Jump to content

Svensk GTA wiki

VickeX
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 502
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kan jag hjälpa till på något sätt?

Jag gör gärna det? Med vad som helst. =)

En lista över vad du och andra kan hjälpa till med:

• Det allra viktigaste just nu är att försöka fylla den där GTA-boxen som bl.a. finns på huvudsidan. De flesta av de artiklarna är dock av ganska omfattande karaktär eller listartiklar.
  • Här är en lista över de mest önskade sidorna just nu. Skriv gärna en av dem.
  • Redigera eller fyll på äldre artiklar. T.ex. artiklarna om GTA2 och VCS borde växa.
  • Redigera rödlänkar, det är bara att gå in på en artikel, hitta en rödlänk och skriv en artikel om det ämnet. Det finns en massa små och lätta artiklar, just nu behöver vi bl.a. en artikel om PS3 och den skapar man på 10 minuter genom att hämta (och redigera) en artikel från svenska Wikipedia. Kom ihåg - det är inte förbjudet att kopiera/översätta från andra wikisidor så länge de är under GFDL-licensen.
  • Ladda upp bilder till artiklarna! Egna screenshots uppskattas.

---

Skrev en artikel om San Fierro igår. Uppdatera gärna med bilder. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har skrivt lite mer om GTa2 nu. Finns mycket mer detaljer att infoga, men det hoppas jag Bojjan fixar när han har tid. :P

Good job!

---

Jag gjorde en om fordon i GTA III nu. Vet nån hur man gör så att texten blir på samma nivå i alla kolumner? Ser inte så bra ut när t.ex. "Sportbilar" och "Terrängfordon" är sådär långt nere. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Good job!

---

Jag gjorde en om fordon i GTA III nu. Vet nån hur man gör så att texten blir på samma nivå i alla kolumner? Ser inte så bra ut när t.ex. "Sportbilar" och "Terrängfordon" är sådär långt nere. <_<

Jag fixade till det åt dig.

Jag behöver hjälp av någon också. Roamade runt efter att ha skapat Kategori:Mallar. Av någon anledning så hamnar den här sidan under Kategori:Mallar. Någon som ser varför? För den enda kategorin som finns inskriven i artikeln är ju GTA-spel.

Edit: Nu hamnade även fordon i GTA III där. Vad fasen är det som händer?

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fixade till det åt dig.

Very nice! :P

Jag behöver hjälp av någon också. Roamade runt efter att ha skapat Kategori:Mallar. Av någon anledning så hamnar den här sidan under Kategori:Mallar. Någon som ser varför? För den enda kategorin som finns inskriven i artikeln är ju GTA-spel.

Edit: Nu hamnade även fordon i GTA III där. Vad fasen är det som händer?

Hmm. Verkar som om alla artiklar som använder en mall och som har skapats efter att du skapade kategorin hamnar där. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag la till en länk till GTASajtens GTA-Wiki i artikeln för GTA-serien på wikipedia. Tänkte att det kunde vara bra med lite reklam. :D

http://sv.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto_(spelserie)

Oj, det var initiativrikt av dig. Dock heter det wiki och inte wikia trots att vi är på wikia. ;)

---

Huvudsidan har nu fått en ny look och blivit grundligt uppdaterad. Hur ser det ut? Ska försöka ändra färgerna i själva skinet i helgen (eller så får den gode eXotic göra det :) ).

Nu behövs en ny logga, 135x155 (transparens är tillåtet), som passar ihop med det röda, vita och blåa i den blivande designen.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, det var initiativrikt av dig. Dock heter det wiki och inte wikia trots att vi är på wikia. :)

---

Huvudsidan har nu fått en ny look och blivit grundligt uppdaterad. Hur ser det ut? Ska försöka ändra färgerna i själva skinet i helgen (eller så får den gode eXotic göra det :D ).

Nu behövs en ny logga, 135x155 (transparens är tillåtet), som passar ihop med det röda, vita och blåa i den blivande designen.

Mycket fint arbete på huvudsidan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Jag antar förresten att jag är den enda som inte gillar att det står "Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned". Spelet heter Grand Theft Auto IV och det nerladdningsbara episoden/paketet heter The Lost and Damned. Det blir inte ett nytt spel bara för att nya uppdrag följer med i paketet.

Well, det är iaf vad jag tycker.

Visserligen står det i artikeln att det är en nerladdningsbar episod, men det jag stör mig på är att det på huvudsidan under "GTA-Spel" står Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned.

Som om det skulle kunna vara IV's första motsvarighet till Vice City. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Men det är ju som sagt antagligen bara jag som tycker det.

Edit: Umb, kan vi inte ha en banner som Grand Theft Wiki, eller är det någonting 'vi' inte vill ha?

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor