Henkibojj Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 Instämmer, det är mycket roligare att skriva om något som man vet inte behöver/kan bli så långt! Önskar förresten att jag hade ett vettigt grafikkort, då hade jag kunnat ta en massa screenshots. För det behövs verkligen en hel del. Speaking of which. Hur ska jag göra med mina fordonsbilder till VCS och LCS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 Jag har tagit på mig att skriva lite om Multiplayer, men jag har nu rätt snabbt insett att jag inte kan ett dugg om wiki-kodning. Finns det nån snabbguide? Gäller Wikipedias wiki-kodningar även här? Man lär sig ganska snabbt och det hela är mycket enkelt. Här är Wikias tutorial. Här en sida med tutorials och filmer. Klicka på Tutorial X > och sen på "show me how" så får du se instruktionsfilmer. Och ja, det är samma kodning som på Wikipedia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2009 Instämmer, det är mycket roligare att skriva om något som man vet inte behöver/kan bli så långt! Önskar förresten att jag hade ett vettigt grafikkort, då hade jag kunnat ta en massa screenshots. För det behövs verkligen en hel del. Stackarn... varför lägger du inte bara 150 spänn på ett begagnat AGP-kort från tradera så kan du spela GTA utan att behöva gråta? Jag skulle ju skicka ett, tror att jag glömde att svara men det var ändå kaputt. Men om du vill ta snygga screenshots med det du har så är det ju bara att höja upp inställningarna till max precis när du ska ta korten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Hur gör man så att GTA-serien redirektar till GTA-Serien? Jag tänkte t.ex. på "PlayStation", det skrivs PlayStation men ibland länkar folk till Playstation och då blir det en rödlänk (gäller även PlayStation Portable, PlayStation 2 osv). Skapa en ny sida (till exempel GTA-serien) och skriv: #redirect [[GTA-Serien]] Jag har gjort det för ett antal artiklar nu, bland annat GTA2, GTA 2, PSP, PS3, PS2 och kanske nån mer. Multiplayersidan börjar ta form, jag publicerar väl den sålänge trots sitt ofärdiga utseende. Paxar den tills vidare, nu när ni ser att jag faktiskt gör något Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Skapa en ny sida (till exempel GTA-serien) och skriv: #redirect [[GTA-Serien]] Jag har gjort det för ett antal artiklar nu, bland annat GTA2, GTA 2, PSP, PS3, PS2 och kanske nån mer. Multiplayersidan börjar ta form, jag publicerar väl den sålänge trots sitt ofärdiga utseende. Paxar den tills vidare, nu när ni ser att jag faktiskt gör något Mmm, det där kan jag men det funkar inte. Testa t.ex. att länka [[Playstation]]. Det blir en röd länk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 (redigerad) Mmm, det där kan jag men det funkar inte. Testa t.ex. att länka [[Playstation]]. Det blir en röd länk. Länka PlayStation istf Playstation så går det. EDIT: Eller vad menar du? Jag ser inga problem? EDIT 2: Hur är det med folk som dubbeländrar artiklar förresten? Jag publicerade Multiplayer men ändrar för fullt, plötsligt får jag ett mail om en mindre ändring (som verkligen var liten också ) men kan det inte hända att saker blir helt uppåt väggarna när två ändrar samma artikel samtidigt? EDIT 3: Får duga för inatt. Som jag visste kan jag inte sluta förrän jag börjar känna mig nöjd, så det är inte underligt att jag skjutit på det. Jag proppade upp VCS med MP också, så nu går jag och lägger mig. Redigerad 21 mars, 2009 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 21 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 EDIT 3: Får duga för inatt. Som jag visste kan jag inte sluta förrän jag börjar känna mig nöjd, så det är inte underligt att jag skjutit på det. Jag proppade upp VCS med MP också, så nu går jag och lägger mig. Jag la till GTA: San Andreas i multiplayer-artikeln. Vi ska inte glömma att det fanns ett officiell multiplayer-mode till konsollversionerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Länka PlayStation istf Playstation så går det. EDIT: Eller vad menar du? Jag ser inga problem? Hm! Nu funkar det. Nvm. EDIT 2: Hur är det med folk som dubbeländrar artiklar förresten? Jag publicerade Multiplayer men ändrar för fullt, plötsligt får jag ett mail om en mindre ändring (som verkligen var liten också ) men kan det inte hända att saker blir helt uppåt väggarna när två ändrar samma artikel samtidigt? http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Edit_conflict EDIT 3: Får duga för inatt. Som jag visste kan jag inte sluta förrän jag börjar känna mig nöjd, så det är inte underligt att jag skjutit på det. Jag proppade upp VCS med MP också, så nu går jag och lägger mig. Good job! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Jag la till GTA: San Andreas i multiplayer-artikeln. Vi ska inte glömma att det fanns ett officiell multiplayer-mode till konsollversionerna. Jo, jag skrev lite om det i inledningen men jag visste inte det du skrev. Du har ju koll på TLAD också, där kan du kanske utöka? Är det nån som vet nåt om MP i GTAL -69 och -61? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Jo, jag skrev lite om det i inledningen men jag visste inte det du skrev. Du har ju koll på TLAD också, där kan du kanske utöka? Är det nån som vet nåt om MP i GTAL -69 och -61? Det är samma som i GTA. I -61 finns en separat Deatmatchbana som liknar Manchester: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Det är samma som i GTA. I -61 finns en separat Deatmatchbana som liknar Manchester: Fett nice ju. Jag vet att jag alltid underskattat GTAL, ändå har jag aldrig fått rejäl lust att spela igenom det. Måste se till att klara GTA1 nån gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Det är svårt att veta vad som ska översättas... Ska till exempel "shovel" heta shovel eller spade? Ska "armor" heta armor eller skyddsväst? "Sherman Dam" eller Sherman-dammen? Insåg nämligen att jag gör olika hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Det är svårt att veta vad som ska översättas... Ska till exempel "shovel" heta shovel eller spade? Ska "armor" heta armor eller skyddsväst? "Sherman Dam" eller Sherman-dammen? Insåg nämligen att jag gör olika hela tiden. Spade, armor och Sherman-dammen. Anledningen till att armor är undantag är för att åtminstone jag aldrig säger skyddsväst, på samma sätt säger jag nästan alltid HP istället för "liv". Så tycker jag iaf, gör som du tycker sålänge det inte låter tokigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Det är svårt att veta vad som ska översättas... Ska till exempel "shovel" heta shovel eller spade? Ska "armor" heta armor eller skyddsväst? "Sherman Dam" eller Sherman-dammen? Insåg nämligen att jag gör olika hela tiden. Grundregeln är att använda svenska ord och begrepp så mycket som möjligt, det är ju trots allt en svensk GTa-wiki. "Shovel" bör definitivt heta "spade" och "Baseball bat" bör heta "Basebollträ", "Hammer" "Hammare", "Shotgun" "Hagelgevär" osv. "Armor" borde imo heta "skyddsväst" men man kan göra en redirect från [[Armor]] till [[skyddsväst]] och då kan man använda båda termerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 @umberto, tabellerna funkar ju inte här, har ju sagt det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Nu har jag skrivit min första korta text, om Hot Coffee, men jag skulle uppskatta om någon kunde fixa den med länkar och sånt, för att jag kan inte ett skit om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 @umberto, tabellerna funkar ju inte här, har ju sagt det. Vilka tabeller? Nu har jag skrivit min första korta text, om Hot Coffee, men jag skulle uppskatta om någon kunde fixa den med länkar och sånt, för att jag kan inte ett skit om det. Skriv bara [[]] runt länken. [[Länk]], om du ska länka utanför våran wiki så skriver du: [[http://www.lankutanforwikin.se Länk]] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 21 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Vilka tabeller? Skriv bara [[]] runt länken. [[Länk]], om du ska länka utanför våran wiki så skriver du: [[http://www.lankutanforwikin.se Länk]] Om man länkar till en annan sida än vår wiki så är det väl bara [-], inte [[-]]? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 Fint att se lite aktivitet, det har varit drag på det hela dagen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2009 (redigerad) Om man länkar till en annan sida än vår wiki så är det väl bara [-], inte [[-]]? Stämmer. Edit: Verkar som Kategori:Mallar är borta från alla artiklar nu. Redigerad 21 mars, 2009 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts