Jump to content

Svensk GTA wiki

VickeX
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 502
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hej igen!

Ledig dag för första gången på veckor, vad kan jag skriva om? :(

Ptja, det blir väl bäst om du skriver om det som du vill skriva om..

Victor Vance-artikeln kanske?

---

Fick btw ett meddelande från wikia ang några nya uppdateringar:

Hello! On Wednesday, we're releasing three exciting new features for your wiki:

* The Wikia Welcome Tool, which automatically welcomes new contributors to your wiki,

* Category Select, which makes it easy to add relevant categories to a page, and

* Additional Edit Page Enhancements, which simplify the edit page and expand the size of the edit window.

Check out more information about these new features here!

Thanks,

The Wikia Community Team

http://www.wikia.com/wiki/Forum:New_featur...ng_on_Wednesday

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det något man kan bidra med även om ens GTA-erfarenhet inte sträcker sig längre än många timmar av barnsligt massmord vid tågen i GTA1?

Sure. Du kan skriva om skådespelare som har gjort röster för GTA-karaktärer, t.ex. HÄR finns några skådisar redan uppräknade.

Exempelartikel.

Dessutom behöver vi som sagt en logga... :(

---

edit: btw. Påminner om att ni ska skriva PlayStation, inte Playstation. :(

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skådespelare kan funka! Har reggat mig, får se om jag hinner/orkar skriva ihop något under dagen. Och jag gillade Vickes logga/loggor!

Tack!

Du kanske också skulle kunna utöka den här artikeln? Den kräver inte speciellt mycket vetskap om spelen. Är bra om man vet Om någon varit med dock.

Logon jag gjorde tycker jag känns helt okej, men jag vet inte om jag är säker på att vi borde ha den som logo på sidan. Den blir nästan för liten. Den funkar bra på en banner, men som den är nu vet jag inte. Jag är lite tveksam.

Och sist men inte minst vill jag påminna folk om att alltid kolla i diskussions-sidorna om olika artiklar. Det kan ge er tips om vad ni kan skriva om. :( Jag har frågar om hjälp i diskussionssidan för Verkliga personer i GTA-spelen.

Ni får hemskt gärna kolla upp det och förbättra artikeln.

Sen borde någon skriva en artikel om Lazlow. Han är ju ganska känd bland de flesta GTA-Spelarna. Man måste nog inte ens vara speciellt hardcore för att veta vem det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Umberto, på gta.wikia.com har de gjort så att om man skriver till exempel [[Wikipedia:Banana|banana]] så blir det en länk till engelska Wikipedias artikel om bananer. Detta funkar på vår wiki också, men går det att ändra så att det länkar till svenska Wikipedia?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Umberto, på gta.wikia.com har de gjort så att om man skriver till exempel [[Wikipedia:Banana|banana]] så blir det en länk till engelska Wikipedias artikel om bananer. Detta funkar på vår wiki också, men går det att ändra så att det länkar till svenska Wikipedia?

Du skriver [[wikipedia:sv:banan|banan]] :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du skriver [[wikipedia:sv:banan|banan]] :ermm:

Jag förstår varför du tog bort wiki-länkarna till Frankie Boyle och Katt Williams här (det fanns ingen artikel på svenska wiki om dem), men varför ska bara Phil Collins få en egen artikel på våran wiki?

Annars var det en bra uppdatering. Bilderna passar fortfarande inte, tycker jag. Men jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår varför du tog bort wiki-länkarna till Frankie Boyle och Katt Williams här (det fanns ingen artikel på svenska wiki om dem), men varför ska bara Phil Collins få en egen artikel på våran wiki?

Annars var det en bra uppdatering. Bilderna passar fortfarande inte, tycker jag. Men jag vet inte.

För att PC har en mycket större roll än de andra. Om vi ska ha artiklar om KW och FB (inte mig emot) bör vi isf ta bort wikipedialänken på Gervais och göra en artikel om honom också. Artiklarna borde dock isf primärt handla om deras GTA-personligheter.

---

Behövs nya mallar:

Bilmall

Bild

Namn

Typ

Passagerare

Liknar (=Verklig förebild)

[gömda]

Topphastighet

Sex Appeal (San Andreas)

[/gömda]

Spel (=vilka spel fordonet medverkar i)

Radiostationsmall

Logga

Namn

Genre

DJ

Spel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att PC har en mycket större roll än de andra. Om vi ska ha artiklar om KW och FB (inte mig emot) bör vi isf ta bort wikipedialänken på Gervais och göra en artikel om honom också. Artiklarna borde dock isf primärt handla om deras GTA-personligheter.

---

Behövs nya mallar:

Bilmall

Bild

Namn

Typ

Passagerare

Liknar (=Verklig förebild)

[gömda]

Topphastighet

Sex Appeal (San Andreas)

[/gömda]

Spel (=vilka spel fordonet medverkar i)

Radiostationsmall

Logga

Namn

Genre

DJ

Spel

I'm on it!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Radiostationsmall

Logga

Namn

Genre

DJ

Spel

Är det här okej? Jag kopierade koden från spel-boxen, och ändrade titlarna. Det ser okej ut på sidan, men jag vet inte om ni vill ha några speciella färger eller så, och om den kommer fungera.

{| class="infobox" cellpadding=2 cellspacing=2 align=right width=240px style="padding: 4px; margin: 0 0 1em 1em; font-size: 90%; background-color: #F3F3FF; border:1px solid #a88; color:black"

| align="center" colspan="2" bgcolor="#B3B7FF" style="font-size:110%;" | '''''{{{title|{{PAGENAME}}}}}'''''

|-

|align="center" colspan="2" | {{{Logga|[[Bild:Ingenbild.png]]}}}

|- style=background:#C1C4FE

|'''Namn'''

| style="width:17em" | {{{Namn|}}}

|-

| '''Genre'''

| {{{Genre|}}}

| '''DJ'''

| {{{DJ|}}}

|-

| '''Spel'''

| {{{Spel|}}}

|- 

|}

<noinclude>

Använd följande kod för att skapa en mall för radiostationer:

<pre>

{{Radiostationbox|

|Logga = Bild.png

|Namn = 

|Genre = 

|DJ = Använd <br> om det är fler än ett format

|Spel =

}}

</pre>

</noinclude>

Vågar jag spara den?

Edit: Oh, Simpa fixar det. Well. Yah.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:ermm:

Är det här okej? Jag kopierade koden från spel-boxen, och ändrade titlarna. Det ser okej ut på sidan, men jag vet inte om ni vill ha några speciella färger eller så, och om den kommer fungera.

Vågar jag spara den?

Edit: Oh, Simpa fixar det. Well. Yah.

Äsch, spara på du, om något behöver korrigeras så fixar vi det. Det ser bra ut efter att ha skummat igenom koderna.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Phil är ju åas en karaktär med uppdrag och hela köret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett problem med bilmallen bara, om två rader är gömda så kan det fucka upp varannan-rad-systemet vad gäller färgerna. Sexappeal går ju lätt att lösa, bara att lägga den sist, eftersom den inte kommer vara med i så många. Men att det dessutom finns en annan rad som också är gömd gör att det kan bli väldigt missbildat i mallen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett problem med bilmallen bara, om två rader är gömda så kan det fucka upp varannan-rad-systemet vad gäller färgerna. Sexappeal går ju lätt att lösa, bara att lägga den sist, eftersom den inte kommer vara med i så många. Men att det dessutom finns en annan rad som också är gömd gör att det kan bli väldigt missbildat i mallen.

Hmm, ptja, ta bort topphastigheten då. Det finns ändå inte så mycket information om den på GTAsajten-dumpen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor