Grumpy Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 "113 artiklar sedan februari 2009" Igår så var det 80 stycken! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 21 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 "113 artiklar sedan februari 2009" Igår så var det 80 stycken! För några dagar sedan var det ju någonting på 60. Bra jobbat allihopa. Jag har funderat på att skriva lite mer om SA:MP, skriva om TV och Internet i GTA IV samt skriva om påskägg. Vi får se när jag känner för det. Tid har jag. Kan nog iaf skriva en artikel ikväll/inatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 (redigerad) Fint att se lite aktivitet, det har varit drag på det hela dagen! :yes: --- Några saker: 1. Kom ihåg att kategorisera! Alla artiklar bör ha minst en kategori. Skriver man en artikel om en plats ska den ha kategorin "Platser", är platsen i San Andreas ska den dessutom ha kategorin "San Andreas", är platsen i San Fierro ska den ha "San Fierro" osv. Nu när ni dessutom har fått ett kategoriverktyg borde det inte vara så svårt. 2. Tilltala inte läsaren som "du". NO: "Om du går upp på taket kan du hitta en helikopter". YES: "Om man går upp på taket kan man hitta en helikopter". 3. Har märkt att folk lämnar "anknytningar"-fältet oifyllt i karaktärsmallen. Varför? Det är ju bara att räkna upp några personer eller gäng eller liknande som anknyter till personen i fråga. Om man t.ex. skriver artikeln om Woozie kan man skriva "Triaderna". Simple as that. Redigerad 21 mars, 2009 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Vilka tabeller? Alla tabellar, vill bara ska en tabell 2x2 går bra. Har ni lyckats göra någon tabell eller vad? För det fungerar inte ens att kopiera den enklaste tabellen från wikipedia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Alla tabellar, vill bara ska en tabell 2x2 går bra. Har ni lyckats göra någon tabell eller vad? För det fungerar inte ens att kopiera den enklaste tabellen från wikipedia. Umberto har gjort en har jag för mig. Jag har testat lite fram och tillbaka och det har fungerat fint de gånger jag testat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 (redigerad) Prova t.ex. det här: {| border="3" ! Column heading 1 !! Column heading 2 !! Column heading 3 |- ! Row heading 1 | Cell 2 || Cell 100 |- ! Row heading A |Cell B |Cell C |} Det blir en tabell. edit: Hittade den här sidan som gör att man skriva tabellerna i html och sen konvertera dem till wikiformat. Och här är en html-tabell-generator. Redigerad 21 mars, 2009 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 (redigerad) Fixat klart alla distrikt i Los Santos nu. Redigerad 21 mars, 2009 av Frusciante Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Fixat klart alla distrikt i Los Santos nu. Bra jobbat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Umberto: Vad för kategorier på Fisher's Lagoon och San Andreas-Sundet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 (redigerad) Hm, på framsidan till vänster står det "84 articles on this wiki" men under Statistik står det: I databasen finns just nu 332 sidor, inklusive diskussionssidor, sidor om GTAsajtens GTA-Wiki, korta stumpartiklar, omdirigeringssidor, och andra sidor som inte kan räknas som artiklar. Om man tar bort ovanstående, återstår 130 riktiga artiklar. ? edit: när jag är inne på statistik står det 130 till vänster med.. hmm.. Rensat cache samt kakor o sånt Redigerad 21 mars, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Hela "community"-boxen buggar som satan.. Tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 (redigerad) Fixat klart alla distrikt i Los Santos nu. Oj, det var bra jobbat! Umberto: Vad för kategorier på Fisher's Lagoon och San Andreas-Sundet? Platser, San Andreas. Redigerad 21 mars, 2009 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 (redigerad) Borde inte CJ och Tommy Vercetti etc. vara under protagonister, och istället kan man kan kalla t.ex Sweet, Rosie osv. huvudkaraktärer, eller hur säger man main characters på svenska? E: Har vi nån mall på gängsidor? Redigerad 22 mars, 2009 av Frusciante Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 (redigerad) Fråga: Har vi tillåtelse att använda bilder från GTASajtens dump? Redigerad 22 mars, 2009 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 Fråga: Har vi tillåtelse att använda bilder från GTASajtens dump? Det vore himla fånigt om vi inte fick det. :hmm: Stor eloge till Frusciante, du måste ha skrivit 30-40 artiklar idag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 Det vore himla fånigt om vi inte fick det. :hmm: Stor eloge till Frusciante, du måste ha skrivit 30-40 artiklar idag! Är sjuk och suttit vid datorn hela dan, nånting måste man göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 Det vore himla fånigt om vi inte fick det. :hmm: Stor eloge till Frusciante, du måste ha skrivit 30-40 artiklar idag! Bäst att avvakta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 Fråga: Har vi tillåtelse att använda bilder från GTASajtens dump? Yep. Har i alla fall fått klartecken från Hultan att vi får använda allting som finns /fanns på Gtasajten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 Yep. Najsigt! Men jag tog mig friheten att sätta ihop en lista på de fordon som finns i Vice City, tror jag fick med alla och jag reserverar för eventuella felstavningar. Hade tänkt sätta igång med en artikel med upptäckte att tröttheten hann ikapp. * [[Admiral]] * [[Ambulance]] * [[Angel]] * [[Baggage Handler]] * [[Banshee]] * [[Benson]] * [[BF Injection]] * [[Bloodring Banger]] * [[Bobcat]] * [[Caddie]] * [[Cheetah]] * [[Coast Guard]] * [[Comet]] * [[Cuban Jetmax]] * [[Deluxo]] * [[Dinghy]] * [[Faggio]] * [[FBI Washington]] * [[Firetruck]] * [[Flatbed]] * [[Freeway]] * [[Gang Burrito]] * [[Hermes]] * [[Hotring Racer]] * [[Hunter]] * [[Infernus]] * [[Kaufman Cab]] * [[Landstalker]] * [[Linerunner]] * [[Marquis]] * [[Maverick]] * [[Mr. Whoopee]] * [[Oceanic]] * [[Packer]] * [[Patriot]] * [[PCJ 600]] * [[Phoenix]] * [[Pizza Boy]] * [[Police]] * [[Police Maverick]] * [[Pony]] * [[Predator]] * [[Reefer]] * [[Rio]] * [[Rhino]] * [[Rumpo]] * [[Sabre]] * [[Sabre Turbo]] * [[Sanchez]] * [[Sandking]] * [[Sea Sparrow]] * [[Sentinel]] * [[Sentinel XS]] * [[Skimmer]] * [[Sparrow]] * [[Speeder]] * [[Squallo]] * [[Stallion]] * [[Stretch]] * [[Stinger]] * [[Top Fun]] * [[Trashmaster]] * [[Tropic]] * [[VCN Maverick]] * [[Voodoo]] * [[Zebra Cab]][/codebox] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 22 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 mars, 2009 Borde inte CJ och Tommy Vercetti etc. vara under protagonister, och istället kan man kan kalla t.ex Sweet, Rosie osv. huvudkaraktärer, eller hur säger man main characters på svenska? main=huvudsak characters=karaktärer . själv tycker jag att vi undviker protagonister, jävligt fult och direktöversatt imo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts