Kebab Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 (redigerad) Okej. Jag är inte intresserad av att skriva, men skulle gärna hjälpa till med att ta screenshots och sådant. Edit: Skulle gärna korrekturläsa och moderera och så med. Det är tyvärr bara själva artikelskrivningen som jag känner att jag inte borde ge mig in på. Redigerad 17 februari, 2009 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 Skulle det vara tillåtet att översätta artiklar från wikiGTA? (Det är ju så det funkar med vanliga wikipedia) I så fall vore jag mer intresserad över att skriva artiklar. Tycker verkligen det här är en jätteintressant idé. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 Skulle det vara tillåtet att översätta artiklar från wikiGTA? (Det är ju så det funkar med vanliga wikipedia) I så fall vore jag mer intresserad över att skriva artiklar. Tycker verkligen det här är en jätteintressant idé. I så fall skulle t.o.m jag hjälpa till när jag har tråkigt (alltid) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 Kan ställa upp som moderator/liknande om det skulle behövas. Skriva artiklar är inte riktigt min kopp av té. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 (redigerad) Det hela är mycket enkelt. Man anhåller om att få starta en ny wiki genom att presentera sin idé för Wikia och om de tycker att idén har potential skapar de wikin och idékläckaren blir admin. Är det DE som har makten över moderatortillsättanden? Att sno artiklar från GTA-wiki är väl okej med deras tillstånd antar jag. Men kom helst med nåt eget. Screens (fordon) har vi egna till alla 3D-spel utom IV och kanske III, jag har typ 350 till båda Stories. Om det blir nåt av det här har jag redan en uppfattning om vilka jag skulle vilja låta skapa vilka artiklar (som sedan fritt skulle få redigeras). Redigerad 17 februari, 2009 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 Skulle det vara tillåtet att översätta artiklar från wikiGTA? (Det är ju så det funkar med vanliga wikipedia) I så fall vore jag mer intresserad över att skriva artiklar. Ja, det tycker jag. Man måste ju inte göra ordagranna översättningar förstås men iaf... Är det DE som har makten över moderatortillsättanden? Nej. Att sno artiklar från GTA-wiki är väl okej med deras tillstånd antar jag. Men kom helst med nåt eget. Egentligen krävs inte deras tillstånd eftersom allt wikipedia-material (gäller även det på wikia) är open content under GNU-licensen. "Den licens Wikipedia använder, garanterar att innehållet på Wikipedia förblir fritt att kopiera, redigera och distribuera så länge de nya versionerna följer de restriktioner i licensen som garanterar andra samma rättigheter och tillkännager eller omnämner författarna av Wikipediaartikeln som källa. (En länk till artikeln räcker.)" http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Upphovsr%C3%A4tt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Ställer självfallet upp om det behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Ja, det tycker jag. Man måste ju inte göra ordagranna översättningar förstås men iaf... Jag ser hellre att man undviker sånt. Känns lite som stöld. ...eftersom allt wikipedia-material (gäller även det på wikia) är open content under GNU-licensen. "Den licens Wikipedia använder, garanterar att innehållet på Wikipedia förblir fritt att kopiera, redigera och distribuera så länge de nya versionerna följer de restriktioner i licensen som garanterar andra samma rättigheter och tillkännager eller omnämner författarna av Wikipediaartikeln som källa. (En länk till artikeln räcker.)" http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Upphovsr%C3%A4tt Allright, då kan jag gladeligen ställa upp som nån form av huvudansvarig. Om man nu får göra så så kommer intresset vara mer utbrett och bördan mindre för det fåtal som är mycket intresserade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Är det DE som har makten över moderatortillsättanden? Att sno artiklar från GTA-wiki är väl okej med deras tillstånd antar jag. Men kom helst med nåt eget. Screens (fordon) har vi egna till alla 3D-spel utom IV och kanske III, jag har typ 350 till båda Stories. Om det blir nåt av det här har jag redan en uppfattning om vilka jag skulle vilja låta skapa vilka artiklar (som sedan fritt skulle få redigeras). Har vi verkligen bilder på SA? Det var ju jag som tog bilderna till GTAnytt men vet dock inte om jag har kvar de . Skulle själv möjligtvis kunna moderera småfel, korrekturläsa, fixa länkfel, ta bilder etc. Har viss erfarenhet av wikiskrivande, fixade ganska mycket innom en wiki för något halvår sedan.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Har vi verkligen bilder på SA? Det var ju jag som tog bilderna till GTAnytt men vet dock inte om jag har kvar de . Jadå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Jag skulle vilja skriva artiklar men jag är väl för ung? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Jag skulle vilja skriva artiklar men jag är väl för ung? Beror väl helt på artikelkvaliteten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Beror väl helt på artikelkvaliteten? Jasså? Så åldern spelar ingen roll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Jasså? Så åldern spelar ingen roll? Det beror väl på vad du menar? Hultenius vill inte ha alltför unga moderatorer eftersom de kanske inte är lika bra som de äldre, men ifall det skulle bli tal om en wikipediasida på riktigt så är ju tanken att alla ska kunna skriva. Sålänge du skriver vettigt finns det inga åldersbegränsningar. Ifall det ska till moderatorer och liknande till wikin så är ju det en helt annan fråga, men att skriva finns det ingen anledning att hindra dig från. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Det beror väl på vad du menar? Hultenius vill inte ha alltför unga moderatorer eftersom de kanske inte är lika bra som de äldre, men ifall det skulle bli tal om en wikipediasida på riktigt så är ju tanken att alla ska kunna skriva. Sålänge du skriver vettigt finns det inga åldersbegränsningar. Ifall det ska till moderatorer och liknande till wikin så är ju det en helt annan fråga, men att skriva finns det ingen anledning att hindra dig från. Okej, då förstår jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Som Räven sa så kan ja också ställa upp som moderator om det blir aktuellt. Kan väl hjälpa till att godkänna artiklar och så om det blir ett sånt system. Som Kebab och Räven sa skriva artiklar är inte min grej. Då jag är kass på sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 (redigerad) Jag ställer gärna upp på att skriva artiklar om ni behöver mig. Redigerad 18 februari, 2009 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 (redigerad) Jag ser hellre att man undviker sånt. Känns lite som stöld. Allright, då kan jag gladeligen ställa upp som nån form av huvudansvarig. Om man nu får göra så så kommer intresset vara mer utbrett och bördan mindre för det fåtal som är mycket intresserade. Man kan väl göra som så att man till en början använder sig av många översatta artiklar som man sen efterhand, när/om projektet kommer på fötter, redigerar till att bli mer "unika". Jag skulle vilja skriva artiklar men jag är väl för ung? Asch, man gör så gott man kan och om det inte är så bra redigeras det av andra. ---- Hypotetiskt arbetsschema: Prioritet 1: Ett namn för wikin En huvudsida+regler, föreskrifter m.m. En logga En allmän artikel om hela GTA-serien Spelspecifika artiklar om "kärnspelen": GTA GTA 2 GTA III GTA: VC GTA: SA GTA IV En artikel om Rockstar Artikel om Umberto Robina Prioritet 2: Artiklar om huvudkaraktärer (Vercetti, CJ, Niko etc) Artiklar om centrala GTA-städer: Liberty City Vice City Los Santos San Fierro Las Venturas Artiklar om "perifera" spel: GTA London GTA Advance GTA LCS GTA VCS Lost and damned Chinatown Wars En artikel om GTAsajten(s forum) Prioritet 3: Artiklar om centrala sidokaraktärer (Rosenberg, Roman, 8-Ball etc.) Radiostationer (inkl. låtlistor m.m.) Artiklar om gäng Artiklar om vapen Multiplayer (MTA, SAMP m.m.) Bilartiklar (ett mastodontprojekt). I början räcker det med att man gör miniartiklar genom att överföra den information+bilder som finns (läs:fanns) på gtasajten.com Fusk Kartor Artiklar om konsolerna m.m. Nyhetsrapportering? Prioritet 4: Artiklar om sekundära sidokaraktärer Artiklar om mindre samhällen (främst i SA) Artiklar om stadsdelar Artiklar om företag m.m. (Burger Shot, Cluckin' Bell, Love Media, AmmuNation.....) Mods osv.osv. Redigerad 18 februari, 2009 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Ganska bra list Umb men jag tycker att fusk, hidden packets osv borde prioriteras. På sådant vis är det mer sannolikt att gtawikin kommer upp när man söker i google. Sedan vorde det bra om wikin länkade till detta forum med lite smått och gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Jag ställer upp och moderarar, kan även tänka mig att åka genom sverige på en åk-gräsklippare med en "gtasajtens wiki" skylt och se söt ut, vid behov såklart. Det kommer att bli ett bra projekt om det tas itu med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts