Jump to content

Svensk GTA wiki

VickeX
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 502
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det kanske bara är min skärm men jag tycker att färgen i bilmallen är för mörk. Sen är det ju egenltigen onödigt att ha ett fält för "namn" eftersom det genereras automatiskt (gäller båda mallarna). :ermm:

Här har ni något att fixa med: http://sv.gtasajten.wikia.com/wiki/Modifikationer . Är inte så värst nöjd med artikeln om jag ska vara ärlig, ska slänga ett öga på den imorgon igen när jag har piggnat till lite.

Bra text imo. :yes:

---

Hur gör man så att GTA-serien redirektar till GTA-Serien?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske bara är min skärm men jag tycker att färgen i bilmallen är för mörk. Sen är det ju egenltigen onödigt att ha ett fält för "namn" eftersom det genereras automatiskt (gäller båda mallarna). :ermm:

Du vilseledde oss!!

Bilmall

Bild

Namn

Typ

Passagerare

Liknar (=Verklig förebild)

[gömda]

Topphastighet

Sex Appeal (San Andreas)

[/gömda]

Spel (=vilka spel fordonet medverkar i)

Radiostationsmall

Logga

Namn

Genre

DJ

Spel

Edit: Färgerna är inte speciellt mörka på min skärm i alla fall. :hmm:

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Liten anmärkning på loggan - då det är en svensk wiki, vad sägs om att det är en svensk flagga istället för en amerikansk?

Kolla några sidor bak så har det redan "diskuterats".

GTA-Spelen har en stark koppling till Amerika och Amerikansk historia, och de har alltid (med undantag för GTA London X) utspelat sig i Amerika. Dessutom så är den amerikanska flaggan lättare att göra som en eldflamma än den svenska, så den amerikanska har tre färger i sig. Kanske bara jag, men det ser nog inte så bra ut att bara ha blått och gult i flamman.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker vi sätter ett mål; alla rödlänkar ska vara borta från förstasidan innan månaden är slut! Jag är sugen i alla fall.

Angående loggan så undrar jag om det inte går att slopa stjärnorna på högersidan så att man istället kan skala upp den lite? Tycker att texten ska vara lite större.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vilseledde oss!!

Det var ett test för att granska er uppmärksamhet. :)

Tycker vi sätter ett mål; alla rödlänkar ska vara borta från förstasidan innan månaden är slut! Jag är sugen i alla fall.

Angående loggan så undrar jag om det inte går att slopa stjärnorna på högersidan så att man istället kan skala upp den lite? Tycker att texten ska vara lite större.

Sure thing. Jag vet dock inte hur man gör tabeller och de kommer att behövas till vissa av artiklarna på förstasidan. :D

Ja, det går.

Ska vi ha en 'modbox' också, som spelboxarna? Kom och tänka på det när jag skrev lite om SA:MP.

Mmm, kanske. Det beror på hur många artiklar om moddar det skrivs.

Liten anmärkning på loggan - då det är en svensk wiki, vad sägs om att det är en svensk flagga istället för en amerikansk?

Isf måste hela loggan göras om eftersom en sverige-eld inte skulle se så bra ut imo.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör man så att GTA-serien redirektar till GTA-Serien?

Det är något jag också klurat på men inte hittat någon lösning. Ibland spelar versaler ingen roll men ibland är de hemskt viktiga. Men varför skulle du behöva redirecta den då?

BTW, ska vi inte skrota kategorin mallar tillsvidare?

Hade vi någon tabell på gång?

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är något jag också klurat på men inte hittat någon lösning. Ibland spelar versaler ingen roll men ibland är de hemskt viktiga. Men varför skulle du behöva redirecta den då?

Jag tänkte t.ex. på "PlayStation", det skrivs PlayStation men ibland länkar folk till Playstation och då blir det en rödlänk (gäller även PlayStation Portable, PlayStation 2 osv).

BTW, ska vi inte skrota kategorin mallar tillsvidare?

Ja, det tycker jag men det var väl eXotic som skrev den så han får radera den isf. Vill ju inte göra honom ledsen.

Hade vi någon tabell på gång?

De måste göras separat för varje artikel tror jag.

http://en.wikipedia.org/wiki/Help:Table

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fixade LS nu, nån annan får gärna lägga till mer. Tänkte nu skriva mer om distrikten i LS för att få bort rödlänkarna.

Starkt. =)

Sidan börjar väl se rätt okej ut nu? När alla röd länkar är bort så kanske man ska ta och kontakta den stora GTAwikian och fråga om de kan länka till GTAsajtenswiki?

Redigerad av Grumpy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det tycker jag men det var väl eXotic som skrev den så han får radera den isf. Vill ju inte göra honom ledsen.

Jag försökte radera den för några dagar sedan, men det enda som händer är att texten man skrev försvann, själva artiklarna i kategorin försvinner inte. Vet inte hur man får bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

denna så är det ett fett jävla mellanrum mellan texten och tabellen?

Det där är inte en tabell, utan en mall. Mellanrummet beror på att det finns så lite text i den där artikeln.

Fixade LS nu, nån annan får gärna lägga till mer. Tänkte nu skriva mer om distrikten i LS för att få bort rödlänkarna.

Very nice! Ska se om jag kan hitta några bilder till artikeln.

Starkt. =)

Sidan börjar väl se rätt okej ut nu? När alla röd länkar är bort så kanske man ska ta och kontakta den stora GTAwikian och fråga om de kan länka till GTAsajtenswiki?

Mmm, kanske det.

Jag försökte radera den för några dagar sedan, men det enda som händer är att texten man skrev försvann, själva artiklarna i kategorin försvinner inte. Vet inte hur man får bort det.

Problemet är att några av mallarna är kategoriserade i kategori:mallar och då går det inte att ta bort den kategorin helt. Jag raderade iaf kategori:mallar från {{gta}}, {{skådespelare}} och {{spelbox}} nu. That should help.

---

Jag har arbetat på några rödlänkar i San Fierro-artikeln och måste erkänna att det, ärligt talat, är ganska kul att skriva om alla småsaker. Whetstone... Tierra Robada... Bayside... Hoho. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har arbetat på några rödlänkar i San Fierro-artikeln och måste erkänna att det, ärligt talat, är ganska kul att skriva om alla småsaker. Whetstone... Tierra Robada... Bayside... Hoho. :rolleyes:

Instämmer, det är mycket roligare att skriva om något som man vet inte behöver/kan bli så långt! :(

Önskar förresten att jag hade ett vettigt grafikkort, då hade jag kunnat ta en massa screenshots. För det behövs verkligen en hel del. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor