del länkprincip-kunskaper vore på plats. @Stell: Mindmap som följer. Utifrån Take 2 går R* Games (som egentligen i sin tur borde leda till North och Leeds eftersom Games är moderföretaget, men skit samma). Klickar man på Leeds får man en liten text om vad företaget gör, bland annat de tre spel som är listade. Klickar man på dem kommer man till respektive huvudartikel. Från North går såklart artikeln "GTA-serien", där man ser en kort historik och fakta. Sen följer en lång lista med huvudartiklar över spelen. Varje spels huvudartikel innehåller, förutom kort sammanfattning av storyn och försäljningssiffror etc: - Karaktärer - Fordon - Soundtrack - Vapen - Gäng (om de finns med, det gör det inte i alla spel.) - Fusk - Kartor över bland annat Hidden Packages. Läser man i huvudartikeln för VC ser man en lista med klickbara länkar för alla karaktärer. Tommy Vercetti, till exempel. Läser man huvudartikeln för honom får man läsa om ålder, ursprung, karaktär, historia och vem skådisen är. Klickar man på skådisnamnet Ray Liotta får man fram fakta om honom, som gärna kan tas från till exempel IMDB. Fordonsartiklarna är jag oklar med vilket som vore mest praktiskt - en lista över samtliga i till exempel SA vore ju bäst. Klickar man på Banshee i SA-listan ska man också komma till en huvudartikel för Banshee, där man ser typ 5 screenshots ifrån de spel där den deltagit. Gärna med en KORT text över om huruvida den är snabb, krängig, bla, bla, bla etc etc etc. Nackdelen med detta är att det borde finnas typ 400 unika fordon som troligen aldrig kommer få en egen artikel. Vem vill skriva om Pony från GTA III, VC, SA, LCS och VCS till exempel? --- Vet att den kanske ser snurrig ut, men hoppas det finns nån form av logik i vad jag ritat och skrivit. Redigerad 20 februari, 2009 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Gör en du Kommer ihåg att väldigt många - inklusive jag - tyckte om din förra jättemycket. Den som var menad åt GTAsajten. Jag kan tänka mig att hjälpa, men det känns lite udda att börja på det nu. Själva sidan borde ju följa någon stil. Lättast är att göra alltihop tillsammans (någon person som sköter själva designbiten), men själv skulle jag inte ha tid att göra det. Skapar ni någon slags stil- och färgguide för sidan kan jag absolut tänka mig att göra förslag på logo. Jag tror det finns fler som kan hjälpa till och göra ett mycket bättre jobb än mig själv, men kommer det ett tillfälle för flera att göra förslag så ställer jag också upp. Tack, förresten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Dock bör man i början koncentrera sig på att skriva "grundartiklar". Får se... Vem som helst får iaf skriva om vad man vill så länge det är GTA-relaterat, det är trots allt roligare att skriva för att man vill och inte för att man "måste". I början är det dock, som sagt, bäst att koncentrera sig på att skriva grundartiklar; det kan t.ex. vara bra att ha en artikel om Liberty City innan man skapar en om Bohan osv. Men skriver man sin artikel om Liberty City är man extremt välkommen att slänga in en röd länk till Bohan, så nån som läser LC-artikeln får lust att skriva om just Bohan och kan trycka på knappen i ett huj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Gör en du Kommer ihåg att väldigt många - inklusive jag - tyckte om din förra jättemycket. Den som var menad åt GTAsajten. Varför kollade ni inte en sida bak? ser ingen anledning till att ha det stort och spräckligt. Nu ska det ju inte vara en penis som logga, det var allt jag orkade igår natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Ptja, man skulle väl kunna säga att det är en form av BBcode man lär sig, det är inte svårt att redigera men kanske en del länkprincip-kunskaper vore på plats. Mmm. Grunderna är mycket lätta att lära sig men om man vill göra nåt mer avancerat är det lite svårare. Men skriver man sin artikel om Liberty City är man extremt välkommen att slänga in en röd länk till Bohan, så nån som läser LC-artikeln får lust att skriva om just Bohan och kan trycka på knappen i ett huj. Givetvis. Det är så det ska fungera. --- Jäkla tid det tar för dem att svara på requesten... >< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Fan ja som trodde det var klart redan De kanske har fler request som måste svara på. Hoppas vi får svar idag eller imorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Ptja, man skulle väl kunna säga att det är en form av BBcode man lär sig, det är inte svårt att redigera men kanske en del länkprincip-kunskaper vore på plats. @Stell: Mindmap som följer. Utifrån Take 2 går R* Games (som egentligen i sin tur borde leda till North och Leeds eftersom Games är moderföretaget, men skit samma). Klickar man på Leeds får man en liten text om vad företaget gör, bland annat de tre spel som är listade. Klickar man på dem kommer man till respektive huvudartikel. Från North går såklart artikeln "GTA-serien", där man ser en kort historik och fakta. Sen följer en lång lista med huvudartiklar över spelen. Varje spels huvudartikel innehåller, förutom kort sammanfattning av storyn och försäljningssiffror etc: - Karaktärer - Fordon - Soundtrack - Vapen - Gäng (om de finns med, det gör det inte i alla spel.) - Fusk - Kartor över bland annat Hidden Packages. Läser man i huvudartikeln för VC ser man en lista med klickbara länkar för alla karaktärer. Tommy Vercetti, till exempel. Läser man huvudartikeln för honom får man läsa om ålder, ursprung, karaktär, historia och vem skådisen är. Klickar man på skådisnamnet Ray Liotta får man fram fakta om honom, som gärna kan tas från till exempel IMDB. Fordonsartiklarna är jag oklar med vilket som vore mest praktiskt - en lista över samtliga i till exempel SA vore ju bäst. Klickar man på Banshee i SA-listan ska man också komma till en huvudartikel för Banshee, där man ser typ 5 screenshots ifrån de spel där den deltagit. Gärna med en KORT text över om huruvida den är snabb, krängig, bla, bla, bla etc etc etc. Nackdelen med detta är att det borde finnas typ 400 unika fordon som troligen aldrig kommer få en egen artikel. Vem vill skriva om Pony från GTA III, VC, SA, LCS och VCS till exempel? --- Vet att den kanske ser snurrig ut, men hoppas det finns nån form av logik i vad jag ritat och skrivit. Jesus H. Popsticle, du lyckades med att göra något så simpelt som GTA till en textvägg värdig bibeln. Inte vidare dåligt menat dock för det jag läste lät helt okej! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Jesus H. Popsticle, du lyckades med att göra något så simpelt som GTA till en textvägg värdig bibeln. Inte vidare dåligt menat dock för det jag läste lät helt okej! Så farligt var det väl inte? Styckeindelning och punktformer, mer än så kan man inte underlätta om man vill förklara utförligt. Men det var bra att du gillade det! Man ville ju ha en mindmap så det kunde vara bra att förklara den också. Sen skulle jag vilja ha artiklar om själva STÄDERNA, med stycken om de olika områdena. Undrar jag var jag hört "Washington Beach" ska jag kunna söka på det och komma till huvudartikeln "Vice City" (dvs inte "GTA: Vice City"), och hitta ett stycke som har just rubriken "Washington Beach", där man också kanske jämför VC-platsen med VCS-platsen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Varför kollade ni inte en sida bak? ser ingen anledning till att ha det stort och spräckligt. Nu ska det ju inte vara en penis som logga, det var allt jag orkade igår natt. "This image or video violated our terms of use" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 "This image or video violated our terms of use" Hahahahaha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 "This image or video violated our terms of use" Vi får lov att stänga ner projektet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 "This image or video violated our terms of use" LOL, photobucket at its finest. Hur fan kan dom ta bort en bild där jag målat en penis på? Jösses. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 Umb. När de har accepterat denna request finns det nån möjlighet att göra nån staff sida där folk kan se vilka som ligger bakom detta arbete och se vad dessa gör. Asså att vi skapar nån länk där alla som medverkar på sidan finns där dit skrivna hoppas du fattar vad ja menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts