Jump to content

Svensk GTA wiki

VickeX
 Share

Recommended Posts

Fan vad najs. Stort tack för de där mallarna!

Hidden structures går bra, det blir inte för krångligt.

Ingen fara, jag hade ändå ingenting att göra. :)

Okej, då ändrar jag i skådespelarmallen, försöker flika in det på ett snyggt sätt.

Spelkaraktärsmallen skulle jag dock vilja ändra på. Istället för att ha ett fält med "Första framträdande" och ett fält med "antal framträdanden" tycker jag att de borde slås ihop till ett fält med bara "Framträdanden" som listar alla spel som karaktären har förekommit i. Sedan tycker jag att det borde finnas ett fält med "Anknytningar" eller nåt liknande. I t.ex. Vercettis fall skulle det fältet innehålla Forelli-familjen, Ken Rosenberg, Lance Vance m.m.

Du är fri att ändra hur du vill, jag är inte så insatt i karaktärerna i något GTA-spel så jag visste inte riktigt vad jag skulle ta med, jag wikipediade på lite olika spelkaraktärer men det var oerhört svårt att hitta någon som hade en infobox över huvudtaget.

eXotic is now admin. yes_1046272_0.gif

Åh, vilken ära! :)

Edit: Hmm, borde jag som admin inte kunna redigera i mallar? Jag kan till exempel inte redigera skådespelarmallen nu när den är låst.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 502
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ingen fara, jag hade ändå ingenting att göra. :)

Okej, då ändrar jag i skådespelarmallen, försöker flika in det på ett snyggt sätt.

Du är fri att ändra hur du vill, jag är inte så insatt i karaktärerna i något GTA-spel så jag visste inte riktigt vad jag skulle ta med, jag wikipediade på lite olika spelkaraktärer men det var oerhört svårt att hitta någon som hade en infobox över huvudtaget.

Åh, vilken ära! :)

Edit: Hmm, borde jag som admin inte kunna redigera i mallar? Jag kan till exempel inte redigera skådespelarmallen nu när den är låst.

Det borde du, jag kan det i alla fall.

Skrev lite om MTA eftersom jag tycker det är lite intressant, kanske tog vatten över huvudet men ska skriva om MTA:VC och sedan får den bannemej vara klar!

Mallar är Najs! :D Men håller med Umb!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det borde du, jag kan det i alla fall.

Kan du ändra i skådespelarmallen? För den kan inte jag ändra i, och det står något med sysop när man kollar på vad Umberto ändrade med den. Kan det vara så att han råkade ändra så bara sysop (Han själv) kan redigera den?

Äsch vad fan, nu ser jag felet. Du satte Adminrättigheter till Exotic, jag är EXotic. :)

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska man bli inloggad som Sir U fast man inte loggat in än? Så har det varit hela tiden hittills.

Nain, är typ en bugg. Har varit inloggad som alla användare :) men man kan ju ändå inte göra något va? Har då inte jag kunnat men problemet försvann då jag började använda wikipedias stil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du ändra i skådespelarmallen? För den kan inte jag ändra i, och det står något med sysop när man kollar på vad Umberto ändrade med den. Kan det vara så att han råkade ändra så bara sysop (Han själv) kan redigera den?

Äsch vad fan, nu ser jag felet. Du satte Adminrättigheter till Exotic, jag är EXotic. :)

:)

Fix'd.

--

Nu ska jag skriva om Liberty City. :yes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan göra ett halvt försök på att skriva någonting om stunting. Tar gärna hjälp av någon som kör VC också (kebab, apb, mr.magic, tackleberry? anyone?)

Japp, jag skulle gärna vilja göra ett ganska omfattande stuntingkapitel (som ingen kommer läsa ändå.. :mf_doof: ) med artiklar om olika stuntingmetoder och sådär. Däremot har jag sjukt dålig koll på stunting-historian, men tänkte höra med folket på gtastunting. Har för mig att det finns någon färdigskriven wikitext där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, jag skulle gärna vilja göra ett ganska omfattande stuntingkapitel (som ingen kommer läsa ändå.. :naughty: ) med artiklar om olika stuntingmetoder och sådär. Däremot har jag sjukt dålig koll på stunting-historian, men tänkte höra med folket på gtastunting. Har för mig att det finns någon färdigskriven wikitext där.

Har också för mig det. Eftersom alla älskar dig så tar du bara den och översätter till svenska, tack. <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wikin känns inte vidare aktiv, inte lika många som skriver som lovade det. Har i alla fall fått klartecken från Hultan att vi får använda allting som finns /fanns på Gtasajten :)

Tänkte kanske fixa vice city vapnen med bilder och info men då är frågan hur designen ska se ut. Det bör vara några rutor eller liknade där info och bilder ligger. Ungeför som på http://www.gtasajten.com/dump/www.gtasajte...tavc/vapen.html. Men har noll koll andående "tabeller".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wikin känns inte vidare aktiv, inte lika många som skriver som lovade det. Har i alla fall fått klartecken från Hultan att vi får använda allting som finns /fanns på Gtasajten :)

Tänkte kanske fixa vice city vapnen med bilder och info men då är frågan hur designen ska se ut. Det bör vara några rutor eller liknade där info och bilder ligger. Ungeför som på http://www.gtasajten.com/dump/www.gtasajte...tavc/vapen.html. Men har noll koll andående "tabeller".

W0rd. Det var (som vanligt?) mycket snack men liten verkstad från många forumiter och när ingen skriver gör det att man tappar intresset ganska fort. Inaktivitet skapar inaktivitet och vice versa. Tanken är ju att när den här wikin kommer på fötter ska den fungera som ett substitut för gamla GTAsajten och GTA-nytt m.m. med nyhetsrapportering och allt vad det innebär. Möjligtvis kan vi senare få en länk till wikin här på forumet (t.ex. där var det nu står "En del av GTAsajten").

Kanske ni hellre vill bli tilldelade artiklar att skriva än att ni själva får välja?

--

Här finns ett exempel på en tabell.

--

Hur fungerar det där med kategorier btw? Är det bara att skriva Kategori:namn och så sköter wikin resten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

W0rd. Det var (som vanligt?) mycket snack men liten verkstad från många forumiter och när ingen skriver gör det att man tappar intresset ganska fort. Inaktivitet skapar inaktivitet och vice versa. Tanken är ju att när den här wikin kommer på fötter ska den fungera som ett substitut för gamla GTAsajten och GTA-nytt m.m. med nyhetsrapportering och allt vad det innebär. Möjligtvis kan vi senare få en länk till wikin här på forumet (t.ex. där var det nu står "En del av GTAsajten").

Kanske ni hellre vill bli tilldelade artiklar att skriva än att ni själva får välja?

--

Här finns ett exempel på en tabell.

--

Hur fungerar det där med kategorier btw? Är det bara att skriva Kategori:namn och så sköter wikin resten?

Jupp, Jupp. [[Kategori:namn]] är det som gäller och wikin sköter katogorisering i bokstavsordning men kategorin visas som röd om inget är skrivet i den. Har bara stoppat in en enkel förklaring vad kategorin gör.

BTW, nu ska du inte smita Umb! Detta ska du läsa och svara på! Men även Detta ska svaras och diskuteras.

Funderar annars på om man kan upprätta en sida för förändringar så man ska skriva och diuskuterat vad man ändrat :) Slipper man spamma här...

Huh, kan verkligen inte göra tabeller. Det blir Såhär, som i den nedersta listan, den ska vara i tebellform egentligen, halp halp.

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läxa för Magister Umberto, blir till att ha den redo vid deadline och ta med ett polerat äpple!!!

Typ, jag har lovat att jag ska skriva artiklar när jag får tid, jag har troligtvis tid på påsklovet om jag inte drar till Stockholm annars nån' gång under sommarlovet. Wikin springer ju ingenstans och det är nog många som sitter i samma sits som jag?

Imponerande arbete av de som skrivit, väldigt intressant att läsa alla artiklar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jupp, Jupp. [[Kategori:namn]] är det som gäller och wikin sköter katogorisering i bokstavsordning men kategorin visas som röd om inget är skrivet i den. Har bara stoppat in en enkel förklaring vad kategorin gör.

BTW, nu ska du inte smita Umb! Detta ska du läsa och svara på! Men även Detta ska svaras och diskuteras.

Funderar annars på om man kan upprätta en sida för förändringar så man ska skriva och diuskuterat vad man ändrat :) Slipper man spamma här...

Missade de där diskussionerna men nu har jag svarat.

Förändringar kan man väl diskutera på artiklarnas dikussionssidor?

Läxa för Magister Umberto, blir till att ha den redo vid deadline och ta med ett polerat äpple!!!

Typ, jag har lovat att jag ska skriva artiklar när jag får tid, jag har troligtvis tid på påsklovet om jag inte drar till Stockholm annars nån' gång under sommarlovet. Wikin springer ju ingenstans och det är nog många som sitter i samma sits som jag?

Som vanligt är Ni expert på att förvränga saker och ting. Vad jag menade med tilldela är att om man inte vetvad man ska skriva om kan man få ett förslag på ett ämne.

Och angående tid - har man tid att sitta och skriva på forumet har man tid att skriva på wikin.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går ganska bra nu; jag googlade "gta wiki" och vår wiki placerar sig redan bland de första 3-4 träffarna. Så, good job everyone.

Nu har jag börjat fundera på det här med wikins utseende, den "design" som vi har använt hittills har ju bara varit tillfällig. Vilken färgsättning är lämplig? Vilka färger associerar man med GTA? Personligen har jag funderat på nåt Vice City-inspirerat eller nåt som anknyter till USA (dvs mycket rött, blått och vitt) men jag vet inte riktigt.. :hmm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor